/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Kan arb giver læse webmail?
Fra : jakobal
Vist : 506 gange
50 point
Dato : 12-09-06 10:47

Hej,
Håber det er et simpelt spørgsmål. Hvad kan ens arb giver se af aktivitet på internettet og mail.
Kan "han" fx læse hvad der står i mails afsendt fra min egen webmail??
vh
Jakobal

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-09-06 10:55

Ikke medmindre du giver ham koden

Eller der er keylogger på komputerne.....

Kommentar
Fra : jakobal

Dato : 12-09-06 11:00

OK, vidste ikke om alt tekst der bliver sendt fra en pc på arb pladsen kunne læses når det farer "afsted"

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-09-06 11:04

Det du skriver kan kun læses hvis du gemmer en kopi på komputeren....

Kommentar
Fra : jakobal

Dato : 12-09-06 11:06

OK, hvad med internettrafik.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 60 point
Dato : 12-09-06 11:17

ALT kan spores hvis det er det han/hun vil........

Godkendelse af svar
Fra : jakobal

Dato : 12-09-06 11:29

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : andreasf

Dato : 12-09-06 11:32

Ja, det er rigtigt at hvis arbejdsgiveren vil kan han læse dine emails. Men hvis du ikke er underrettet om at han gør det, vil det være et brud på dit privatliv at læse dine mails. Det er altså ulovligt for arbejdsgiveren at læse dine private mails. Også selvom de bliver sendt fra arbejdspladsen.

mvh