/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Problem med trådløst kort
Fra : alimak
Vist : 481 gange
100 point
Dato : 08-09-06 18:46

Har haft en masse problemer med virus på min bærbare pc.Jeg formaterte hardisken, men efter jeg har instalert XP pro, så kan jeg ikke komme på nettet med det trådløse topcom kort på 108 Mbps super g.Jeg har lånt bort kortet til 2 venner.De har prøvet kortet og det fungerer fint på deres pc.Jeg har andre kort med dårligere hastighed som jeg bruger nu.Jeg har prøvet og legge ind nyere drivere ,men det hjælper ikke.Er det nogen der har nogle løsnings forslag?
alimak

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 08-09-06 19:12

Har du også lagt sp2 ind.
Hvad har du af spærring på routeren/accesspoint

Har du lagt topcom adapteren fast på 108G eller er den auto
(hvis en comp ikke har 108G så vil de andre normalt følge den langsomste hastighed)

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 08-09-06 19:29

Jeg har kørt windows update, men jeg ved ikke hvordan jeg kan se om sp2 er lagt ind.?? Routeren har de samme indstillinger som den alltid har haft.Jeg har brugt kortet i ca.1 år. Og kortet fungerer på den samme router på naboens pc.
alimak

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 08-09-06 20:09

Opdate ville have opdaget hvis du ikke har sp2 og så fortalt det.
vises kortet nede ved uret
har du prøvet at åbne programmet fra start>programmer>.........
kan du åbne det tilhørende program
har du kørt en survay/scanning
viser den scanning noget (evt. net i nærheden)

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 08-09-06 20:43

Med det andre kort jeg bruger nu er det er det ca. 7-8 net jeg kan se. Når jeg sætter 108 g kortet ind så kan jeg ikke se nogle net.
alimak

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 100 point
Dato : 08-09-06 20:55

Jeg kommer lige i tanke om at den ene af mine Gamle Compaq bærbare ikke kan trække et
USB netadapter og heller ikke en PCMCIA adapter - indtil jeg tilfører strøm til USB
Er det et PCMCIA kort eller en USB du har. (der skal jo mere drøn på en 108G)

Godkendelse af svar
Fra : alimak

Dato : 08-09-06 21:47

Tak for svaret e.c.Nu fungerer det.

alimak

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 08-09-06 21:48

ok -