/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Siger man bare nå?
Fra : Benjamin.Hansen
Vist : 863 gange
100 point
Dato : 10-09-06 21:53

Hejsa
Efter at jeg er kommet på Webspeed ved TDC.
Ser det ud til at jeg har en der konstant forsøger at portscanne min PC.
Min ZoneAlarm siger
The Firewalle has blocked internet acces to your computer (Http) from
x1-6-00-0f-cf-d8.k332.webspeed.dk
(80.167.173.29) (TCP Port 5000) [TCP Flag:S]
Nu er det jo ok man har Zonelarm til at lukke vedkommende ude - men er det noget man bør gøre noget ved? Jeg har svært ved at tro at det er noget TDC gider interesere sig for at lukke for.
Klikker i andre bare i "Dont show this dialog again?"
Før havde jeg adsl med Router imellem og ingen alarmer...
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 10-09-06 21:57

Tjah, det er bare en af dem, hvor jeg siger hovsa og priser mig lykkelig for en god firewall.

Du kan da godt forsøge om TDC vil gøre noget ved det - én tvivler

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 10-09-06 22:08

Hvis du har dynamisk IP så sluk dyret et stykkke tid og tænd igen. (et par timer)
Så er der chance for at du får en ny IP.

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 60 point
Dato : 10-09-06 22:12

Vil det sige, at du ikke har routeren på webspeed?
Du kan roligt bede din zonealarm at blokere denne port stiltiende, så slipper du også for det bøvl at skulle distraheres at disse beskedder.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 10-09-06 22:15

Ja jeg har ikke router på.
Over vejer at sætte en på.
Men det er jo lidt interesant at vide hvad andre gør, ved tilsvarende alarmer.
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : dk

Dato : 10-09-06 22:15

Hejsa
det er data'er mellem dit webspeed modem og og tdc kabeltv og skal have adgang......
da det er din NS server.

Information related to '80.167.128.0 - 80.167.191.255'

inetnum: 80.167.128.0 - 80.167.191.255
netname: KABELTV
descr: TDC Kabel TV
descr: Strandlodsvej 30
descr: 0900 Koebenhavn C
country: DK
admin-c: AS6981-RIPE
tech-c: TS2729-RIPE
status: ASSIGNED PA
remarks: +---------------------------------------+
remarks: | For abuse and security issues contact |
remarks: | abuse@kabeltv.com |
remarks: +---------------------------------------+
mnt-by: TDK-MNT
changed: staff@ip.tele.dk 20030528
changed: staff@ip.tele.dk 20041115
source: RIPE

ns2.webspeed.dk [194.239.10.182] x1-6-00-0f-21-cf-d8-04.k332.webspeed.dk.
ns1.webspeed.dk [194.239.10.181] x1-6-00-0f-21-cf-d8-04.k332.webspeed.dk.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 10-09-06 22:24

dk ok...

Hvad mener du lige med "og skal have adgang...."

Hvad skal TDC med en scanning af port 5000?

Efter at have ringet til TDC blev jeg bare henvist til en side hvor jeg kan anmelde misbrug...

mvh Benjamin

Kommentar
Fra : dk

Dato : 10-09-06 22:37

dersom du spærrer (med zonealarm) for adgang mellem tdc og dit webspeed modem og din computer lukker
tdckabeltv forbindelsen. fordi de ikke kan komminkere med hinnanden.

port TCP/5000
Description upnp-ssdp - Used by UPnP (Universal Plug and Play) and SSDP (Simple Service Discovery Protocol) in Windows XP and Windows 98/98S/ME.

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 10-09-06 22:46

Det kan jo komme an på en prøve. Spær næste gang og se om du kan komme på nettet. Hvis ikke ser du ud til at dk har ret

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 10-09-06 22:59

Den forklaring holder ikke helt vand.
Jeg har ikke problemer ved at lukke blokere denne adgang.
endvidere er min PC jo efter kabelmodem - så de(TDC) kan kommunikere alt de de vil med dette, uden at skulle have adgang til min PC...
Jeg er ikke konektet til modem via USB men med alm RJ45..
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-09-06 23:19

Citat
Klikker i andre bare i "Dont show this dialog again?"
Jeg gør, der kommer utrolig mange af den slags advarsler fra Zonealarm, der står jo at firewallen har blokeret for adgang, det er i mine øjne fint nok, det er det man har den til og der ingen grund til at læse om hvem der bliver blokeret, så sæt du bare hak i Dont show this dialon again, du kan altid se i loggen hvad Zonealarm har holdt ude i dagens løb

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 11-09-06 01:50

Man får aldrig noget ud af at klage over de ting firewallen lukker af for. Hackere vil man aldrig kunne finde alligevel, udbyderne laver forskellige scanninger og tjek af forbindelserne, og så er der andre forskellige former for traffik og "støj", som firewallen også reagerer på.

Enig med o.v.n, sæt det flueben, så du slipper for alle de advarsler. Du har ikke noget at bruge dem til.

Godkendelse af svar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 26-09-06 10:01

Point er smidt ved severino (navnet lugter ldit at netværk....).
Tak til alle for jeres indlæg
god dag til alle mvh Benjamin