/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
VEDR. WEEKENDER
Fra : Tilde38
Vist : 1316 gange
50 point
Dato : 10-09-06 13:36

Jeg vil gerne vide om der er nogen her der kan svare på et spørgsmål for mig.. Jeg er skilt og vi har en datter med fælles forældremyndighed.. Sagen er den at min X mener at jeg skal indrette mig efter hvordan hans arbejdstider er.. han skifter rimeligt tit job og nu vil han til at hente hende om lørdagen i stedet for fredag eftermiddag.. Det har jeg sagt nej til da jeg har en kæreste som bor 300 km væk, og ham ville jeg aldrig kunne besøge hvis min datter først bliver hentet lørdag formiddag. Kan han bare sige til mig at nu bliver det sådan??

Accepteret svar
Fra : pirt03

Modtaget 35 point
Dato : 10-09-06 13:39

Når han er på arbejde kan han jo ikke hente datteren
MEN
Det vil I aldrig kunne blive enige om.
Begge parter kan bede Statsamtet afgøre det.

Kommentar
Fra : barslev

Dato : 10-09-06 13:48

hvis ik kan blive enig så gå til amten,men hvis han arbejder sent fredag kan han jo først hent han tidligt lørdag,det er jo barnet der kommer i første række og ik jeres kærster

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-09-06 13:48

Tag dog barnet med til kæresten - så kan han jo hente hende der

Nej alvorligt talt..

Hvis I ikke indretter jer efter det ansvar det er at have FÆLLES forældremyndighed - så er der kun en vej - STATSAMTET - og få lavet FASTE aftaler - men det er absolut IKKE den bedste løsning....

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 10-09-06 13:59

Brug ikke barnet som kasteskyts.
Et barn har kun een far og een mor.........................og det kan der ikke laves ompå.

Kommentar
Fra : Tine21

Dato : 10-09-06 14:49

Seg er enig med barslev. så må din kæreste komme og besøge dig. Eller er alternativet at barnet ikke får sin far at se...? Det er vist ikke noget alternativ.

Kommentar
Fra : k1975

Dato : 10-09-06 15:08

Har du tænkt på, hvad der betyder mest for dig, dit barn eller kæresten.

For mig at se er det på nuværende tidspunkt kæresten, der er det mest vigtige for dig. Ham vil du gerne beholde, men det er uden dit barn. Hvis i en dag flytter sammen, dig og kæresten, så følger dit barn jo også med.

Jeg synes at det er positivt at dit barns far giver oplysninger om at han p.g.a. sit arbejde først kan hente om lørdagen og stadig ønsker at være sammen med sin datter. Om han så skifter arbejde er det mest positive da at han vil være sammen med sin datter. Der er de enlige mødre hvis børn aldrig får deres far at se.
Ja der er også de mødre der helst vil nyde livet uden børn.

Glæd dig over at dit barns far stadig er der.

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 10-09-06 15:35

I misforstår det hele fuldstændigt... sagen er den at min kæreste kommer her 9 ud af 10 gange... og det er uden problemer.. det eneste jeg vil vide er, om han kan ændre tiderne som det passer HAM.. x-en altså...

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 10-09-06 15:39

jeg ser min datter 12 ud af 14 dage, så mon ikke det er min datter der betyder mest... og jeg tror ikke lige jeg gav udtryk for at jeg helst ville nyde livet uden min datter

Kommentar
Fra : heidipeder

Dato : 10-09-06 16:14

Jeg er helt enig med k1975 og andre kommentarer.
Og når du nu oveni har din datter 12 ud af 14 dage.....
Der ermange fædre der slet ikke får lov til at se deres børn, fordi moderen egoistisk beslutter at det skal han ikke, hvorefter hun så søger statsamtet herom.
Som regel får kvinden hvad hun peger på i disse sager.
Det er, undskyld mig, til at kaste op over at vi lever i 2006, og så har fædrene reelt ikke en skid at skulle have sagt når det kommer til deres eget kød og blot.
Det er virkelig sørgerlig!!

Et andet forslag er at du kan foreslå I lægger samværet på et andet tidspunkt end lige en weekend.
Ville det kunne fungere for jer?
Jeg kender til en sag hvor mor bor i nordbyen og far bor syd for byen - ca 40 km fra hinanden.
Men alligevel finder de ud af at have deres søn en uge ad gangen. Det tager jeg virkelig hatten af for. De har god kommunikation og det er bare så vigtigt.

Vis din X forståelse for at han har skiftet job og se om I ikke, fornuftigt kan finde den løsning der er den bedste for jeres datter. Jeg er sikker på hun helst vil se sin far.

Vi skal tænke på hvad vores børn mest af alt ønsker sig.
Det er dem det handler om forud for alt andet.

Kommentar
Fra : barslev

Dato : 10-09-06 16:19

hvis nu det her hans arbejde der gør at han ik kan se hende så tit ,skal du være glad for at når det kan lade sig gører

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 10-09-06 16:19

Jeg vil håbe for jer, at i finder en god løsning.

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 10-09-06 16:23

han må sgu da finde et job der passer til at han har dele barn... han har to bonusbørn og en lille ny på vej... han må da indrette et familieliv... det skal vel ikke gå ud over mig at han ikke kan finde sig til rette på en fast arbejdsplads mere end 2 mdr af gangen

Kommentar
Fra : barslev

Dato : 10-09-06 16:28

tilde38
du skal være glad for at han vil se sit barn,selvom han har fået andre børn,så er der jo tid til jeres fælles barn

Kommentar
Fra : k1975

Dato : 10-09-06 16:36

Citat
Tilde38

Dato : 10-09-06 16:23

--------------------------------------------------------------------------------
han må sgu da finde et job der passer til at han har dele barn... han har to bonusbørn og en lille ny på vej... han må da indrette et familieliv... det skal vel ikke gå ud over mig at han ikke kan finde sig til rette på en fast arbejdsplads mere end 2 mdr af gangen

gå ud over mig ???????????????????????

Går det ud over dig at du har en dag mere med din datter?

Du tænker vist mere på dig selv end dit barns tarv.

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 10-09-06 16:49

lige den ene fredag hver anden uge gør jeg nok... OG? han har jo muligheder for at få hende hentet

Kommentar
Fra : heidipeder

Dato : 10-09-06 17:17

Uanset hvad du gør, skal du træde meget varsomt!!
Jeg synes det er dejligt for ham, at han har mere familie på vej.
Det at han ikke kan se jeres datter mere, er det fordi du har sagt det skal være hver anden weekend, eller er det et ønske han selv har?

Pga sit arbejde, er han så bortrejst de andre dage, eller er han rent faktisk hjemme?
Hvis han er hjemme, kunne man så forstille sig, at hun indgår i hans familieliv på lige fod med de andre medlemmer der; bonusbørn, lille ny osv?

Bonusbørn kalder vi det også her hos os. Det kan jeg meget bedre lide en stedbørn. Det er så negativt.
Det er svært at have delebørn, og det er desværre ALTID dem det går ud over.
Som forældre må man selv gå den ekstra mil, for at de er lykkelige....!!!

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 10-09-06 17:24

Han har selv valgt at det skal være hver anden weekend.. hvis han vil ha hende en hverdag må han meget gerne det, men pga aftenarbejde, tidligere pga afstanden kan han ikke se hende mere end han gør (selvvalgt) Alle her har opfattet dette som noget negativt fra min side, hvilket det slet ikke er, men der er jo en grund til at jeg ikke bare vil ændre på tiderne når han skifter job hver 2. måned.. Jeg er yderst glad på deres vegne over den lille ny på vej, men jeg kan ikke forstå at det er mig og kun mig der skal indrette mig efter hans tider... Jeg er jo tvunget til daghold ved at jeg er alene med 3 børn.. hvorfor er det så at jeg ikke kan forlange at hun bliver hentet om fredagen?

Kommentar
Fra : lillespir

Dato : 10-09-06 18:56

Hej Tilde38
Har barnet ikke nogle bedsteforældre ? der kan tage over den dag x-en ikke kan?
Det kunne jo være at de ville være lykkelige for at have barnebarnet.
Hilsen Rita

Kommentar
Fra : barslev

Dato : 10-09-06 18:59

tilde
hvor gammel er dit barn

Kommentar
Fra : calista

Dato : 10-09-06 19:10

JEg har svaret tilde38 "privat"... Men synes egentligt jeg lige vil komme med en kommentar alligevel her.

En samkvemsfar VED, at han har sit barn hver anden, tredje eller whatever weekend. Og derfor forventes det, at han indretter sine arbejdstider herefter.

Min ex forsøgte at køre samme surdej af på os, men der slog SA (stamtsamtet) kort og kontant i bordet.

Hvis samkvemsaftalen hedder fra fredag til søndag, så ER det fra fredag til søndag. Har man så en stivstikker af en arbejdsgiver, så må man gå den lange vej og bede om en ændring af samkvemsresulotionen.

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 10-09-06 19:20

svarer lige i samme rubrik.. Jo hun har bedsteforældre men de har udtalt at de ikke gider hente hende (farmor og farfar) farmor udtaler.. det kan jo ikke være rigtigt at hun (mig) skal ha en kæreste der bor så langt væk og når det alligevel ikke holder så var det nok bedre at hun passede sine børn.. Jeg vil lige tilføje at vi nu har rejst (mest ham) frem og tilbage på denne måde i over 1 år.. min datter er 5 år og er fuldt ud klar over når de weekender kommer hvor hun skal ud til far.. jeg vil lige tilføje at jeg ikke selv har mine forældre længere og i øvrigt ikke har yderligere familie

Kommentar
Fra : heidipeder

Dato : 10-09-06 20:45

Ja, det lader ikke til at du så får megen hjælp af farmor.
Det er meget uheldigt at hun ikke vil deltage.
Måske anser de dig for at tage deres barnebarn fra dem, hvorfor de så ikke vil række dig en lillefinger.

Måske kan der afhjælpes på situationen hvis du af egen initiativ "giver" dem mere tid med hende udover det de kan få via hendes far, som jo ikke har hende ret meget i forvejen - selvvalgt eller ej.

Jeg synes det er sidste udvej at tage fat i amtet. Det er så træls at skulle have myndighederne ind over det. Og synd for pigen.

Held og lykke med det hele.

Kommentar
Fra : Muncken

Dato : 10-09-06 22:00

Citat
JEg har svaret tilde38 "privat"... Men synes egentligt jeg lige vil komme med en kommentar alligevel her.

En samkvemsfar VED, at han har sit barn hver anden, tredje eller whatever weekend. Og derfor forventes det, at han indretter sine arbejdstider herefter.

Min ex forsøgte at køre samme surdej af på os, men der slog SA (stamtsamtet) kort og kontant i bordet.

Hvis samkvemsaftalen hedder fra fredag til søndag, så ER det fra fredag til søndag. Har man så en stivstikker af en arbejdsgiver, så må man gå den lange vej og bede om en ændring af samkvemsresulotionen.

Som Calistar skriver.

Han må indrette sig efter de samkvem han har. Når i nu er gået fra hinanden har du uanset at du er moren og at barnet bor hos dig også ret til at kunne planlægge dit liv og det lyder rigtig svært med en far der hele tiden skifter job og laver aftaler om.
En tur i statsamtet og få fastslået hvordan i begge skal forholde jer.
Held og lykke

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 10-09-06 22:23

Gud fader bevare mig vel.
Jeg er også alene mor.
Jeg har 3 unger, hvoraf den ene er psykisk syg, og har været en MEGET stor belastning.

Jeg har en kæreste, der "kun" bor 150 km kørsel herfra.

OG???

Deres far har også skiftet arbejde, og kæreste, og derfor har ønsket at bytte weekender, tider mm.

OG????

Skal mine unger betale prisen for at jeg og han ikke kunne finde ud af at bo sammen?
NEJ

Muligvis skifter han arbejde, men han har dog arbejde...
Havde han ikke det, var den nok også gal.

Jeg vil da netop sige, at arbejde er vigtere grunde til at ændre på samkvemmet end kærester.
En kæreste kan lige så godt lære med det samme, at der er et barn med i pakken, der skal deles med en anden.
Du skal huske på, at dit barn bliver ældre på et ftidspunkt.. Hun vil dømme...
Og tro mig, hvis du modarbejder det, så hun ikke kan se sig far, eller modarbejder det, så dig og han bliver uvenner, så kommer der en dag, hvor hun serHVEM det er der laver problemerne i virkeligheden.

Du kan sgu da ikke tænke på dit tarv... Det er da vel barnets der kommer først.
Han henter hende da? Er det ikke bedre end at han ikke kommer - eller det er måske i vrikeligheden det du ønsker?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 10-09-06 23:09

Du gør en del i at kommunikere privat Calista......

Har du misforstået konceptet på Kandu?? Og hvorfor oplyser du offentligt, at du har svaret privat??

Kommentar
Fra : lillespir

Dato : 11-09-06 05:50

Til Tilde38

Det er trist at høre at de ikke gider deres barnebarn, de er ikke klar over hvad de går glip af.
Ja det gør jo ikke dit liv lettere at du er uden forældre, til at tage over i en sådan situation.
Jeg kender to hold hvor der har været med samme problematik som du sidder i.I det ene var det manden der var den forurettede og den anden var det kvinden.
Til sidst var de nød til at søge statsamtet, for at få det afklaret.
Jeg tror også du er nød til at gå den tunge vej.
Mange Hilsner til dig
Rita

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-09-06 07:46

Hvorfor splitter den slags spørgsmål ALTID nationen i to ???????

Vi er alt for hurtige til at løfte pegefingeren for enten den ene eller den anden.

I virkeligheden kender vi jo slet ikke de faktiske forhold.

Der KAN være ting i "Tilde38"s liv der gør at det er absolut acceptabelt at holde på sin aftale.

Der KAN ligeledes være ting der gør at det er dig/hende der bør give efter.

"Tilde38" - Du har ligeså meget ret/pligt til at leve DIT liv - Det er jo ikke meningen at du skal give afkald på alt bare for at tilpasse dig et delebarn og dets far.

Der skal være plads til BEGGE dele.

Det vil altid være en kæmpefordel hvis forældrene i fællesskab SELV kan finde den løsning der lige præcis passer til DERES situation så barnet mærker så lidt som muligt til at forældrene ikke er sammen, men der er sandelig også mange børn der lever i normale forhold der næsten aldrig ser deres forældre fordi de bliver passet af andre (vi skal jo tjene penge så der er råd til hus, volvo og vovse).

Du skal IKKE bøje dig i alt - DU har også et liv.

Men når dette er sagt skal du selvfølgelig leve dit liv under hensyntagen til din datter.....

Gør alt hvad der står i din magt for at løse problemet med faderen.
Kan der ikke findes en brugbar løsning er der desværre kun EEN vej......

Om man så mener DET er bedre for barnets tarv - tja

ALLE har ret til et acceptabelt liv - ikke kun børnene

Kommentar
Fra : calista

Dato : 11-09-06 09:27

Klumme, fordi det jeg har skrevet til tilde38 ikke kommer andre end hende ved. (- og poænger er jeg fløjtendes bedøvendes med.)
OG, så vægter det ret højt, at man får flået skalpen af, hvis man ikke har samme mening som resten af kandu.

Undskyld, tilde, at jeg trådnappede, men Klumme spurgte og jeg svarede.

Derudover vil jeg sige, at det er i barnets tarv, at samkvemmet er så stabilt og regelmæssigt som overhovedet muligt. Børn bliver utrygge og frustrerede, hvis deres hverdag ændrer sig markant.

Og tænk engang, selvom man er enlig mor eller far, så har man ret til et liv, et privatliv.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 11-09-06 11:04

Calista

Jeg skrev, at du gør en del i at kommunikere privat, fordi det ikke er første gang. Hvad er det der gør dine svar så specielle, at de ikke må ligge offentligt på Kandu. Har du en mening eller et løsningsforslag så vis det på Kandu. Så usikker kan du vel ikke være på dine svar, at du kun tør hviske det i krogene, og hvis du er, er det jo kun godt at andre osse kan vurdere lødigheden af dine svar. Det kunne jo forholde sig sådan, at dit private svar var den værste gang ævl, som spørger så uforvarende hopper på.

Derudover så bliver Kandu en "kanon" videndatabase, når brugerne spørger offentligt og får et svar privat.

Personligt er jeg ligeglad med dit private svar til spørger, men det er en uskik og til skade for konceptet som Kandu bygger på.

Kommentar
Fra : calista

Dato : 11-09-06 11:10

Kode
Hele konceptet bag kandu.dk er, at du får løst dine problemer hurtigst muligt.

Og om private indlæg:

Kode
...Dette er nyttigt hvis du vil udveksle private oplysninger med en bruger, som du ikke ønsker søgemaskinerne eller andre bruger skal kunne se.

Gør jeg en del i at skrive privat? Godt så?!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 11-09-06 11:18

Jamen så tisk du bare videre i krogene, hvis selvtilliden er så lille og du er så usikker på dine svar, at du ikke tør offentliggøre dem.

Men du behøver ikke offentligt at meddele hver gang du gør det, (med mindre du som mediestunt har et stort behov for at fortælle at du "er på" men bare tisker bagom) Der er jo alligevel ingen der ved du gør det.

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 11-09-06 12:00

Tilde38 jeg har et barnebarn på 3 år, hvis far ikke kan overskue, at have regelmæssigt samkvem med hende, faktisk har han kun haft det 3-4 gange i 2006 - set i det lys, så er du heldig. Du skal ikke overbevise din datter om, at Far gerne vil hende, for det vil han jo tydeligvis gerne.

Samtidig har jeg nu også fuld forståelse for, at du har al mulig ret til faste aftaler, så du kan planlægge, hvad du vil lave, når din datter er hos Far. Det har ikke spor med sagen at gøre om det er en kæreste, du har aftalt at besøge eller om du har aftalt at arbejde i weekenden. Det handler om, at din eksmand lige nu mere eller mindre planlægger for dig, og det skal han selvfølgelig ikke.

Så jeg synes også, at I skal en tur rundt omkring statsamtet og få nogen faste aftaler, der skal overholdes af begge parter. Ulempen er så selvfølgelig at statsamtet kan bestemme, at samkvemmet skal foregå fra lørdag til søndag, men så har du da noget fast at planlægge ud fra.

Held og lykke - Hilsen Ripley

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 11-09-06 17:22

om ikke andet, så kan man da få revet hovedet af herinde... Det drejer sig om EN dag hver anden uge... kan i sure mokker ikke fatte at det lige netop er planlægning det drejer sig om.. at min X skifter job konstant... det eneste jeg spurgte om var... KAN han bare ændre tiderne som det passer ham??.. det har jeg ikke fået svar på, men til gengæld har jeg fået hovedet revet af.. tak.. i er yndige herinde

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 11-09-06 17:27

Der er kun et sted du kan få svar.

Ring til amtet og spørg dem.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-09-06 17:42

Hvis det bare er en aftale I har lavet indenbyrdes - KAN HAN JO HVAD SOM HELST

Men du behøver jo ikke finde dig i det.....

Er det en ordning amtet har lavet - så SKAL han overholde den.....

Længere er den ikke

Der er jo ingen grund til at hakke på os der prøver at hjælpe.

Så burde du jo slet ikke stille et sådant spørgsmål

Eller var det bare for at få luft

Kommentar
Fra : barslev

Dato : 11-09-06 17:50

tilde hvis det kun drejer som en da engang imellem kan jeg ik fatte at du stiller dig på bagbene over det,du skal være glad for at han trodst al vil se hende,hvid behov er det lige der skal dækkes dit behov eller barnet,jeg har selv et barn som bor ved sin far og det tager ca 2 timer i transprot og det gør jeg med glæde bare for at se mit barn

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 11-09-06 17:52

Tilde

Har først læst alle dine indlæg nu, og det er helt tydeligt, at du bare lige skal finde ud af, om du hvis det passer dig, kan jorde ham, og at han fandme ikke skal bestemme noget. Hvis din nuværende kæreste besøger dig 9 ud af 10 gange, HVOR ER SÅ PROBLEMET.

Der er jo ikke noget, men du vil forfærdelig gerne skabe et.... specielt for din eks. Gud fader i skuret..... det er din type, der kan gøre det til et helvede at være "skilsmissebarn"..... og eks.

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 11-09-06 18:57

Problemet ligger måske i at den nye kæreste gerne vil være børnefri???
Men så er han sgu da ikke værd at samle på.
Så tænk dig om. Min kæreste elsker at være sammen med mine unger, og gør hvad han kan for at være tidligt hjemme, når de ikke er hos deres far.
Gud ja - hvad gør de mødre der har børn med en mand som min kæreste???

Nogle gange har han fri kl 16 om fredaen... Nogen gange først kl 20....

Det er altså ikke alle der har et job, hvor det kan planlægges at man lige SKAL have fri når det passer eks-konen bedst. Verden står jo ikke stille.

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 11-09-06 19:24

nu er sagen den at min kæreste er enlig far og har sine børn boende hos sig... I taler alle som om i ikke har et liv udover jeres børn.. hvad fanden gør i den dag de flytter hjemmefra?... sætter jer ned og triller tommelfingre?.. Vi holder weekender både med og uden børn og vi har det fedt uanset hvordan vi holder dem... sagen er bare den at jeg ikke vil lave om på samkvemsordningen... Min X har selv valgt jverdage fra fordi det var for bøvlet for ham.. så kan jeg sgu da godt tillade mig at sige at hvis der laves om på aftalen er det for bøvlet for mig...Min datter mangler ingenting.. jeg nægter ALDRIG samkvem heller ikke når det er udover den weekend der er hans, så jeg kan sgu ikke se hvorfor jeg skulle være en dårlig mor, bare fordi jeg gerne vil ha et liv ved siden af mine børn...

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 11-09-06 20:05

Crap

Jeg påstår ikke, at du er en dårlig mor, men blot at du er en intrigant kælling, der hellere ser problemer end løsninger

Et liv uden børn...... det skulle du ha tænkt på, inden du besluttede at få børn

Og yderligere, så er det da ikke din eks. der skal skaffe dig "børnefrihed", men dig selv. Jeg kunne forstå dig en anelse, hvis han sad derhjemme på sin flade uden arbejde, men det er der jo ikke tale om.

Men vær endelig firkantet. Gå i Statsamtet og få en resolution, som du kan tæske ham i hovedet med, hvis han ikke overholder den på minuttet. Det blir' din datter glad for

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 11-09-06 20:06

Et liv ved siden af sine børn...

Det er for mig en underlig bemærkning.
Det lyder som et "dobbeltliv"

Min kæreste og jeg nyder da også at være børnefrie.
Jeg har fritidsinteresser, der ikke involverer mine børn. Det er da vigtigt at holde på det, men derfra og til at synes det er så stort et problem, når din kæreste alligevel er hos dig 9 ud af 10 gange.

Dit barn bliver jo hentet, Hvad gør det om det er klokken dit eller dat.

Som du selv siger...

sagen er bare den at jeg ikke vil lave om på samkvemsordningen

For mig siger det klart buddskabet. DU vil ikke.

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 11-09-06 20:19

OG hvad er en intrigant kælling... du er da vist kun ude på ballade.. har du overhovedet børn selv... store nar

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 11-09-06 20:19

Jeg har et liv uden børn, de er voksne og flyttet hjemmefra, jeg er åbenbart også en "sur mokke", men jeg har desværre ikke for meget tid til at "sidde og trille tommelfingre"......

Slæb din ex i amtet og få en aftale, der tilgodeser jeres fælles barn bedst muligt - og så find dig en reservebedste, ung eller gammel som du nu synes, der kan passe dit barn, når du ikke har tid.

-og så lad være med at efterlyse svar, som du alligevel ikke vil høre

Hilsen Ripley

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 11-09-06 20:21

jeb3.. nej i nyder da ikke at være børnefrie.. for så har i da et dobbeltliv???.. hvad fanden er det for et svar... nød

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 11-09-06 20:31

Nææ jeg er ikke ude på ballade Tilde og hvor skulle den forresten i så fald komme fra.

Men jeg har gennemskuet dig og indset, at du er en af disse fraskilte mødre, for hvem det er vigtigere at kunne dunke eksen oven i hovedet, og gerne med jeres fælles barn, end at få det til at fungere. Deraf ordet INTRIGANT

(intrigant [-gant] (fr., af ital. intrigante, præs.ptc. af intrigare, lat. intricare indvikle, af in i + tricæ vrøvl, vanskeligheder) rænkefuld, som iværksætter intriger)..... og kælling det gir vel sig selv.

Og ja, jeg har børn, selv om det er uvedkommende for denne tråd.

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 11-09-06 20:31

Problemet herinde med de fleste af jer er.. at i ikke tror der er andre der kan passe bedre på jeres børn end jer selv, så derfor hører det da ingen steder hjemme at andre (jeg) godt ved at barnet har det godt hos sin far, og når pigen oven i købet gerne vil hen til ham, hvorfor skal jeg så lave om på tiderne... At han ikke er hjemme er jo ikke mit problem.. det er deres liv, men hans kæreste kan vel godt ta sig af hende.. Jeg har dog aldrig hørt hende tale ondt om fars kæreste... tværtimod så glæder hun sig til at blive storesøster... Så til alle jer "intrigante" kællinger og hankøn.. få jer dog for helvede et liv.. og så svar dog på det simple spørgsmål jeg stillede fra starten.. men det ved i vel heller ikke en skid om.. i kører jo nok jeres eget løb når alt kommer til alt

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 11-09-06 20:34

Svaret på dit spørgsmål hedder Statsamtet, men det er vist også kun nævnt ca. 100 gange

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 11-09-06 20:36

Klumme.. hvordan kan du gennemskue en intrigant kælling du slet ikke kender... du kender heller ikke historien der ligger bag... så mon ikke du skulle knappe skeden solvej

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 11-09-06 20:39

Jamen er du osse dum??? Sorry..... dumt spørgsmål .

Selvfølgelig kan han da opsige en aftale med dig. Men gå i Statsamtet og få den resolution. Så er det hele på tryk og kan IKKE opsiges af nogen af jer.

Men det er du vel ikke interesseret i når det kommer til stykket. Det er jo ikke afgjort, at den falder ud til din fordel, idet Statsamtets jurister jo ikke er små snotdumme kontormus, som ikke har forståelse for, at den ene part kan have visse tidsmæssige behov som skal tilgodeses. Og et arbejde er afgjort en faktor der vil blive taget hensyn til....... osse af hensyn til barnet

Kommentar
Fra : slambert

Dato : 11-09-06 20:41

Nu har jeg ikke selv børn, men har tidligere været pap-, bonus-, sted- eller hvad man skal kalde det -mor og ved derfor, hvor vigtigt det er for den "nye" at skabe et forhold til barnet fra et tidligere forhold.

Hvad med, om hans kæreste hentede barnet og var sammen med det nogle timer alene?

Men på den anden side så mangler der stadig svar på en hel del spørgsmål, for at nogen kan give et konstruktivt svar udover "gå i statsamtet", som jo også er en løsning. Bl.a. hvorvidt han arbejder i udlandet og først er tilbage lørdag eller meget sent fredag eller i det hele taget præcist, hvad det er, der gør han ikke kan hente fredag aften mere.

Lige pt. kan sympatien for Tilde38's situation nok ligge på et meget lille sted hos de fleste - ikke mindst pga. den måde, forsøg på hjælp bliver modtaget.

Og ja - jeg hælder altså også mest til, at det er et spørgsmål om at få sanktioneret egoisme frem for at finde en løsning. Moderen kan ikke FORLANGE, at faderen overholder en samkvemsret, der passer moderen bedst. Det vil altid være den svageste part, der kan forlange og det er mht. samkvem kun sjældent moderen.

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 11-09-06 20:44

Klumme.. af os to er DU den mest dumme... jeg har da aldrig nogensinde fået så store verbale tæsk af en idiot som end ikke engang ved hvad jeg hedder rigtigt.. så mon ikke du er lidt mere end 110% dummere end en defekt emhætte

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 11-09-06 20:44

Solvej....... Hvor helvede har du det fra???

Okay.... så har du lige udnævnt dig selv til at være en "En snotdum intrigant paranoid kælling", med et overvældende og kvalmende ego.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 11-09-06 20:46

Stakkels din datter

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 11-09-06 20:51

Min datter og jeg har det fint... det har hendes far og kæreste osse... men jeg ændrer ikke tiden.. tak for deltagelse til alle

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 11-09-06 20:57

bare fordi jeg gerne vil ha et liv ved siden af mine børn...

Sådan skrev du nu engang.
Det gav mig den tanke, at du ønsker 2 liv. Et med kæresten og et med dit barn.
Den fungerer bare ikke i længden.
Det ved jeg nu engang af erfaring.
Det er nødvendig det fungerer som helhed.
Også med diverse ekser.

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 11-09-06 20:59

Kal du bare folk der ikke er enige med dig for øgenavne, det viser bare en del om hilket stadie du er på. Og så forstår man bedre din egoisme.
Den hører jo børn og umodne mennekser til.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 11-09-06 21:03

Det er sgu da ikke øgenavne, men klokkeklare udtryk for hvem du er og hvad du indeholder....... altså i den udstrækning du viser dit jeg på Kandu.

Man kan da håbe på, at du i virkeligheden er helt anderledes. Og BTW, så er du da vist ikke et FOLK LOOOL.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 11-09-06 21:24

Inden du slutter denne tråd, så vil jeg give dig det svar, som du er så indebrændt over ikke at få.

Kære Tilde. Selvfølgelig kan han ikke lave om på den tid I har aftalt. Den hænger han på til din datter blir 18 år. Hvis han ikke føjer sig, så går du bare i Statsamtet, hvor du ber' dem skrive en resolution, hvori samkvemstiderne, som du ønsker dem, bliver indskrevet.

Overholder han dem ikke, så går du bare til Statsamtet igen og får jeres fælles forældremyndighed ophævet. Fremover meddeler du statsamtet hver gang han er mere end 3 min forsinket i forhold til resolutionen. Dette kan medføre at han mister retten til at se sin datter, undtagen når du vil. Nu har du fat i den helt lange ende, og kan tryne ham som du vil. Sån' skal de bare ha' det.... de ekser LOOOL

Du og din datter har det fint.... sir du. Ja selvfølgelig LOOOL det bestemmer du jo. Det skal hun da ikke blande sig i

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-09-06 21:44

Citat
og så svar dog på det simple spørgsmål jeg stillede fra starten.. men det ved i vel heller ikke en skid om.. i kører jo nok jeres eget løb når alt kommer til alt

Læser du ikke kommentarerne

Citat
Hvis det bare er en aftale I har lavet indenbyrdes - KAN HAN JO HVAD SOM HELST
Men du behøver jo ikke finde dig i det.....
Er det en ordning amtet har lavet - så SKAL han overholde den.....

Længere er den ikke

Der er jo ingen grund til at hakke på os der prøver at hjælpe.
Så burde du jo slet ikke stille et sådant spørgsmål
Eller var det bare for at få luft

Hvorfor har du overhovedet stillet spørgsmålet - Er det KUN for at få ret

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 11-09-06 22:36

Jeg så tråden allerede igår, men havde ikke tid til at give mit besyv med. Nu er jeg faktisk lidt utryg ved at gøre det, for jeg bliver vel kaldt sur mokke, eller det der er værre!!

Tilde, jeg undrer mig lidt. Du skriver du har 3 børn!! ...Hvor er de 2 andre børn, når du nyder samværet med din kæreste?! Jeg går ud fra, de øvrige børn har en anden far, end ham der er tale om her..

Handler det i virkeligheden om, at du skal have alle 3 børns samvær med deres fædre til at gå op i en højere enhed, således at du har weekends, hvor du er helt og aldeles børnefri?! ...Hvis ja, så forbered dig på, at det kan blive særdeles vanskeligt...

Citat
Min X har selv valgt jverdage fra fordi det var for bøvlet for ham.. så kan jeg sgu da godt tillade mig at sige at hvis der laves om på aftalen er det for bøvlet for mig..

Hmmmm Tilde.. Det virker ikke særlig gennemtænkt

Sådan alá: "Hvis han må være bøvlet, så må jeg også" .. Det giver slet ikke mening - og jeg forstår simpelthen ikke problemet..

Jeg er selv mor til en dreng på 7 år - og hans far bor langt fra mig - og har et arbejde der medfører han ikke kan have faste samkvemstider. Skulle jeg så nægte min søn at være sammen med ham, eller gå til SA for at tvinge faderen til klokkeklare tider?! ... Det vil jeg ALDRIG gøre. Både fordi jeg ved at faderen elsker sin søn, og ikke gør sig bøvlet bare for at irritere mig - og fordi det vil være uendelig synd for min søn, at jeg begynder at skabe mig over noget, som rent faktisk sagtens kan fungere, hvis bare man har viljen - og sætter sine egne behov lidt til en side..

Og nu skal jeg nok knappe skeden (that's a new one) ..Jeg skal måske lige have lidt tid til det, idet jeg stadig øver mig på at flette fissen..

Tænk lidt over dit sprog Tilde. Du bør overveje at øve dig i at være knap så vulgær og kontant Det er simpelthen ikke kønt

Kommentar
Fra : barslev

Dato : 12-09-06 11:12

tilde

jeg har et liv og det er sammen men min kærste,men mit barn ve og vel kommer i første række jeg bor ik sammen med hend til dagligt ser hend kun engang om mdr så kom ik og sig folk ik har et liv uden deres børn,og du har jo ik skrevet hvor gammel hun er og hvad hendes ønsker og behov er

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 12-09-06 19:30

jeg ved godt mit sprog ikke har været det pæneste herinde.. men jeg skal så sandelig love for at jeg har fået hovedet revet af.. Til Creamygirl kan jeg oplyse dig om at mine to andre børn ganske rigtigt har en anden far... Han VIL ikke se dem, og det har jeg kæmpet for i 10 år nu at han skulle ha samkvem.. men det er vel osse bare for at jeg kan holde fri så.. ikke for børnenes skyld, så dem har jeg altid hos mig, så i bund og grund handler det ikke om at få børnefrie weekender.. der handler om at få tingene til at hænge sammen.. de hænger ikke sammen for mig hvis hun først bliver hentet om lørdagen.. I øvrigt kan jeg ikke se hvorfor jeg skal gi mig.. han har dog familie der kan træde til når han ikke selv kan... I tænker ikke længere end til jeres egen næsetip... så udover de verbale tæsk jeg har fået herinde, så må jeg sige at som ny bruger af denne side, er jeg da skræmt væk for livet... Uanset hvordan jeg vender og drejer dette spørgsmål, så vil jeg være en intrigant kælling.. hvis jeg presser på for at få at de har samkvem, er det fordi jeg vil leve uden børn.. presser jeg ikke på eller siger fra overfor ændringer, er det fordi jeg ikke gider mine børn.. KÆFT i er kloge

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 12-09-06 21:34

Hmmm,,det er ikke det du vil presse på,der gør vi sgier det. Det er dine begrundelser.

Nu har jeg læst dine indlæg igennem igen.
Ikke et eneste sted har du nævnt noget om hvad der er bedst for dit barn.

Du har fokuseret på DIT liv og din eks's arbejde.
Man skulle tro han tjener en del mere end dig eller har et mere spændende job siden du skriver så meget om det.
Man kan altså ikke bare sige til chefen: mit job skal tilrettelægges som jeg vil.

Jeg ved ikke hvad han laver, men nogen steder har man kolleger, der også skal tages hensyn til.
Nogen har et job, hvor man ikke lige kan smide det man har mellem hænderne fra sig.

Min kæreste kører lastbil, han kan da ikke lige stille lastbilen i nordjylland fx, for at komme hjem til at hente sine unger præcis kl 18.

Når mine unger skal til deres far (han bor næsten 200km vækm kører jeg dem faktisk det halve af vejen, både derop og hjem.
Ikke for at køre nogen en tjenestebortset fra mine unger. Alle børn har brug for en far, og helst deres egen.
Jeg kan ikke se det er sådan et problem at det ene barn der skal hentes måske først hentes om lørdagen, når du alligevel har de 2 andre og måske også kærestens.

Og tro mig. Statsamtet vil ALDRIG "dømme" din eks til at få sig et andet arbejde.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 12-09-06 21:38

Jammer Jammer... Læs dine egne indlæg. Ingen her på Kandu har andet at gå ud fra, end det du egenhændigt oplyser os om...... så smut i døgneren og køb en pakke tudekiks.

Godkendelse af svar
Fra : Tilde38

Dato : 17-09-06 16:56

Tak for svaret pirt03.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 15-10-07 15:44

Calista................hvis du stadig kigger med.
Jeg syntes at du gør det rigtigt ved at hjælpe privat.
Det er ikke altid der kan hjælpes direkte i spørgsmålet, da der kan komme chikanesere ind.

Ps. Jeg afviser som regel spørgsmål eller henviser til forum, når det er almen viden der deles.

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 15-10-07 16:13

Tja efter de nye regler, er det et FÆLLES voksen ansvar her fra 1. oktober.

Og lige en ting - mine børns far døde her tildligere på året.
Jeg er ALDRIG børnefri. Men hvad gør det?

Nyd han er der.
Det er ham og dig, der har valgt at få barn. Baste

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 15-10-07 16:26

jeg er udemærket bekendt med det nye regler.. men nu er dette indlæg også fra længe siden..

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 15-10-07 16:28

i læser alle kun indlægget som om det hele skal falde ud til min fordel... det sidste jeg spørger om er, om han bare kan sige at nu bliver tingene sådan.. og JA.. det kan han i dag efter de nye regler.. samkvem er ikke en pligt. det er en rettighed, og hvis faderen siger at han vil se hende på det og det tidspunkt, så bliver det sådan

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-10-07 16:32

Citat
og hvis faderen siger at han vil se hende på det og det tidspunkt, så bliver det sådan

Vrøvl....

Der skal 2 til at bestemme - kan de ikke blive enige gør staten arbejdet.....

Såre simpelt...

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 15-10-07 16:38

Samkvem er en rettighed ja....

BARNETS rettighed!!!

I det mindste gider faren at arbejde og han gider at se sit barn.

Min nye mand har også et arbejde med svingende tider - tider der ikke akn ændres på.

Men eks-konen må acceptere det, eller aflevere børnene hos mig. Men så langt gider hun ikke køre, så hun vil hellere vente.

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 15-10-07 18:35

i tager fejl.. faderen kan helt og aldeles selv bestemme hvornår han vil se barnet.. jeg har en veninde som var i amtet så sent som i torsdags, og faderen har sagt.. hanvil se barnet fra mandag til fredag i ulige uger.. ingen weekends eller ferier.. ej heller sommerferier.. og sådan blev det. hun kunne intet stille op..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-10-07 18:39

Nej "vi" tager ikke fejl - det er jo amtet der har bestemt det og ikke ham.....

Der har åbenbart ikke været noget til hinder for at det kunne lade sig gøre.....

Så - at han får ret er IKKE ensbetydende med at han har bestemt.....

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 15-10-07 19:38

han sendte et brev til amtet med de tider han ville have.. og sådan blev det

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-10-07 19:43

Ja - moderen har nok ikke haft noget at imod det......

Så bliver det jo som han vil

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 15-10-07 19:45

hvis hun siger nej, ser barnet ikke sin far

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 15-10-07 19:48

HVis hun siger nej, er hun en egoist

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 15-10-07 19:50

netop derfor har hun ikke sagt nej.. men anket

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 15-10-07 20:07

Tja en sag har som regel to sider.
Det er altid svært at se ting gennem andres øjne.
Det er da pussigt at oplysningen om at Amtet allerede er involveret først kommer til sidst.

BRUG IKKE DE STAKKELS BØRN SOM VÅBEN I EN EVT. HÆVNAKT.

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 16-10-07 17:05

Citat
netop derfor har hun ikke sagt nej.. men anket

Hvad er forskellen på at sige nej, og anke det.
I sidste ende er det samme resultat, der ønskes.

Tænk dog på barnet i første omgang.

Det her er en gang voksenfnillerfnaller.

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 16-10-07 20:57

hvis du ikke var enig i noget ville du nok sige fra.. det er vel enhvers ret

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 16-10-07 21:17

Ikke på barnets vegne.

Heldigvis kan børn idag - efter den nye lov - indkalde forældre til statsforvaltningen, som det hedder idag.

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 16-10-07 21:28

for hulen.. dette indlæg drejer sig om 2 ting.. prøv at læs det hele fra start til slut... et barn på 7 år indkalder nok ikke sine forældre til amtet...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-10-07 21:28

De unger må sgu da være gift og have børn i mellemtiden - spørgsmålet er ET ÅR gammelt

Skynder mig at fjerne flueben....