/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
office 2000 til office 2003
Fra : heidipeder
Vist : 423 gange
20 point
Dato : 10-09-06 11:44

Hvis man opgraderer sin computer fra windows 98 styringssystem med ofice pakke 2000, til windows xp med office pakke 2003, vil man så komme til at slette sine dokumenter på C: drevet?

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 10-09-06 11:45

Ikke nødvendigvis, men tag hellere backup

Kommentar
Fra : transor

Dato : 10-09-06 11:54

I princippet opgraderer man bare og beholder automatisk alle dokumenter.

diverse programmer, drivere og data, skulle også tilpasse sig automatisk.

men mangt og meget kan gå galt under den operation, så lav en back up på et andet medie af alle væsentlige data.

Ved skift af operativsystem er det ofte tilrådet at man installerer "rent" og undlader at opgradere det gamle.
Det kan være, at det som så meget andet i computerverdenen, bare er ammestuesnak, at det så skulle køre bedre og mere pålideligt. Det er vel de færreste, som har prøvet begge dele med forskellige maskiner og installationer.

Accepteret svar
Fra : pirt03

Modtaget 30 point
Dato : 10-09-06 12:02

Nørderne foretager sådan en opgradering som du beskriver uden at ryste på hånden .... vi andre pivskide sørger for som Kortoververden siger at lave en backup over alt det vi selv har puttet på PCen.
Gå PCen igennem med en tættekam brug SØG-funktionen og kopier alt vigtigt til en nyoprettet mappe som du kalde et eller andet fornuftigt fx backup100906. Brænd så denne mappe med indhold på en CD/DVD. Husk også din mail-fil - den ender vist på *.pst. og dine fotos.
Kontroller at brændingen er ok og prøv så at opgradere.
Muligvis spildt arbejde - men man kan aldrig være for sikker

Kommentar
Fra : heidipeder

Dato : 10-09-06 12:10

Jeg glemte at sige at det er en ny computer, hvor dokumenter fra den gamle er overført via en USB nøgle. Mine favoritterog adressse kartoteket er overført på samme måde via importer/exporter. Kan man blot lave denne back-up på D: drevet?

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 10-09-06 12:15

Jamen så har du jo alt vigtigt på den gamle PC (eller på USB-nøglen)
Så er det bare at gå i gang.

Jeg ville så nok starte helt på en frisk (nyinstallation af Windows og Office) og ikke bare opgradere den nye PC.

MEN GØR DU DET (STARTER HELT PÅ EN FRISK SÅ SKAL DU I HVERT FALD VÆRE SIKKER PÅ AT DU HAR BACKUP - DU SLETTER JO ALT PÅ DEN NYE.

Godkendelse af svar
Fra : heidipeder

Dato : 10-09-06 12:16

Tak for svaret pirt03.

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 10-09-06 12:18

Citat
Kan man blot lave denne back-up på D: drevet?

I princippet ja - men vær nu helt sikker: Ud af maskinen med vigtige data!!

Kommentar
Fra : heidipeder

Dato : 10-09-06 12:30

Tak for svarene. De er meget hjælpfulde.
Når jeg nu skal lave denne back-up, er det så kun C: drevet jeg skal brænde, eller bør man tage hele skrivebordets underkartoteker?

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 10-09-06 12:40

Hvis du har nogle vigtige ting på skrivebordet skal det slevfølgelig med!

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 10-09-06 12:40

Du skal gå hele maskinen igennem for data du ikke vil miste - dine egne data.

Du behøver ikke at tage backup af hele C-drevet. Meget af det der ligger her vil jo være Windows og programmer, og du nyinstallerer jo Windows.

Kommentar
Fra : heidipeder

Dato : 10-09-06 12:51

Så jeg skal altså ikke back-up'pe skrivebordet?
Vi har eks en GPS som jo er installeret på pc'en. Vil det blive slettet?
Du kan godt høre jeg ikke lige er den største kender,ikke?
Men man skal jo starte et sted....

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 10-09-06 13:00

Her er jeg lidt på glatis, men andre kan sikkert supplere/rette mig. De prorammer du har liggende er jo sikkert installeret under W98 og du kan ikke regne med at WXP så kan finde dem og bruge dem - så efter en nyinstallation (WXP) må du sandsynligvis igang med nyinstallation af programmer som dit GPS program.

Men som sagt. jeg er ikke sikker, så vent lige og se om der kommer supplerende kommentarer fra kandu's eksperter

Kommentar
Fra : heidipeder

Dato : 10-09-06 17:08

Hej igen,
Jeg forsøgte mig med de info du gav mig.
Har gemt C: drevet under en samlet mappe.
Det viste sig dog ikke at være nødvendigt.
Hele C: drevet er entakt.

MEN nu har mit e-mail blevet slettet!!!
Kan det findes igen og indsættes som det var før installationen af office 2003??

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 10-09-06 17:20

Er det Outlook Esxpress, der er forsvundet, eller er det selve dine e-mails.

Hvis det er selve e-mailene, skal du lede efter én (stor) fil der hedder noget med *.pst

Den indeholder alle dine mails og adressekartoteker.

Hvis der er kommet en ny Outlook Express bør du kunne importere dine "gamle" oplysninger og mails

Kommentar
Fra : heidipeder

Dato : 10-09-06 17:32

Tak fordi du stadig vil hjælpe.

Det er hele gøj møget!
Jeg har end ikke et ikon til e-mail systemet (MS outlook (det lille brune ikon)).
Hverken på process linien eller på skrivebordet.

Ovenstående tip kan jeg vel bruge når jeg får det installeret, ikke?

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 10-09-06 17:36

Prøv at se under

Start -> programmer. Der finder du sikkert Outlook Express. (har du installeret Office pakken - så er det muligt at du nu har fået Outlook (altså uden Express)

Kommentar
Fra : heidipeder

Dato : 10-09-06 17:45

Nå, ja. Det havde jeg slet ikke tænkt på.
Der var det jo!!

MEN, så spørger den om følgende, hvor jeg så er lost igen:

"Outlook har registreret en ny konto. Vil du importere den?

Den nye konto er registreret i Outlook Express. Den er muligvis konfigureret automatisk af din internetudbyder, eller du har selv konfigureret den. Hvis du ønsker, at outlook skal bruge denne konto, skal den først importeres."

JA eller NEJ.

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 10-09-06 17:51

Hmmm

Det lyder for mig som om du har fået Outlook. Prøv at åbne den og se om alle dine mails og adresser nu er der.

Jeg tror ikke der sker noget ved at svare ja. Så vidt jeg kan se importerer den så dine mails osv til Outlook Express (jeg er lidt usikker - så eget ansvar, men det kan vist ikke være så farligt du har jo en backup af hele C-drevet MED din pst-fil ??)

Kommentar
Fra : heidipeder

Dato : 10-09-06 20:14

Det gjorde jeg. Det virkede.
Takker mange gange for hjælpen!!