/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Kabel til 2½"
Fra : 60616345
Vist : 374 gange
159 point
Dato : 10-09-06 11:31

Hej Derude...!!

Jeg søger et kabel magen til det her: http://www.sabrina.ru/kiss/MiniIDE.jpg
nu skal i ikke tage højde for at der er lavet om på det... men at det skal være 50 pin ligesom det på billedet og "passe" til en 2½" hdd... ved godt at en 2½" hdd egentlig skal bruge et 44 pin kabel... men har en ide om at det er billigere at købe et 50 pin kabel som jeg sagtens kan bruge istedet for...

og et andet spørgsmål som jeg meget gerne ville have besvaret er: hvad er foreskellen egentlig på IDE og IDC kabler...???

På forhånd tak for de gode svar...

mvh.
Morten Kristensen

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 10-09-06 14:06

Hvis du ba re vil convertere fra alm. HD kabel til 2,5" HD så kan du bruge dette:
http://www.secomp.de/ishopWebFrontSEC/pages/catalog/product.jsf/para/node/is/20103-20155/and/product/is/11.03.1540.html
Jeg mener det var hos Zitech det blev købt.

Kommentar
Fra : 60616345

Dato : 10-09-06 14:15

Hmmm... takker for svaret men det var slet ikke det jeg mente... det jeg søger er et 50pin kabel ligesom det på billedet.... det skal "passe" til en 2½" hdd...

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 10-09-06 14:24

OK -

Kommentar
Fra : 60616345

Dato : 10-09-06 14:29

Jeg ved ikke om det er en hjælp....
men hvis i læse lidt i denne guide så kan i se hvad jeg skal bruge det til... så kan i evt. komme med andre ideer... helst nogle billige nogen... har prøvet 2 gange med 44pin kabler... men de er fandme ikke til at lave om... det går hele tiden i stykker...

Guide: http://www.mpeg-playcenter.com/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=974&postdays=0&postorder=asc&start=0

Kommentar
Fra : 60616345

Dato : 12-09-06 18:48

Slet ingen der kan hjælpe mig...???