/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Test Nationen
Fra : thyfoon
Vist : 728 gange
203 point
Dato : 10-09-06 12:02

Har du taget testen med test nationen

hvordan gik det dig og hvad syntes du om testen ?
tog du testen på nette hvordan var din oplevelse ?
eg oplevet flere gange at jeg fik spørgsmålet og så skrev den venter på media og så fik jeg det igen med mulighed for ekstre tid

jeg fik 40 ud af 70 mulige jeg dumpet med et brav til stavning 2 rigtig ud af 10 mulige men jeg visted det

matmatiken gik heller ikke godt 4 ud af 10 men igen det viste jeg godt det er jeg ikke så god til kun plus og minus

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 213 point
Dato : 10-09-06 12:19

Ja vi kan godt se du ikke er så gog til stavning.
du hører formentlig til den generation, hvor man ikke gjorde så meget ud af retskrivning i skolen, så det er ikke din skyld.
Tidligere regnede man simpelt hen folk for dumme, hvis de ikke kunne skrive , nogenlunde efter de kunstfærdige regler, vi i fordums tid har vedtaget for dansk.

Der var en opgave, hvor man skulle kende forskel på norjysk og sønderjysk dialekt. Det var fuldstændigt urimeligt, og man må regne med at opgaven er konstrueret af en jyde.
hvad var der sket, hvis man skulle kende forskel på sydsjællandsk og nordsjællandsk ??. Her er forskellen endda tydeligere.

Som sædvanlig i fysikken var der forkert formulerede spørgsmål, som afslører at , den der har formuleret teksten ikke selv kendte til emnet.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-09-06 12:23

transor

thyfoon er ordblind.

Kommentar
Fra : heidipeder

Dato : 10-09-06 12:46

Ja, det var også mit umiddelbare bud.
Faktisk er der rigtigt at at folk fra slut 40'erne start 50'erne blev betegnet som slet og ret dumme.
Men dengang var der heller ikke noget der hed ordblindhed.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-09-06 12:58

Jeg fik 64 rigtige ud af 70.

Jeg missede et matematikspørgsmål, og havde bla. dem forkert med hvilken fodboldspiller der kom på landsholdet på sin 18 års fødselsdag, og så gættede jeg en forkert om et maleri.

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-09-06 13:01

Forresten hvad jeg syntes om det...

Ja, man skal kun tage det for den underholdningsværdi der ligger i det, og ikke direkte et udtryk for hvor kloge folk er...men jeg må nok sige, at jeg alligevel var noget overrasket over, at gennemsnittet for rigtige besvarelser kun lå på nogen og 40 og noget lavere for nogen af de grupper der var med i studiet

mvh dova

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 10-09-06 16:34

Tog testen på nettet..

49 rigtige. Dårligst i Geografi - bedst i kultur/samfund..

Jeg blev vildt stresset af den røde streg - og tastede simpelthen forkert og i blinde grundet min iver og frustration over tidspresset..

Jeg er sikker på jeg ville have klaret mig bedre, hvis jeg havde set programmet, og deltaget uden den skide røde streg..

Jeg er utrolig let at distrahere

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-09-06 17:34

Citat
Jeg blev vildt stresset af den røde streg

Ja, det gjorde jeg også, for selv om der faktisk var masser af tid, havde man på fornemmelsen, at den røde streg ville løbe ud inden man fik svaret

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-09-06 18:41

Ja der er jo dem der vil "prale" af resultatet det ene år efter det andet.
Så er der dem, der bare har det godt uden at skulle stå skoleret for brugerne på kandu

Hvor er det bare befriende at have det godt uden at skulle gennemgå en test og så skulle gøre opmærksom på resultatet her på kandu

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 10-09-06 20:30

Jeg fik 51 rigtige og det er jeg stolt af.
alimak

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 10-09-06 22:31

Øhhh!!

Lad mig lige slå fast her Ans, at fordi man oplyser noget så harmløst som et resultat af en hyggelig internet test, der på ingen måde kan sammenlignes med en IQ test, men en test der er lavet for at skabe popsmart TV – så behøver det jo partout ikke betyde, at det er for at "prale"..

Og hvad mener du i grunden med: "stå skoleret for brugerne på kandu"?! ...Det er da frivilligt om man oplyser noget som helst! .. Du tilhører vel ikke gruppen af mennesker, der naivt og bevidstløst tror, at forskellige test fortæller sandheden om dig, ala "Nå da - sådan er jeg"- eller "sådan er du?!
Langt de fleste af sådanne test kan højst give lidt træning i, at holde hovedet koldt og tænke klart i pressede situationer..

Til orientering - Havde mit formål været at "prale" - så havde jeg nok løjet lidt, og i hvert fald overgået Dova’s resultat af poptesten - i stedet for at være ærlig med mine skaldede 49 rigtige svar ud af 70 mulige i en test på almen viden..

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 10-09-06 22:47

Jeg havde alle 70 rigtige, men kunne først ikke rigtig li at fortælle det

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 10-09-06 22:48

Dog kan jeg ikke lade være med at synes det er lidt sjovt, at resultatet af testen på landsplan udhuler en særdeles sejlivet fordom *LOL*

HÅRFARVE

Blond 46
Rød 45
Brun 45
Sort 45
Grå 48
Skaldet 49

Blondinerne bliver kun overgået af de gråhårede og de skaldede

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 10-09-06 22:49

Du er pisfyldt med løgn, Klumme

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 10-09-06 22:53

Okay okay..... så lige knap 70 måske

Kommentar
Fra : cjaab

Dato : 11-09-06 11:33

Synes nu jeg klarede mig bedre, end jeg havde regnet med, og alligevel så kon jeg til at trykke forkert 2 gange hvor jeg vidste at det var forkert, fordi den dumme røde streg gjorde mig vildt stresset! Men på trods af det fik jeg da 51 ud af de 70, hvilket jeg synes er ok, når man tager min alder i betraktning... Og så kunne jeg jo ikke lade være med at høre resten af familien ad, om hvad de fik... Det er nu altid rart, at kunne gi' de ældre og mere erfarende i familien lidt baghjul! Selvom det kun var for sjov, så er det skide skægt at hovere en smule, bare lige ind til folk er blevet trætte af én

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 11-09-06 15:04

Sport var noget skrammel.....

Mat + historie UG

49 ialt

Godkendelse af svar
Fra : thyfoon

Dato : 11-09-06 16:58

Tak for svaret transor.
ja du har ret i at jeg ikke er god stavning.

Kode
du hører formentlig til den generation, hvor man ikke gjorde så meget ud af retskrivning i skolen, så det er ikke din skyld.
det har du ret i jeg er 29 og den der ikke kunne stave var dum og der var inge hjælp at hente så der var ikke så meget at gøre jeg hadet min skoletid og ville gerne ha gjort det beder men skal ikke klage jeghar tros alt klaret det ind til vider

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 11-09-06 17:03

og som ans skriver ja jeg er ordblind og jeg skammer mig ikke over det harundet ud af at jeg har det fra min far han er også ordblind

Kommentar
Fra : 369874123

Dato : 15-09-06 15:34

48 Rigtige.
Og da jeg er 15 synes jeg det er godt!
Jeg har jo ingen mulighed for at vide hvem der slagtede en hest for 30 år siden, hvem der er med i Gasolin, og hvem der har malet et skide billede...