/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Afslapningsmusik
Fra : Birgitte32
Vist : 2879 gange
200 point
Dato : 10-09-06 23:03

Jeg er lidt ny på dette felt, men søger noget afslapningsmusik, der skal bruges til et projekt omkring musiks indflydelse på børnehavebørns støjniveau.
Det billede jeg har i hovedet er noget med en muted trompet - skal jeg beskrive det, så er det noget skumring med tåge osv.
Jeg mener, at der er nogle danske kunstnere, der har lavet noget lignende, men kan ikke rigtig huske hvad det er. Måske noget Nordsø projekt fra sidst 80 - 90'erne. Jeg mindes en Nordsø projekt LP, hvor coveret er delt op i små firkanter med billeder på.

Ringer der en klokke nogen steder, eller har nogen nogle forslag? Når man siger muted trompet tænker jeg automatisk på Miles Davis, men kender ikke nok til ham til at vide, om han har lavet noget, der svarer til dette stemningsbillede.

På forhånd tak!

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 10-09-06 23:10

Søg på Google +afstressning +musik

Der dukker 100vis af links op fx denne

http://66.249.93.104/search?q=cache:Mce7b5XsrNIJ:www.hjertemusik.dk/+afstressning+%2Bmusik&hl=da&gl=dk&ct=clnk&cd=6

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 11-09-06 08:34

http://musik.tdconline.dk/servlets/2452306090224Dispatch/19/call?htmltemplate=./artist/viewartist.htm&artistid=28649

Arne Lambert er også en kendt trompetisk, men jeg kan desværre ikke finde noget på cd

Mange af Kristian Lilholt melodier er også sand afslapningsmusik, men ikke trompet

http://musik.tdconline.dk/servlets/2452306090224Dispatch/19/call?htmltemplate=./artist/viewartist.htm&artistid=14002

Accepteret svar
Fra : vaxen

Modtaget 200 point
Dato : 11-09-06 09:27

Jeg kan ikke levere noget trompetmusik - din beskrivelse af den lyder dejligt

Til gengæld vi jeg nævne MusiCure, som er lavet af Niels Eje i samarbejde med Rigshospitalet og Ålborg universitetshospital.
Det er lavet som forsøg med musik og bedre heling af mennesker, der er indlagt.
Musikken er flere forskellige instrumenter, men en skøn cello går igen. Rytmen i musikken passer til ca. 60 slag i minuttet, som svarer til en hvilepuls. Dette skulle virke beroligende.

CD-rækken, der tæller fire forskellige CD'ere kan købes på apoteket.

God fornøjelse med projektet

Vaxen

Kommentar
Fra : werter

Dato : 11-09-06 12:58

For nogle år siden udkom en bog: "Mozarteffekten", der dokumenterede Mozarts musiks bl.a. agressionsdæmpende virkninger, og specielt var uregerlige børnehavebørn nævnt - så vidt jeg husker. Virkningerne ved at børnene hørte Mozarts musik skulle være særdeles markante. Prøv det (det skal ikke nødvendigvis være langsomme satser!). Og kig evt. i den omtalte bog (biblioteket!) og få inspiration! En respons vil altid være velkommen!
Vl h
werter

Kommentar
Fra : Birgitte32

Dato : 01-10-06 23:03

Vi endte op med at bruge noget NHØP og Palle Mikkelborg. Det gav mig lige præcis det billede af skumring osv, som jeg beskrev :D Projektet er stadig igang, så det har jeg ikke rigtig nogen respons på lige nu. Vaxen får point for at komme tættest på noget, jeg kunne bruge :)