/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Genstart igen og igen og igen.
Fra : Jrod
Vist : 983 gange
200 point
Dato : 10-09-06 11:43

Hej alle..

Det er sgu noget rod med min computer, Efter en freeze i et spil (computeren var helt låst) blev jeg nød til at gøre det på den hårde måde og tage strømmen bag på computeren, men nu genstarter den ud i al uendelighed..

Jeg får godt nok mulighed for at vælge mellem fejlsikret tilstand og sidste kendte konfiguration som virkede og alt det der.. opstart med kommandopromt osv. Men lige meget hvad jeg vælger så prøver computeren at starte op men når ikke længere end til winxp logoet og load baren neden under.. så blinker den lige hurtigt med en blå fejskærm og genstarter så, jeg kan desvære ikke nå at se den fejlmeddelse da den kun lige står der i 2 mili sekunder. Jeg er lidt på røven da jeg ikke har min installations cd med til windows eller noget den stil.

Hjææææææælp!!!

Jeg havde tænkt om det er muligt at dowloade en boot CD fra nettet af så jeg måske kunne få en kommando frem og køre gendanelse af windows den vej fra? er det muligt overhovedet? jeg har hårdt brug for hjælp.. håber der er nogen genier der ude der kan hjælpe mig

Mvh Glen

Kommentar
Fra : transor

Dato : 10-09-06 11:58

Nu skriver du ikke eksplecit hvilket styresystem du har, men jeg fornemmer at det er et win xp home.

boot fra din installations-eller genopretnings cd og kør en genopretning af systemet.

Accepteret svar
Fra : pirt03

Modtaget 210 point
Dato : 10-09-06 12:28

ROLIG NU - gør intet overilet.

Når du ikke lige har din egen XP-CD kan du måske låne en. Bank på hos naboen og lån hans. Så kan du måske klare det den vej.

Stil BIOSEN til at læse fra CDROM drevet. I med den lånte CD og reparer.

Jeg må dog indrømme, at jeg er i tvivl om du kan reparere med en "fremmed" CD.

Men du har "lissom" ikke andre muligheder .. eller vent .. måske kommer der en anden løsning her

Kommentar
Fra : Jrod

Dato : 10-09-06 15:27

Det med at låne en windows xp pro cd, og reparere er måske en mulighed jeg vil prøve.

Men er der slet ikke mulighed for at få en komandopromt frem på andre måder??
Så jeg kan køre gendannelse af windows via komadopromt?

Tak for hjælpen indtilvidere.

Vh Glen

Kommentar
Fra : Jrod

Dato : 10-09-06 15:30

Det jeg vil skrive i komandopromt for at få systemgendannelsen frem er:
%systemroot%\System32\restore\rstrui.exe

Virker det?? Kan man det???

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 10-09-06 16:38

Kan du ikke fremtvinge kommandoprompten ved at starte BIOSEN og så gå ud af den??

Kommentar
Fra : Jrod

Dato : 10-09-06 17:39

Nej det kan jeg ikke få den til.. desværre

Kan man ikke lave en boot disk på en anden computer med windows xp for så at få en kommandopromt frem på den måde?

Hvordan laver man egentlig en boot disk? (kan kun huske hvordam man gjorde den gang man gjorde det i DOS) det var noget med autoexec.bat og config.sys men det er jo ikke helt det samme mere.

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 10-09-06 17:53

Kan du overhovedet komme ind i BIOSEN??

Kommentar
Fra : Jrod

Dato : 10-09-06 18:18

yes yes det er ikke noget problem, det kan jeg sagtens.

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 10-09-06 18:37

Hmm.

Er ved at løbe tør for ideer.

Men når du kan komme ind i BIOSEN, kan du jo indstille til at boote fra CDROM. Måske kan du lave en bootdisk på en anden PC og bruge den (min viden er ikke tilstrækkelig). Jeg vil nu fastholde at det er bedre at prøve med en anden XP-CD.

I øvrigt hvis du kan komme i BIOSEN, kan du så ikke sætte den til at boote fra CDROM (og KUN CDROM) Når den så opdager, at der ikke findes en CDROM, må den vel opgive og komme med en prompt - heller ikke her er jeg sikker

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 10-09-06 19:09

Du kan jo gå ind og hente de 6 boot disketter til XP. og starte op fra dem

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 10-09-06 19:10
Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 10-09-06 19:16

Fijala

Ja, men der står på siden, at du skal have XPCDen for at færdiggøre installationen - og så er Jrod jo lige vidt

Kommentar
Fra : Jrod

Dato : 10-09-06 19:22

Jeg kan godt sætte den til at boote fra cd og kun cd. Men når jeg gør det så sige den bare at det ikke er en boot disk der sider i og den ber mig om at sætte en boot disk i og trykke på enter.

Jeg har prøvet at lede efter hvordan man laver en boot disk eller boot cd på nettet men jeg kan ikke finde noget brugbart, og jeg kan ikke selv hitte ud af hvordan man gør.

Hvis jeg bare kunne finde frem til hvordan man laver en boot CD så jeg kan starte op i kommandopromten så er jeg godt hjulpet, men det er vist ikke lige til

Kommentar
Fra : Jrod

Dato : 10-09-06 19:32

Okay nu er en kammerat lige kommet dumpene med en winxp pro installations cd, så nu vil jeg prøve med den, men hvad skal jeg med den? skal jeg vælge Repair eller skal jeg bruge en anden fremgansmåde?

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 10-09-06 19:41

Prøv repair - det burde gøre det.

Lad os høre resultat

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 10-09-06 20:14

Ja det er selvfølgelig rigtig.

Går lige i tænkeboks

Kommentar
Fra : Jrod

Dato : 20-09-06 19:24

Hej alle sammen.

Nu er min Pc kommet op at køre igen, det der skulle til var en geninstallering af windows. jeg havde heldigvis delt mine Hard disks op på den måde at på mit C drev havde jeg kun windows og dertil hørende programmer så der var ikke så meget der gik tapt. Skulle selvfølgelig kæmpe lidt med bundkort drivere og grafik drivere, men den er ved at komme iorden os.

Jeg takker tusind mange gange for alt jeres hjælp, det er sgu dejligt at der sider folk der ude der gider give sig tid til at hjælpe en stakkel i nød Tak for det.

Pirt03 var vist ude i noget med at låne en Win-CD og det var det jeg endte med at gøre, ved ikke om det kunne ha været klaret på en mere smærtefri måde men det her kig jo fint i den sidstre ende så tak for det.

Mvh Glen.

Godkendelse af svar
Fra : Jrod

Dato : 20-09-06 19:25

Tak for svaret pirt03.

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 20-09-06 21:33

Tak for det.
Godt at høre at det endte nogenlunde "lykkeligt"