/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Hæmmoride
Fra : Axelise
Vist : 3975 gange
100 point
Dato : 10-09-06 15:38

Jeg har for første gang i mit liv fået noget så charmerende som en hæmmoride!
Det er en anelse pinligt at delagtiggøre andre i dette....men nu beder jeg om råd, for jeg aner ikke, hvad jeg skal gøre ved det.
Den opstod i går og er på størrelse med en ært el.l. og gør pokkers ondt , i går blødte den, det gør den heldigvis ikke i dag.
Er der nogen somhelst hjælp at hente, hvis jeg ringer til min læge i morgen? Jeg mener at have hørt, at man kan få nogle stikpiller til hæmmorider, - men de er måske bare lokalbedøvende til at tage smerterne?
Går sådan én væk af sig selv?
Og hvor lang tid går der før den forsvinder?
Jeg har ikke hård mave, så jeg forstår ikke, hvordan/hvorfor sådan en hæmmoride er kommet....er der nogen der kan oplyse mig???

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 110 point
Dato : 10-09-06 15:50
Kommentar
Fra : jtlaursen

Dato : 10-09-06 15:50
Kommentar
Fra : 25

Dato : 10-09-06 16:00

Jeg har haft det i mange år det kom stille og roligt engang imellem blusser det op, men det sker som regel når jeg har hård mave. Man kan sagtens få stikpiller ( jeg fik i sin tid noget salve at smøre på så det ikke skulle gøre så ondt) mine er ikke forsvundet af sig selv det var meningen at jeg skulle have haft dem fjernet (opereret væk), men jeg trak i land, normalt så mærker jeg det ikke mere, det er bare nærmest som en flad pose (hudfold), jeg har normalt ikke hård mave mere, hvis jeg får tager jeg 5 ml laktose, og så går maven igang igen.

Jeg kan anbefale du kontakter din læge, selvom du føler det lidt pinligt! Det gjorde jeg nemlig også!!!

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 10-09-06 16:03

hej.
Få en henvisning til en speciallæge der ganske enkelt sætter en elastik omkring den, og den visner. Har selv prøvet det for et halvt år siden og har ikke siden haft gener i form af hyppige blødninger. Held og lykke.
Torben

Kommentar
Fra : 25

Dato : 10-09-06 16:07

Den skal vel også være stor nok så elastikken kan sættes på, det tilbud har jeg da aldrig fået, det tror jeg at jeg vil benytte mig af!!!

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 10-09-06 16:09

Jeg ved godt, at du ikke spørger til alternativ behandling, men hæmoroider er noget af det mest taknemmelige at behandle med akupunktur.
Nogen gange kan man med én behandling blive helt fri for skidtet - andre gange, skal der lidt flere gange til, men sjældent er det særlig svært at have med at gøre...

Vaxen

Godkendelse af svar
Fra : Axelise

Dato : 10-09-06 16:09

Tak for svaret miritdk.
Jeg ringer til vagtlægen

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-09-06 16:12

Helt ærligt. Du stiller selv en diagnose uden at have haft kontakt med en læge!

En hæmoride opstår jo ikke i den størrelse fra den ene dag til den anden.

Du bør da kontakte din læge i morgen. Hvis du ikke kan vente så er der lægevagten/skadestuen.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 10-09-06 16:21

... Jeg er panisk angst for at udvikle sådan en fætter, idet jeg er nødsaget til at indtage jern - og det gør jo som bekendt ikke ligefrem underværker for en sund pottetræning!

Skulle der komme en drilsk hæmmoride på et tidspunkt, så trøster jeg mig med, at det efter sigende skulle være nemt at komme til livs med en creme. Og for det ikke skal være løgn, så kan denne creme også bruges mod rynker....

http://woman.jubii.dk/article.aspx?jcs=87b6afcfbb2c491486cd8b8977ed4be7&T_articleList2_page=4

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 10-09-06 16:22

Hej.
Det med vagtlægen er, hvis det bløder så meget, at du skal indlægges. Vagtlægen kan intet gøre. Du må jo bløde meget.
Torben

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 10-09-06 16:33

Nej, jeg bløder ikke i dag.
Og vagtlægen sagde, at det var godt at jeg ringede, da han hørte om mine smerter samt størrelsen på "fætteren". Jeg har fået indtelefoneret nogle stikpiller, som jeg skal tage 2 gange dagligt samt noget creme til smerterne, så jeg kan sove i nat.

Til Vaxen: Jo, jeg går skam hos en super akupunktør hver 14. dag og skal derhen på torsdag. Så kan han få lov til også at sætte et par hæmmoride-nåle!

Til ans: Det er jo ærligt talt ikke så svært at stille diagnosen "en hæmmoride". Der er lissom ikke så meget at tage fejl af, vel? Og jo.....den opstod rent faktisk lige pludselig lørdag morgen, hvor den stak hovedet ud af numsehullet, om man så må sige. Jeg havde ihvertfald ikke mærket noget somhelst til den før. Men det er da klart at sådan én ikke opstår på et splitsekund, men nu plejer jeg jo altså ikke at sidde med fingrene oppe et vist sted og mærke efter hver dag.....

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 10-09-06 16:38

Citat
men nu plejer jeg jo altså ikke at sidde med fingrene oppe et vist sted og mærke efter hver dag

Det er nok de færreste der gør det!

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 10-09-06 16:41

Ja, forhåbentlig

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-09-06 16:49

Citat
Og vagtlægen sagde, at det var godt at jeg ringede, da han hørte om mine smerter samt størrelsen på "fætteren". Jeg har fået indtelefoneret nogle stikpiller, som jeg skal tage 2 gange dagligt samt noget creme til smerterne, så jeg kan sove i nat.

Citat
men nu plejer jeg jo altså ikke at sidde med fingrene oppe et vist sted og mærke efter hver dag.....

Det kommer du så til de næste par dage, hvis du vil følge vagtlægens anbefaling.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-09-06 16:52

Men en ting, der meget ofte kan undre mig, det er at en læge kan udskrive medicin uden at have tilset patienten.
Det er efter min mening

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 10-09-06 17:04

Hej
Jeg må holde med ans. Som i tidligere indlæg kan vagtlægen ikke gøre noget. Det har han heller ikke gjort. Når du ikke bløder hvorfor så ringe til vagtlægen?
Torben

Kommentar
Fra : vibse68

Dato : 10-09-06 19:33

Hejsa

fint, at du har fået hjælp, jeg har selv haft det et par gange, men jeg har fundet ud af hvornår jeg får dem. Det er når jeg bliver stresset, og hvis jeg hæver mit skrivebord op, så jeg stå op. Kombinationen af de to ting, det giver hærmorider
Læg mærke til hvad du har lavet d en uge, skriv det evt ned, så hvis du får hærmorider igen, kan du måske finde en sammenhæng, og derved prøve at undgå det.
Held og lykke