/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Mellem uddannelser / Spørgsmål
10  erling_l 510
Hjælp til Mat ! ! !
Fra : Hansen84
Vist : 603 gange
20 point
Dato : 10-09-06 21:29

Efter at ha siddet hele weekenden. Med denne opgave, kan jeg stadig ikke få det til at gå op..
Jeg har fået grå hår af denne opgave..

Er der nogen kloge hoveder der ude der kan hjælpe med hvordan man regner følgende ud:

1/ kvadratroden af x (1+2x) e^x = 2*kvadratroden af x *e^x

"altså når man integrerer skal det give det på højre side"

Kommentar
Fra : Hansen84

Dato : 10-09-06 22:20

op++

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 10-09-06 22:48

Jep op+++ og skriv udtrykkene mere præcist. Hvad er under brøkstregen?? Hvad skal der tages kvr af??

Kommentar
Fra : Hansen84

Dato : 10-09-06 23:00

Ved kun hva der står i opgaven:

kvadratroden af x (1+2x) e^x = 2*kvadratroden af x *e^x

mere ved jeg ikke..

Kommentar
Fra : gert_h

Dato : 11-09-06 16:30

Kan du ikke prøve at skrivehele opgaveformuleringen. Jeg kan ikke gennemskue om du skal vise noget ved integration eller om du skal løse en ligning

Kommentar
Fra : Hansen84

Dato : 11-09-06 18:54

Jeg skal finde mellem regning af den opgave der står for oven..

Resultatet af ligningen er der, :s

det er hele opgaven der står der.

Kommentar
Fra : gert_h

Dato : 12-09-06 21:35

Du skriver at der står:

1/ kvadratroden af x (1+2x) e^x = 2*kvadratroden af x *e^x

"altså når man integrerer skal det give det på højre side"

Det øverste er en ligning
Det nederste er en integrationsopgave, hvilket er noget helt andet.

VH gert_h