/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
sved
Fra : snusi
Vist : 1138 gange
200 point
Dato : 10-09-06 12:51

Min datter har et meget stort problem, da hun sveder meget på ryggen, under armene,lårene og fødderne. Selvom det er koldt og hun faktisk fryser er hun våd disse steder. Det er ikke ildelugtende men selvfølgelig meget ubehagelig for hende. Er der nogen der har et godt råd jeg kan give hende?

snusi

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 210 point
Dato : 10-09-06 12:55

Ja, send hende til lægen og bliv tjekket

"Årsager til svedproduktion kan være febersygdomme, stofskiftesygdomme, forstyrrelser i hormonbalancen ex. mangel på østrogen, og endelig en række tilstande, hvor man udsættes for ”stress” eller nervøsitet, som bringer ens centralnervesystem i ubalance."

http://www.netdoktor.dk/brevkasser/arkiv/200875.htm

mvh dova

Kommentar
Fra : heidipeder

Dato : 10-09-06 12:57

Sådan kan jeg også godt have det nogle gange.
Specielt når jeg har været i bad og badeværelset er varmt.
Jeg åbner blot døren eller vinduet lidt indtil temp er faldet til normal før jeg smører mig ind og tager tøj på. Det plejer at hjælpe. Tider benytter jeg naturligvis til at børste tænder, tørre hår osv.

Held og lykke.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 10-09-06 13:01

Bruger hun tøj af ren bomuld? Kunststoffer kan få enhver til at svede.. .

Hvis hun er overvægtig kan det hjælpe at tabe sig..

Ellers er det svært at give råd ud fra så få oplysninger.

Hvor gammel er hun? Lider hun af nogen sygdomme? Hvad er hendes BMI? I hvilke situationer sveder hun?

Kommentar
Fra : snusi

Dato : 10-09-06 13:57

hun har været hos læge hvor hun fik tabletter, de har desværre ingen virkning. Hun er ikke overvægtig, hun er 168 cm og vejer 55 kg. Hun har ingen sygdomme. Hun kan svede når hun sidder og ser tv, går en tur osv. Der er faktisk ikke rigtig noget system i dette, det kommer bare pludselig. Vi har faktisk talt om hun kan have noget med stofskiftet. Hun vil prøve at få en ny tid hos lægen, men det kunne jo være at der var nogle på Kandu der kendte til problemet og kunne komme med en idè til hvad der kan gøres.

snusi

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 10-09-06 15:28

Hej snusi. Hvor gammel er hun?

Kommentar
Fra : snusi

Dato : 10-09-06 16:10

22 år

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 10-09-06 21:19

Hvis I har prøvet lægen og din datter garanteret ingen sygdomme har må I jo ty til "kemien"

Fandt dette hos www.netdoktor.dk

Citat
En abnorm svedtendens med problemer fra armhulerne kan forsøges behandlet forebyggende ved brug af specielle deodoranter/rool on med indhold af aluminiumklorid, som hæmmer svedproduktionen. De bruges til armhuler og til hænder og fødder. Endelig findes lignende deodoranter med indhold af propathelinbromid (ercoril). De kan købes på apoteket uden recept. Propanthelinbromid findes også som tabletter, men da er de på recept. Det kan komme på tale at anvende nervegiften botulinum toksin, også kaldet botox, som indsprøjtes i meget små doser på de steder, hvor svedudbruddet er størst. Endelig kan man foretage operative indgreb, hvor man overskærer nervebaner og evt. fjerner svedkirtlerne lokalt.Yderligere oplysninger findes på www.medicinmedfornuft.dk

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 10-09-06 21:21

UPS

Det link har jo været bragt

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 11-09-06 17:46

Hvad var det for tabletter, hun fik hos lægen?

Og hvor længe siden er det?

Og... Hvor længe har din datter haft det sådan?

Er hun HELT igennem puberteten, -altså er hun fuldt udviklet og har regelmæssige menstruationer?

Kommentar
Fra : gladforlivet

Dato : 25-09-06 21:35

Hej mor og datter,

Løsningen på problemet kan ligge lige under overfladen og dette kan du få opklaret ved at læse en bog der er til salg på www.injiva.dk

Den hedder "Når sjælen er fri" og er skrevet af en InJiva behandler ved navn Susanne Nevel. I denne bog vil mange mennesker kunne finde en helt logisk og letforståelig forklaring på de lidelser, som lægevidenskaben som oftest står helt uforstående overfor.

Held og lykke fremover!

Godkendelse af svar
Fra : snusi

Dato : 26-09-06 08:38

Tak for svaret dova.

Hun har været hos lægen igen og der er forstyrrelser i hormonbalancen

snusi

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 26-09-06 13:46

Nåh, -det var godt I gik til lægen igen. Hvis ikke det hjælper første gang så må man altså bare prøve igen.

Rigtig god bedring med hende.