/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Tomme mails
Fra : refi
Vist : 707 gange
100 point
Dato : 10-09-06 09:42

Et evigt tilbagevendende problem......

I perioder modtager jeg til een af mine emailadresser 1-2 TOMME emails pr. dag.

Med tomme mener jeg at der er en afsender (ny hvergang) - der er ingen modtager og der er intet subject.
Selve mailen er absolut TOM

Jeg har støvet nettet rundt for at finde en forklaring og er ikke blevet meget klogere

At det er robotter der udsender disse er vel klart, men med hvilket formål ??????

Lad mig lige pointere at der ER spamfilter osv. på mit mailprogram.
Der er IKKE virus eller andet snavs i maskinen (så glem det miritdk)

Er der nogen der oplever samme fænomen ????

Er det KUN for at tjekke om der er autosvar på adressen ?????

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 10-09-06 10:04

Det du får er sikkert det vi kan kalde IT spasmer.
En eller anden er flink ved dig hvor han/hun sender dig et par blanke sider som du så ken printe ud og bruge til at håndskrive på eller give til ungerne til at male på
Mvh OW

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-09-06 10:21

Det er da sødt af dem

Men det siger mig ikke meget om hvorfor man laver den slags

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 100 point
Dato : 10-09-06 10:47

Det er spammere der forsøger at tjekke om din konto er aktiv.
Marker mailen>højreklik>egenskaber>detaljer>meddeleseskilde>
der kan du se at mailen ikke er tom,txt kilde(sikkert falsk)
Funktionen af mailen er embeddet i mailen,men har du dine
sikkerheds indstillinger i orden(vis ikke billeder o.s.v)
så er det ikke noget problem,ellers vil mailen
sende en indefikation af at din konto er aktiv nå du åbner den,ligesom vis den henter et billedet fra nettet
der er mange måder at gøre det på,f.eks. et inlejred
gif/beckon o.s.v,det er efterhånden en videnskab

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 10-09-06 10:49

Har oplevet flere gange på en af mine web mail kontoer(tomme mails)

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 10-09-06 10:51

mailen ikke er tom(html code)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-09-06 11:00

"Manse9933"

Det er muligt der indgår et eller andet i header, men selve mailen er absolut tom (ikke noget med billeder eller andet der skal hentes)

Sikkerheden er skam god nok - men hvad er logikken i at udsende den slags.

Man må vel efterhånden gå ud fra at "folk" er beskyttet (nå måske ikke)

Vil den overhovedet kunne gøre nogen skade, eller er det kun for at tjekke om adressen er aktiv inden den "alvorlige" mail kommer

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 10-09-06 11:31

Vis din pc er opdateret med alle sikkerheds opdateringer
så er der ikke noget problem de er ude på fisketur
det er ikke alle der har deres system opdateret og
indstillet deres sikkerhed optimalt,det sikkerheds hul
som disse (inlejerede html)er lukket med en hotfix,men disse mails(inlejrede)kunne være så smart udformet at
den kunne hente farlig code fra nettet når man åbnede dem,
vis sikkerhedeh ikke er i orden(hot fix/virus mail skanner o.s.v)
Det er kilden jeg tænker på ikke headeren.
Tom>det er fordi den er codet(html)til at være tom(den atkive code er skjult,vis den er codet til det)
Tom mail uden emne/adresse gør folk nysgerige(nogle)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-09-06 11:43

Ja..... Jeg er da blevet lidt nysgerrig (men forsigtig)

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 10-09-06 11:44

du kan f.eks. tjekke kilden i en mail fra kandu og du vil se den code du ikke kan se i mailen,når du åbner mailen normalt,i denne code kan inlejers farlig code
eller referense til din mail afresse med et unikt nr/code/link/web bicon
så en spammer/virus programør kan sørge for at
mailen er tom når man åbner den normalt men inlejre den aktiv code i det under liggende lag(firkantet sagt)

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 10-09-06 11:44

Jeg får dem også, men kun 4-6 styk på en måned,
De er ikke direkte afsendt til mig, men i headeren kan jeg se at de er afsendt til mit 'brugerid'
på postserveren.

Jeg gætter at det er en der 'pinger' postserveren, for at se om du eksistere.
Lavede en gang et forsøg , med en formmail, hvor jeg lod den e-mail som folk indtastede,
blive valideret af folks egen postserver. tænker nu om jeg så har sendt tomme mail til andre.
ellers foregår det ca. sådan:
1 bruger indtaster - bruger@posthuset.dk

2 min webserver kalder posthuset.dk's mailserver

3 posthuset.dk's mailserver svarer med et goddag IP

4 min siger goddag posthus, jeg vil spørge om du har bruger@posthuset.dk på din liste.

5 posthuset kan nu svare ja eller nej.

Det er kun et gæt , at serveren til tider eller efter opsætning,
får kludret denne forespørgelse videre som en tom mail.

Det uheldige er at forespørgelsen kan laves af en spammer,
der i blinde står og gennemprøver hvilke emailadresser der eksistere på en mailserver

Foreslag kik mailens header i gennem , ip'er som du finder i den , kan du 'lege' med her
http://www.dnsstuff.com/

Mvh Jørgen

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 10-09-06 11:45

indlejre

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 10-09-06 12:02

Her er en meget god beskrivelse af spam tekniker
HTML message without plain text body part

http://www.policypatrol.com/Spam-filter-article.htm

google> empty spam mails .

Godkendelse af svar
Fra : refi

Dato : 28-09-06 21:32

Tak for svaret Manse9933.

Rydder lige lidt op - det er jo snart den 1.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 29-09-06 00:29

hov-hov det er ikke en løsning

jeg er selv begyndt at få flere af dem.
Skrev 4-6 på en måned, det er nok nu 4-6 stk i døgnet.
nu er denne tråd jo lukket, jeg tæmker at vi alle vil problemet til livs, så jeg åbner en ny tråd,

i morgen .

refi du har da ikke fået det løst, har du ?