/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Træls PC
Fra : Disi
Vist : 578 gange
100 point
Dato : 12-09-06 09:22

Findes der ikke noget der kan holde vores Pcèr fri for skidt og skrammel ?
Indrømmer gerne jeg surfer rundt i pauser og ser på sjovefilm nogen gange noget erotisk
2 min efter ter min Computter sig underligt….. ;-(

Nr:2 ting

Har næsten lige fået ny maskine (1 ½ år gammel)
Den slukker lige som den har lyst til …. Klik siger det bare lige som når man slukker den normalt
I sidste uge slukkede den mellem 5-10 gange om dagen træls , den har været sendt ud til butikken hvor jeg har købt den , og der kan de ikke finde fejl på den , den er ikke overbelastet eller noget som helst

Kommentar
Fra : bjergtaget

Dato : 12-09-06 09:30

Hej
Du skal få renset din PC for spyware. Små programmer som bliver lagt ind i din komputer specielt når du er på sjove sider. Små programmer som åbner op til et hav af sjove sider når du næste gang går på nettet. Jeg mener at der er et spyware-renseprogram på DR.dk.

Hvis din computer slukker sig selv i utide... har du en virus, som får den til at kveis i det. Mere sandsynligt tror jeg er at du har en periodisk hardwarefejl i sandsynligvis strømforsyningen.

Hilsen LSH/Bjergtaget

Kommentar
Fra : disken

Dato : 12-09-06 09:36

Ikke andet, end at du har et opdateret sikkerheds system.
Surfer selv på usikre sider, og har aldrig de problemer, du beskriver.
At den lukker pludseligt ned, er sikker tegn på spyware eller virus.
Dette program, holder meget snavs og reklamer fra min pc.
http://www.superadblocker.com/

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-09-06 09:37

hent hijackthis her : http://www.spywarefri.dk/manualer/hijackthis-manual.htm
(læs hvordan du scanner først)

Indsend derpå logger til www.spywarefri.dk (det er gratis at melde sig til) - du får den fornødne hjælp og når operationen er overstået får du gode råd om hvilke programmer du kan have nytte af at installere (gratis)

Kommentar
Fra : disken

Dato : 12-09-06 09:38

Har du ikke noget der holder skidtet ude, kan du hente forskellige ting her.
http://www.spywarefri.dk/

Kommentar
Fra : risper

Dato : 12-09-06 10:50

Når du gennemgået ovenstående forslag vil jeg foreslå at du køber en gummihammmer og dit ... et ordentligt dask - så kan du afreagere på din sparegris - garanti for at der dermed ikke kommer snavs i din maskine

Kommentar
Fra : disken

Dato : 12-09-06 11:37

Mener at have læst at du kunne hente en gratis Kaspersky Antivirus, se under TIPS.
Og så kan du hente en gratis Firewall her, så skulle du være rigtig godt sikret.
http://www.zonelabs.com/store/content/company/products/znalm/freeDownload.jsp

Accepteret svar
Fra : fluffyclaus

Modtaget 100 point
Dato : 12-09-06 12:10

Hej Disi

Hent og kør denne : http://www.spywareinfo.dk/download/cleantempxp2k.bat

Hent denne og gem på dit skrivebord: http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#superantispyware

Hent denne og gem på dit skrivebord: http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

Installer "SuperAntiSpyware", og opdater den med det samme, men scan ikke endnu.
Slå din systemgendannelse fra og genstart i fejlsikret tilstand, og kør en scan.

Derefter dobbeltklik på Mwav(stadigvæk i fejlsikret tilstand), som så pakker sig selv ud.

Markér følgene: Memory, Startup-Folders, Drive, Registry, System-Folders, Services, All Local Drives, og Scan All Files. Tryk "Scan Clean" ... Det tager lidt tid...
Genstart din maskine i normal tilstand og slå din systemgendannelse til igen...

Så burde du have en "ren" maskine.

Tag evt. og kig på http://www.arlet.dk Han har en sikkerhedspakke der sørger for at skidtet ikke kommer ind på maskinen til at starte med. Og det koster ikke en dyt!

Vh fluffy

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 12-09-06 12:11

Hovsa...

nu ved jeg jo ikke om du har antivirus, og firewall på din maskine. Men det er ABSOLUT minimum!
Begge dele bliver der linket til fra arlets side (gratis).

Vh fluffy

Kommentar
Fra : chaufrat

Dato : 12-09-06 14:38

Bravo fluffyclaus flot og godt svar.
Hilsen
Chaufrat

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 12-09-06 17:30

Når du har fulgt fluffyclaus´s udmærkede vejledning, tror jeg du gerne vil have fjernet de sidste rester. Det kan vi gøre med HijackThis:

Hent HijackThis her http://www.spywarefri.dk/downloads1/hijackthis.exe Opret en selvstændig mappe til HijackThis, kald den f,eks HJT. Kør Hijackthis, klik "Do a systemscan and save a logfile". Kopier loggen og sæt den her ind i tråden, så kigger jeg på den. Du må ikke slette noget selv med HijackThis. Jeg skal nok give dig en vejledning til hvad du skal gøre.

Godkendelse af svar
Fra : Disi

Dato : 13-09-06 09:47

Tak for svaret fluffyclaus.
Nu kom den op og køre normalt igen