/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Tomgangsproblem, Ford Mondeo
Fra : Tomgangsproblem
Vist : 1399 gange
20 point
Dato : 08-09-06 23:05

Hej,

Jeg købte sidste vinter en Mondeo stationcar 1,8 fra '95. Efter et par måneder begyndte den at få problemer med tomgangen, og det er efterhånden så slemt, at den går ud stort set hver gang, jeg holder for rødt, holder i en svingbane osv. Jeg har haft den på tre forskellige værksteder, men de kan ikke finde ud af, hvad der er galt. Den elektroniske test viser ikke noget, og de gætter så på at det måske er tomgangsmotoren, måske udstødningen, måske noget andet - og de vil da gerne skifte det hele

Er der nogen, der har et kvalificeret bud på, hvad det kan være? Den har kørt 200.000

Med venlig hilsen,

Jesper

Accepteret svar
Fra : stevanovski

Modtaget 20 point
Dato : 09-09-06 00:09

lad mig gætte det er hver gang du nærmer dig et stop og du kobler ud så dykker den i omdr. og går i stå ?

mvh Nicolai

Godkendelse af svar
Fra : Tomgangsproblem

Dato : 09-09-06 09:04

@Nicolai;

Præcis. Har du erfaringer med det?

Mvh.
Jesper

Kommentar
Fra : stevanovski

Dato : 09-09-06 11:45

få renset gasspjældshuset

Kommentar
Fra : taqwaarmy

Dato : 17-11-08 06:06

jeg havde nøjagtig det samme problem med min mondeo og det viste sig at være lambdasonden, den regulere brændstof mængden igennem at fortælle styreboksen om der kommer for fed eller for mager gas ud af udstødningen

Kommentar
Fra : HenrikBo

Dato : 07-05-10 19:00

Hej fik du løst problemet, og hedder den en lambdasonde eller er det den der hedder tomgangs solenoiden ? Min Mondeo 96 zetec motor, starter med at gå op i omdrejninger, så kører den op og ned helt af egen vilje. Hvem ved hvad det kan være.