/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Datakabel til 8210
Fra : Kris
Vist : 509 gange
40 point
Dato : 18-08-01 18:54

Jeg har lige købt et datakabel fra t.hansen til min 8210 og brænder for at bruge det. Har sat det til men kan ikke få forbindelse mellem pc og tlf. Er der noget man først skal aktivere i tlf´en ell. i pc´eren. Alt er forbundet rigtigt men de programmer jeg bruger bla. en unlocker og nokia logomanager kan ikke "finde" tlf´en. Hjælp mig!!!

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 18-08-01 17:54

Har du sat logomanager op til at bruge den rigtige COM port??

/kim
"Kris" <Kris.news@kandu.dk> wrote in message
news:r1xf7.2345$3q.99220@news010.worldonline.dk...
> Jeg har lige købt et datakabel fra t.hansen til min 8210 og brænder for
> at bruge det. Har sat det til men kan ikke få forbindelse mellem pc og
> tlf. Er der noget man først skal aktivere i tlf´en ell. i pc´eren. Alt
> er forbundet rigtigt men de programmer jeg bruger bla. en unlocker og
> nokia logomanager kan ikke "finde" tlf´en. Hjælp mig!!!oksne katte, som er
stabile og rolige. Hvis det viser sig at
> fungere er det alletiders for alle parter, hvis det viser sige ikke at
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Kris

Dato : 18-08-01 23:27

Har også sat den til den rigtige com port

Accepteret svar
Fra : hoejbjerg

Modtaget 40 point
Dato : 28-08-01 21:51

Du skal sætte datakablet op til den rigtige port normalt COM2, eller den comport du har som ikke bruges. hvis du har brugt alle dine comporte COM1 eller COM2, som er normalt kan du lave en fiktiv (virtual) det gøres under dit kontrolpanel, tilføj ny hardware, og så gøre det manuelt dvs. du skal selv tilføje porten og ikke lade Windows søge efter porten.

Kommentar
Fra : hoejbjerg

Dato : 28-08-01 21:59

Og så har du mulighed for at bruge tonsvis af programmer til din 8210, Nokia Logo expres, Nokia Data suite, Logomanager som du kender. alle findes på nettet, nogle programmer behøver et datakabel, andre f.eks Nokia Data Suite 8210 bruger en IR firbindelse. En IR adaptor er netop kommet på makedet til PC, da mange har ønsket det og de pleste PC´er har ikke en IR port, - men det fåes nu til en virkelig lav pris hos T.Hansen( som du også kender) prisen er kun 349,- kr. hvilket må siges at være meget billigt, da andre skal have mellem 500-800 kr. for såden en. Men med datakabel og IR port kan du faktrisk lave alt hvad du vil med din Nokia 8210. Nu lyder det som omjeg reklamere for T.Hansen, - men sådan er det ikke. Han har bare det meste til rimelig billig penge. Jeg har selv en 8210 og både datakabel + Ir port, og er nybegynder i det der med data til en telefon. Så det jeg har skrevet er ud fra det som jeg har lært (inden for 14 dage)omkring det emne.