/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Ikke til at scolle med musen
Fra : 2100
Vist : 468 gange
100 point
Dato : 08-09-06 10:10

Har lige fået en ny PCer opsat med XP prof. Det som generer mig er at når jeg scoller med musen kommer billedet i små hak, legeledes hvis jeg med musen vil trække i bjælken nedaf. Hvad kan skylles dette. På den gamle PC er der ingen problem med dette, har prøvet at bytte musen ud med den anden fra den gamle PC, men det er det samme.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 08-09-06 10:29

Du mangler at opdatere din skærmkort driver.
Har du ikke en cd, der fulgte med din maskine/bundkort

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-09-06 10:31

kontrolpanel - egenskaber for mus - fanebladet hjul - lav dine forandringer under rulning

Kommentar
Fra : disken

Dato : 08-09-06 10:33

Ellers prøv at gå i START - HØRJEKLIK PÅ DENNE KOMPUTER - ADMINISTRER - ENHEDSHÅNDTERING - SKÆRME - DRIVER, og opdater

Kommentar
Fra : disken

Dato : 08-09-06 10:34

Mente du skulle dobbelklikke på plug and play skærme, gå ind i driver og opdater.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 08-09-06 10:39

Opdatere skærmkortdriver på en ny PC. Bob! Bob! Bob!
Det kan da godt være at der er en nyere driver, men den der er installeret burde virke.
Gå ind i controlpanel, dobbeltklik på ikonet med en mus, klik på fanen 'hardware', marker din mus på listen, klik på egenskaber, klik på fanen 'Avancerede indstillinger', sæt testfrekvensen op, sæt flueben i 'Hurtig initialisering'. Dette er under windows 2000 NT, men jeg vil tror indstillingerne ligger nogenlunde samme sted under XP. Prøv med forskellige indstillinger.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 08-09-06 10:40

Godt 'disken', den indstilling er ikke på min 2000 NT maskine. (ArbejdsPC).

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 08-09-06 10:41

Undskyld miritdk, det var vist dit tip.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 08-09-06 10:47

Masser af forvirring, og masser af gode råd
Der burde selvfølgelig være en Driver Cd med til hans pc, men problemet kunne være,
at de ikke passer sammen med Xp Pro.
Tag navnet på din skærm, og gå til fabrikantens hjemmeside, og hent en driver, af sidst nye udgave.
Eller gør som jeg skrev, den beder selv om tilladelse, til at gå på nettet og søge.

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 08-09-06 10:50

Tak for de mange gode svar. Jeg har ikke min CDrom til bundkortet her da den ligger hos en kammerat. Kan jeg ikke finde den rigtige driver på nettet når jeg navnet som er:
MSI K9VGM-V AM2 (On-Board VGA) S-940
eller en af jer er måske mere skrap til at finde den rigtige driver.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 08-09-06 10:54
Kommentar
Fra : disken

Dato : 08-09-06 10:56
Kommentar
Fra : 2100

Dato : 08-09-06 11:00

disken: hvilken driver skal jeg vælge, kan du ikke skrive navnet på denne som skal hentes.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 08-09-06 11:04

VIA K8M890 VGA Drivers
Den skulle vist klare det, men hent dog alle, og gem dem, der kunne også være problemer med lyden.

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 08-09-06 11:37

Har hentet og udpakket filer i en mappe. Har så prøvet at opdaterer fra denne sti hvor udpakningen er sket, men der bliver ikke installeret ny driver.
Fremgangsmåden kan ses på dette link, måske jeg gør noget forkert.

http://www.duo2.dk/test/

Kommentar
Fra : disken

Dato : 08-09-06 11:45

Prøv at lægge den på skrivebordet, eller en diskette, eller dobbelklik på den.
Kender ikke meget til det, andet end dem jeg har på en cd.

Ellers ser det da rigtigt ud.
Eller det er forkert driver.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 08-09-06 11:48

Eller prøv her, skulle være en anden.
Det kan man da blive forvirret over.
http://www.msi.com.tw/program/support/download/dld/spt_dld_detail.php?UID=322&kind=2

Kommentar
Fra : disken

Dato : 08-09-06 11:50

Hent dem alle ned, så må den da for pokker kunne bruge en af dem.

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 08-09-06 11:52

Her kan ses fremgangsmåden og hvad den skriver på dette link. disken, hentede hvad du beskrev.

http://www.duo2.dk/test/

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 08-09-06 11:54

2100 Har du prøvet indstillinger for musen, eller???
Jeg synes stadig det lyder helt tåbeligt at PC'n ikke er installeret med en driver der duer. Eller har du selv installeret det hele fra bunden?

Kommentar
Fra : disken

Dato : 08-09-06 11:56

Brassovitski
http://www.duo2.dk/test/
Siger det tydeligt, der mangler skærmdriver.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-09-06 11:56

brassovitski - jeg sad lige og spekulerede over det samme

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 08-09-06 11:58

Brassovitski : jeg har haft en kammerat til at installerer det hele fra bunden, ikke hardware kun software

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-09-06 11:59

har 2100 givet udtryk for fejl i enhedshåndtering eller lign ?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-09-06 12:00

2100 har du prøvet i kontrolpanel - mus - egenskaber for mus - fanebladet hjul ????

Kommentar
Fra : disken

Dato : 08-09-06 12:01

Uden korrekt skærmdriver, rykker billedet. Og det har intet med skærm accelaration eller mus at gøre.
Men det er så mærkeligt, at den ikke selv kan finde den rigtige.
Har du ladet den søge på nettet.

Citat
har 2100 givet udtryk for fejl i enhedshåndtering eller lign

Citat
http://www.duo2.dk/test/

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-09-06 12:01

og ydermere - er der gule advarselstegn i enhedshåndteringen ??? Er computeren opdateret fuldt og helt ??

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-09-06 12:03

det hakker også når man indstiller musens hjul til at tage for lidt ad gangen

Kommentar
Fra : disken

Dato : 08-09-06 12:03

Tror i trænger til et par dages ro og hvile.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 08-09-06 12:05

miritdk
Citat
og ydermere - er der gule advarselstegn i enhedshåndteringen ??? Er computeren opdateret fuldt og helt ??

http://www.duo2.dk/test/

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 08-09-06 12:05

disken: jeg tror også at det er skærvdriver der ikke er rigtig. Når jeg tænder for PCen kan jeg også se at billedet kommer i små hak et ganske kort øjeblik, men der er jo mange at hente på den side hvor alle driver ligger.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-09-06 12:06

ok finder et sted at hvile mig

Kommentar
Fra : disken

Dato : 08-09-06 12:07

Nemlig. Vent til du har din Cd, hvor du kan opdatere til den originale.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 08-09-06 12:12

Venter og ser hvordan det går, og stopper her, inden emnet bliver for langt.
Men når du starter din Pc op, og den blå velkomst hilsen - skærm hakker, så er det helt klart driveren, hvilket også fremgår af dit link.
Men bortset fra det, så mangler du ikke andet.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 08-09-06 12:20

Altså en ny PC opsat...................den skal da lige færdigopsættes med tilhørende CD.
Det kan da ikke nytte noget at hente (måske tilfældige) drivere når de findes klar.
Det er vigtigt at alt på den UTILITY eller motherboard CD indstalleres først.
Og så den CD til skærmen og musen.
Hopper du over disse indstallationer får du en underlig PC fra starten.

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 08-09-06 12:36

Forkert oplysning vedr. grafikkort. Det rigtige er ifølge oplysning på edbpriser den som jeg har købt.
256MB Via 3D O/B PCI-E - så hvor finder man lige en driver til denne.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 08-09-06 12:46

Vis dette er dit bundkort>

http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_detail.php?UID=738Så hent disse briver(bundel)
Bundkort frivere>
VIA® K8M890 and VT8237A Chipset

http://www.viaarena.com/default.aspx?PageID=420&OSID=1&CatID=1070

Version - 5.10a

Pak dem ud i en mappe efter eget valg og klik på
setup.exe

De sidste nye til dit chipset.
Manse9933

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 08-09-06 12:47

Jammen har du slet ikke fået nogen drivere med til det du har købt.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 08-09-06 12:47

driver

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 08-09-06 12:49

både grafik/bus/sata/memory bus/driver alle i en pakke.

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 08-09-06 12:49

e.c: du kom lige med det gyldne ord UTILITY, den havde jeg men viste ikke det var til grafikkorttet også. Nu virker dette.

Accepteret svar
Fra : disken

Modtaget 100 point
Dato : 08-09-06 12:49

E.C
Citat
Jeg har ikke min CDrom til bundkortet her da den ligger hos en kammerat

Ville da vente, og få de originale, MEN.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 08-09-06 12:52

Så kig lige på den Utility om der skulle være mere du har brug for.
Men derfor kan det jo godt være at de drivere som Manse 9933 henviser til - er nyere og bedre.

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 08-09-06 12:53

kan man dele point, da jeg har fået en rigtig god hjælp her.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 08-09-06 12:57

Afstår fra point.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 08-09-06 13:00

afstår også fra point

Godkendelse af svar
Fra : 2100

Dato : 08-09-06 13:14

Tak for svarene gælder jer alle, det har været en meget stor hjælp.