/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
kalorier i pizza
Fra : scandinavia
Vist : 22776 gange
100 point
Dato : 08-09-06 18:52

Hejsa

Nogen der har et svar på hvor mange kalorier der er i en pizza?

Evt. henholdsvis pizza og børnepizza, eller alternativt pr. 100 gr.

Seriøse svar foretrækkes tak.

PS har selv set på fødevaredatabanken, men der er kun frostpizzaer, jeg mener dem man køber ved pizzamanden...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-09-06 19:02

Det er nu mest olien og osten der kommer ovenpå pizzaen der er fyldt med kalorier, hvis du snupper en vegetarpizza er den ikke så umoralsk, for der er ikke meget olie i dejen. Undlad
også hvidløg (den ligger og svømmer i olie) og salatdressing.

Jeg ved ikke hvor mange kalorier der er i en pizza, selv om jeg engang har arbejdet i et pizzeria

Kommentar
Fra : genius

Dato : 08-09-06 19:06

når det er at du ligger spørgsmålet ind under kategorien "slankekure", må man gå ud fra at du har interesse i at slanke dig. Derfor kan jeg kun give dig dette råd. Tænk overhovedet ikke på hvor mange kalorier der er i forskellige pizzaer, for de feder alle sammen.........og det er faktisk et seriøst svar, som du efterspørger

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-09-06 19:28

Mellem 1200 og 1700 kcal i EEN pizza fra pizzamanden (normalstørrelse)

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 08-09-06 19:30

Der er ingen der kan give dig et præcist svar.

Hvert pizzeria har sikkert deres måde at lave de forskellige pizzaer på og dermed forskelligt kalorieindhold.

Men som genius skriver: Vær sikker på at de stort set alle er "usunde", altså indeholder alt for mange kalorier

Accepteret svar
Fra : k1975

Modtaget 110 point
Dato : 08-09-06 19:32

Et præcist svar kan du ikke få.

Denne test er 5 år gammel

http://www.taenk.dk/index.php?sid=2&cid=1829

men jeg tror ikke, der er sket de store ændringer.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-09-06 20:01

Der er altså ikke ret meget olie i selve dejen, så det er fyldet der bestemmer hvor umoralsk den skal
være, så hold dig fra ost, hvidløgsdressing/salatdressing, og bed om at der ikke bliver hældt olie over til sidst

Kommentar
Fra : transor

Dato : 08-09-06 20:15

I kar sikkert ganske ret i at der kun er lidt olie i gejen, men der kanvære meget i fyldet.

Der er en alt for stor tilbøjelighed til kun at se på fedtstoffet, når man vil vurdere forskellige retters fedeevne.
Nog giver fedtstofferne flest kcal pr vægtenhed, men de andre næringsstoffer tæller også .

Pizzadejen erer i princippet hvidt hvedebrød. Det giver ca. 4 kcal/g mod det rene fedtstof 9 kcal/g.

(Brødet indeholder noget vand som jeg ikke har regnet med.)

Det hvide brød giver hurtige kulhydrater, så snart er sulten igen.

Pizza og franskbrød hører ikke til i en slankekur uanset om fedtindholdet kan holdes nede.

Kommentar
Fra : Mokof

Dato : 08-09-06 23:50

Men de smager nu helvedes godt

Godkendelse af svar
Fra : scandinavia

Dato : 09-09-06 08:29

Tak for svaret k1975.

Kommentar
Fra : Ginababy

Dato : 27-09-08 04:03

aaarg så stop dog med at snakke om olie i dejen!
Olie er ikke den værste synd hér - det er det hvide brød da, så meget!