/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
rust rep.
Fra : tiemaster
Vist : 2075 gange
100 point
Dato : 11-09-06 10:15

nogen der kan fortælle hvordan jeg nemmest og hurtigst laver rust på min bil... det er på bagklappen af min skoda felicia.. skal bare laves så hurtig og pænt som muligt.. da jeg senere vil se om jeg kan fuinde en anden...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-09-06 10:26

Til en hugger og finde en ny bagklap.....

Alternativt - LEV MED DET - hvis bilen alligevel skal skrottes

Kommentar
Fra : tiemaster

Dato : 11-09-06 10:39

den skal ikke skrottes.. vil bare ha det lavet indtil jeg finder en anden bagklap

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-09-06 10:41

Så er huggeren det hurtigeste - han skifter den sikkert også billigt

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 11-09-06 10:56

slib det af helt ind til det blanke. Giv det en rustbeskyttende maling.
Gerne ny maling og lak udenpå. så holder det et stykke tid. Det gjorde vi med vores.

Kommentar
Fra : Mokof

Dato : 11-09-06 11:05

Her kan du søge direkte på huggernes reservedelsdatabase.
http://www.huggernet.dk/
http://www.autoophug.org/

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 11-09-06 11:17

altså. du kan slibe det ned til det blanke. Købe en rustbeskyttende maling (evt ved t-hansen). Så når dette er tørt kan du have fået dig anskaffet en spraymaling til din bil i samme farve som bilen, og over denne sprayer du lak. Så holder det et godt stykke tid.

Hvis der er hul efter du har slebet rusten af, skal dette spartles ud, denne spartelmasse kan også købes i t-hansen. Når dette er tørt skal det så slibes glat, så det følger bilen, og så skal du gøre som skrevet ovenfor.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 11-09-06 11:19

Vinkelsliber med en sandpapirskive på . Slib i bund så al rust er væk, og der er blankt metal omkring. Så er der formentlig også hul igennem flere steder . Spartel ud med karosserispartel af polyester (minder om plastic-padding) . Er hullerne store må du stive af med glasvæv på bassiden som er fedtet ind i samme spartel . slib glat med sandpapir, når det er hærdet eter ca. 10 minutter, afhængig af hærdertype og temperatur. dæk af og mal med spray . Kan holde et par år , men hindrer ikke ny rust omkring stedet.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 11-09-06 15:14

Vinkelsliber ja, men ikke sandpapirsskive, da den for let går igennem. Brug en stålbørste af "kop"typen

Accepteret svar
Fra : bublebee

Modtaget 100 point
Dato : 11-09-06 15:22

vi brugte en 3 kant sliber og et fint stykke sandpapir på ;)
Det fungerer bedre og er nemmere at styre

Godkendelse af svar
Fra : tiemaster

Dato : 11-09-06 17:35

Tak for svaret bublebee. så må jeg bare igang......

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 12-09-06 10:52

ss jeps - god fornøjelse