/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Samsung Digimax 410 upload til PC
Fra : trikkerdk
Vist : 392 gange
30 point
Dato : 27-12-02 19:58

når jeg sætter mit kamera til min pc via usb porten finder den det fint, under enhedshåndtering, men hvor kan jeg få adgang til billederne, der står i manualen at der skulle kommer et nyt drev men der sker ingenting.
hvad kan der være galt ?

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 27-12-02 21:12

Prøv at gå i kontrolpanelet og åben "scannere og kameraer".
Måske du kan åbne derfra.

Mvh Rasmus

Kommentar
Fra : trikkerdk

Dato : 27-12-02 21:48

der kan jeg tilføje kameraer men mit er ikke på listen.
når jeg tænder og slukker for det, kommer windows med en lyd, og jeg kan se at det er blevet tilsluttet nede ved uret.
men det kommer ikke frem under denne computer som det skal ifølge manualen

Kommentar
Fra : 15063637

Dato : 28-12-02 00:11

Prøv at åbne ''Denne computer'', der skulle gerne være et drev der hedder ''Ikke permanent drev'' det kommer automatisk når du har instaleret softwaren til dit kamera.
Til min var det MGI PhotoSuite III SE.

MVH Erik

Kommentar
Fra : trikkerdk

Dato : 28-12-02 00:35

det har jeg prøvet, men den kommer ikke
MGI PhotoSuite III SE kan heller ikke se det.
men under usb i enhedhåndtering kan godt se at det er der.

Accepteret svar
Fra : strarup

Modtaget 30 point
Dato : 28-12-02 11:40

Hej trikkerdk,

hvilken version af windows bruger du?

f.eks. Win2000 har indbygget en Mass Storage driver til USB, hvorimod f.eks. Win98 har ikke... er det tilfældet ska' du installere den før den bliver vist som et extra drev i stifinderen...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : trikkerdk

Dato : 28-12-02 12:03

jeg bruger winxp pro dk

Kommentar
Fra : trikkerdk

Dato : 28-12-02 12:13

hvis jeg højreklikker på harddisken ( c: ) under denne computer vælger egenskaber, og derefter trykker på fanen hardware kan jeg se.

Navn Type
WDC WD30BB Diskdrev
SamSung_ DiGiMaxCamera410 USB Device Diskdrev
Diskettedrev Diskettedrev
LITE-ON 12101B DVD/CD-Rom-Drev

så den må jo kunne se mit camera men hvordan får jeg det frem som flytbart drev.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 28-12-02 12:32

Hej trikkerdk,

WinXP sku' også per default understøtte USB Mass Storage devices... hvis du f.eks. er inde i stifinderen har du så ikke en extra "pind"/drev, a la C, D osv. men så bare til dit Camera?

umiddelbart så sku' den vises, også når den har registreret den... ellers så prøv at kigge vejledningen igennem og se om de skriver noget specielt til WinXP...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-12-02 20:52

"trikkerdk" <trikkerdk.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:Zo1P9.15147$Hl6.1729677@news010.worldonline.dk...
> når jeg sætter mit kamera til min pc via usb porten finder den det fint,
> under enhedshåndtering, men hvor kan jeg få adgang til billederne, der
> står i manualen at der skulle kommer et nyt drev men der sker ingenting.
>
> hvad kan der være galt ?
>
> --
Mig bekendt er nævnte kamera identisk med Medion 97XX.
Til disse kameraer medfølger der normalt et lille program, som skaber
forbindelsen til computeren. Kun via dette program kan man overføre til pc.
Ellers må man investere i en kortlæser.

Kurt

Kommentar
Fra : trikkerdk

Dato : 28-12-02 23:13

problemet er løst
fandt ud af at man åbenbart skal have stifinder åbenet inden man tilslutter sit kamera.

Godkendelse af svar
Fra : trikkerdk

Dato : 28-12-02 23:14

Tak for svaret strarup.