/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Er jeg den eneste
Fra : ans
Vist : 1151 gange
10 point
Dato : 07-09-06 22:21

der blev ikke bare lidt men meget vred over dette tip http://www.kandu.dk/tip14691.aspx

Det er skrevet p.g.a. bl.a dette tip http://www.kandu.dk/tip14689.aspx

Om jtlaursen skulle være den samme som filipsos ved jeg så ikke. Men jtlaursen skriver at han er altmuligmand så hvorfor oplyser han så ikke sit eget telefonnummer i stedet for at dække sig ind under en anden brugers telefonnummer.

http://www.kandu.dk/userprofile.aspx?uid=177655

Jeg blev sur og oprevet, da jeg kun kan tro på at det er to forskellige brugere der er tale om.

Hvis det er tilfældet, så har jtlaursen overtrådt nogle regler.

Vil gerne høre Jeres mening !!

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 07-09-06 22:29

tænker ikke så meget over det, springer bare de latterlige reklamer over..

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-09-06 22:43

CCjunior

Der er ikke tale om en reklame i dette tip http://www.kandu.dk/tip14691.aspx men efter min mening grov chikane af en anden bruger.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 07-09-06 23:01

Jeg syntes det er en grov spøg af jtlaursen, at bruge en anden brugers telefonnummer i en reklame for sexualitet.
Havde det været mig han havde gjort dette imod, var han blevet politianmeldt. for

//bentjuul

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 07-09-06 23:11

HeHe

Jeg synes da det er god værkstedshumor

Så ka' ham "reklamemanden" lære det ka' han.

Tvivler på, at det gir bare én opringning - og hvid det gør so what.

Citat
Der er ikke tale om en reklame i dette tip http://www.kandu.dk/tip14691.aspx men efter min mening grov chikane af en anden bruger.

Den "rigtige murer" bruger jo bare kandu som reklameportal - så bruger jo, seriøs bruger NEJ.

Men ok da: jtlaursen, kan du så lade være med at gøre sådan noget!!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 07-09-06 23:21

"......der blev ikke bare lidt, men meget vred over dette tip http://www.kandu.dk/tip14691.aspx

Det ka' jeg godt forstå, det er under lavmålet og en grov tilsidesættelse af god etikette og ydermere en lovovertrædelse.

Egentlig burde Filip anmelde jtlaursen for chikane og for overtrædelse af persondataloven ved at offentliggøre Filips private oplysninger som navn og telefonnummer....og nej, det er nemlig ikke en formildende omstændighed, om så Filip selv har skrevet det 125 steder på nettet, det er stadigt ulovligt

Og så burde jtlaursen ekskluderes fra Kandu for upassende opførsel

mvh dova

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 07-09-06 23:32

hmmm....

Det kunne jo også være den ene er mureren og den anden tømmeren

Tager det som en joke.
Man kan jo ikke andet end at ryste på hovedet.

Måske skulle man tage en gratis prøvetime og så ringe til ham med den billige timepris næste gang

Who knows...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-09-06 23:36

Efter min menig kan man tage det med andet end at ryste på hovedet.

Kommentar
Fra : jtlaursen

Dato : 07-09-06 23:39

Slap dog af, det er en spøg!! Hvis I synes at den er grov, fair nok, så har i nogle grænser der er anderledes end mine. Jeg vil dog foretrække hvis den "chikanerede" person selv gav udtryk for sin mening.

Hvorfor gjode jeg det: Jo han valgte at sætte en reklame ind 3 gange under forskellige emner, så synes jeg det kunne være sjovt at ændre lidt i den (uden stødende ord) og sætte den ind under seksualitet. Han brugte et forum der ikke er egnet til reklame til netop det og tilmed massivt, derfor valgte jeg at prikke lidt til ham. Alle der har set mit indlæg kan ikke undgå at se de andre også og derfor kommer indlægget ikke til at stå alene, så man fatter vel sammenhængen. Jeg betvivler kraftigt at han får nogle sjofle opringninger.

Tag nu en slapper

Smide mig ud af kandu: jesuskrist

Sikkert to be continued i morgen.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 07-09-06 23:49

Hvis det skulle have været en spørg, burde du have lagt tippet under vittigheder og fjernet telefonnumrene.
Der virker mere som en ondskabsfuldhed, og en krænkelse af en anden brugers data.

//bentjuul

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 08-09-06 01:19

Det er ikke kun en krænkelse, det er faktisk en lovovertrædelse, jeg siger som en ovenover, havde det været mit navn og telefonnummer, så havde han prompte været politianmeldt!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-09-06 01:30

jtlaursen

Jeg synes du burde sende en mail til Kandu og bede om de vil slette det tip fordi du har kvajet dig og oplyst en anden brugers navn og tlf. nr.

mvh dova

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 08-09-06 01:37

Her er originalannoncen:

Citat
Alt indenfor murerarbejde og mindre tømrer opgaver tilbydes af mindre murermester (udlært murer) med en udlært tømrer ansat. Timepris 375,- incl. moms. Tilbud gives gratis og uforpligtende. Arbejder i mellem: Ålborg - Randers - Års. Filip Harritz 98565650 - 26352960.

og her er jtlaursens "fiflede" annonce:

Citat
Alt indenfor "murerarbejde" og andre delikate opgaver tilbydes af veludrustet murermester (meget erfaren) med en udlært "tømrer" ansat. Timepris 2500,- incl. moms. Prøvetime gives gratis og uforpligtende. Arbejder hjuemme hos dig eller på "værkstedet" Filip Harritz 98565650 - 26352960.

Altså: Der er IKKE personlige data i jtlaursens indlæg som ikke var i den originale annonce.

Så drop alt jeres ævl med persondataloven private oplysninger osv.

Der er åbenlyst tale om en joke - måske en anelse (men KUN en anelse) grovkornet - men helt ærlig, der er da ingen der drømmer om at reagere på jtlaursens annonce. Så hvad er problemet.

Slap af og tillad lidt humor

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 08-09-06 02:32

pirt03, forestil dig en helt ny kandubruger der efterspørger sextips og 'falder over' denne fake annonce - prøv at se bort fra den oprindelige og koncentrer dig om dén der er sat ind under kategorien 'Sexualitet' - der er faktisk mulighed for at den oprindelige, og seruøse, bruger vil blive ringet op med forspørgseler om de tilbudte sexuelle ydelser.

Jeg vil blive noget så edder splintrende rasende!

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 08-09-06 02:32

jaja, trykfejlene retter I bare selv

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 08-09-06 02:44

vil.du >Du ved godt at der er nogle der er meget tålmodige overfor andres modbydligheder - så længe det ikke går ud over dem selv.

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 08-09-06 06:56

Manden indrømmer jo selv, at det - måske - var en smule grovkornet.
Som sagt er der forskellige grænser for, hvad der accepteres, og de er hermed afprøvede.

I det citerede reklametip har vedkommende selv lagt sine tlf-numre på kandu. Det er da en letsindighed, der vil noget, hvis de ellers er autentiske.

De forargede/vrede kunne have valgt at overse indlægget/tippet, så havde det ikke været så interessant. Nu bliver det diskuteret til ukendelighed, og det kan jtlaursen så sidde og hygge sig med.

I min forholdsvise korte tid på kandu, har jeg set indlæg, der - i min begrebsverden - var langt værre/grænseoverskridende.

Kandu er et åbent forum, og man må acceptere, at der af og til kommer en "hovsa".
Inden for lovens rammer selvsagt.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 08-09-06 08:55

Ja, jeg undrer mig bare over, at det skulle være nødvendigt at reklamere...det er da nærmest umuligt at få en håndværker...med mindre man bestiller et år eller to i forvejen.

Kommentar
Fra : filipsos

Dato : 08-09-06 09:28

Jeg er den rigtige murer og er meget sur over jtlaursens "tips" med mit navn under.
Jeg håber, at han vil kontakte kandu og få det fjernet.
Jeg har selv kontaktet dem og bedt om, at få det fjernet.

jtlaursen (og alle andre) skulle nok tænke over, om de også synes, det var sjovt, hvis det var deres eget navn og tlf. der blev brugt i en sådan annonce.

Kommentar
Fra : jtlaursen

Dato : 08-09-06 09:53

Jeg har netop skrevet en undskyldning til murermanden og derfor betrager jeg denne sag som ude af verden. I andre må skrige så meget I har lyst til herinde, i trænger tydeligvis til at komme af med noget luft.

Citat
Egentlig burde Filip anmelde jtlaursen for chikane og for overtrædelse af persondataloven ved at offentliggøre Filips private oplysninger som navn og telefonnummer....
Vi er meget langt fra hinanden i vores begrebsverden!

Kommentar
Fra : filipsos

Dato : 08-09-06 09:57

Har netop modtaget en undskyldning fra jtlaursen.

Nu håber jeg så bare, at kandu er lidt hurtige til at få ryddet op efter det.

Tak til alle som var/er på "min" side.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-09-06 10:09

Undskyldning eller ej, så vil jeg håbe at det "tip" fra jtlaursen bliver fjernet fra kandu.

Det kan misbruges med div. opringninger fra personer der er lige så syge i hovederne, som jtlaursen.

De personer der søger efter sex kigger sikkert ikke først i kategorien hus og have for at kunne forstå at jtlaursen ville være "morsom"

Desværre er kandu længe om at reagere

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 08-09-06 10:11

Der er 2 slags humor :1)
Den kreative, originale, spontane, befriende, opløftende glæde-smittende
humor.
2) Den ikke det ovennævnte og på andres bekostning.

læs og forstå!

Kommentar
Fra : jtlaursen

Dato : 08-09-06 10:16

Ja så lige en sidste kommentar. Jeg har bedt kandu om at slette, hvor lang tid det tager ved jeg ikke?

Citat
personer der er lige så syge i hovederne, som jtlaursen.

Nej nu har jeg kigget efter og der står ikke "kandu, det indremissionske internetforum" på forsiden, så rend mig i nummeren ans.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-09-06 10:20

Det ville være det sidste sted jeg ville rende

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 08-09-06 10:27

Der er da nogle, der har glemt at tage deres blodtrykspiller.

Helt ærligt - mureren kan da lade være med at reklamere på kandu - jeg mente, at der er/var bred enighed om, at kandu ikke er det rigtige forum til reklamer.

Vi bliver alt rigeligt bombarderet med reklamer i andre media.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-09-06 10:40

brokke44

Citat
Helt ærligt - mureren kan da lade være med at reklamere på kandu - jeg mente, at der er/var bred enighed om, at kandu ikke er det rigtige forum til reklamer.

Uanset om der "er" den enighed eller ej, vil du så mene at det "tip" fra jtlaursen ikke er en chikane?

Ville du selv bryde dig om, at der blev skrevet sådan om dig?

Kommentar
Fra : filipsos

Dato : 08-09-06 10:48

Der er måske nok nogen/mange, der mener, at det er forkert at reklamere her, men det giver efter min mening, ikke andre ret til at udføre den form for chikane.

Jeg har fået en undskyldning og håber, at indlægget snart bliver slettet!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-09-06 10:49

Det er ikke lovligt at oplyse om "ydelser" samtidig med at man opgiver en anden persons navn og telefonnummer.
Det er chikane.

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 08-09-06 11:00

Årh - jeg ved nu ikke - en timeløn på 2500,-kr er vel ikke så ringe endda.

Jeg tror nu ikke, at jeg ville tilbyde gratis prøvetime - det var for flot.

Hør nu - manden har sagt undskyld - kan der koges mere suppe på den ?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 08-09-06 11:07

Og holder filipos så meget af ordet undskyld, kunne han selv undskylde, at han spammer et gratis spørgeforum til med reklametips. Eller endnu bedre kunne han reklamere på kandu - altså betale for bannere ligesom alle andre firmaer ville gøre, istedet for at fylde tips'ene. Hvis kandu tjente lidt skillinger, kunne det være de havde råd til at få repareret søgefunktionen.

Personligt synes jeg joken var god!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 08-09-06 11:09

Når man laver noget dumt, risikerer man "back-fire".....

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 08-09-06 11:10

Er det en grov joke? - Ja, men det er så det. Hvis man lægger personlige oplysninger og især navn og telefonnummer ud, ved man at dette kan misbruges. Jeg synes personligt at tippet hvor man skulle gå ind på krak og søge på et bestemt telefonnummer var værre - her var der tale om en "fremmed" person der ikke selv havde lagt sine oplysninger på nettet - i tippet blev der skrevet at man kunne sende en buket blomster hvis man havde ondt af personen pga. navnet - der er vel intet at sige til at nummeret ikke længere eksisterer eller det er blevet hemmeligt.

Da jeg læste "tippet" trak jeg da på smilebåndet, men er ikke tilhænger af generelt at hænge folk ud på denne måde.

Ampere

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-09-06 11:37

Så er det "tip" blevet slettet

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 08-09-06 11:59

Stakkels filipsos , han havde 3 tips om det samme, han havde mulighed for at følge hvad
folk syntes om det, han havde der også mulighed for at undskylde at han spammer 'tips'
med sine 3 'dovne' anoncer, dovne fordi at det er klippe og klistre.
filipsos har måske selv siddet og tænkt.
'Skide være med de 1000 utilfredse, bare jeg får en kunde'

Nu var jtlaursen jo bare så 'hjælpsom' , at han hjælper, med nr. 4 anonce,
Og oven i købet med en mere farverig og fængende tekst.

Så fængende, at Ans må have afløb (husk det er under vvs) og straks lave nr. 5

Godt skrevet jtlaursen, nu håber jeg bare at filipsos yder dig nogen poænger som tak for hjælpen.

Off topic.
Ans nu ved jeg jo ikke lige hvordan du så'en ser ud, men du får mig tit til at danne et billede
inden i hovedet af Ørnen fra muppetshow, sorry men det gør du altså.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 08-09-06 12:09

Ja så er tippet væk, men filipsos har da sine to nyeste *TIPS*
Dem er der da ingen sammenhæng i mere

ANS, FÅ DEM SÅ LIGE FJERNET
filipsos hænger jo jtlaursen og jdlaursen ud i disse "tips" og der er ikke mere belæg for det!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 08-09-06 12:27

Flueknepperi'

Filipsos kunne som en start undlade at nasse gratis reklame.

Havde han ikke gjort det, var han ikke blevet hængt ud!

Har nogen set en undskyldning fra Filipsos fordi han har hugget reklameplads - nej vel?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-09-06 12:28

Citat
filipsos

Dato : 08-09-06 09:28

--------------------------------------------------------------------------------

Jeg har selv kontaktet dem og bedt om, at få det fjernet.

Citat
jtlaursen

Dato : 08-09-06 10:16

--------------------------------------------------------------------------------
Ja så lige en sidste kommentar. Jeg har bedt kandu om at slette, hvor lang tid det tager ved jeg ikke?

Der ser du natmaden både filipsos og jtlaursen har bedt om at få det fjernet.
Hurtigt arbejde fra kandu denne gang

Så må filipsos og jtlaursen jo også skrive til kandu om de "tips" hvor jtlaursen bliver "hængt ud"

Hvad der dannes i dit hoved, det må du selv leve med

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 08-09-06 12:32

Går da ud fra at kandu smider filipos ud, med den begrundelse at han har brugt kandu til reklamer??

I øvrigt: Den her diskussion er for åndssvag.

I rest my case

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 08-09-06 12:39

Ja men muppet show er da ganske underholdene

Dine citater er taget ud af et sammenhæng,(Ja det er citater vel)
Jeg opfatter det bestemt ikke som at filipsos vil have slettet sine tips,
Kun at have dem mere centreret på siden.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-09-06 12:39

Hvis filipsos skulle smides ud, så ville der være så mange andre brugere, der skulle samme vej.

Det står ikke skrevet noget sted i kandus regler at man ikke må reklamere for eget firma i tråde eller tips.
Det er noget brugerne selv har fundet på.
Jeg er selv tilhænger af, at man ikke reklamerer for eget firma, men der må være grænser for hvad man skal stå mål til.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-09-06 12:49

Opfat det som du vil natmaden.

Hvis jtlaursen vil ha' filipsos tip slettet, så må han skrive til kandu.
Hvis filipsos vil ha' de sidste 2 tips slettet, så må han skrive til kandu. Jeg giver dig ret i at de sidste 2 tips ingen betydning har mere.
Men da begge brugere har skrevet til kandu for at få det omtalte tips slettet, så er det vel også dem der skal skrive til kandu.

Du kan da også gøre det natmaden.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 08-09-06 13:51

Nej Ans, jeg gør ikke sådan noget det er livet for kort til.

Og jeg vil vende dit svar 180 grader, og derved sætte spørgsmålstegn ved.
Hvorfor er det lige dig og ikke tømmermanden selv der køre denne tråd ???????

Citat
Det står ikke skrevet noget sted i kandus regler at man ikke må reklamere for eget firma i tråde eller tips.

Ja det ændre jo en del, Bla. er der vel 1000 AABABES i ekstrabladet, som betaler for et par linier.

Og var det det med den gratis time, så er det måske Søs der skulle klage !

Måske er Murermester Filip Harritz fra Arden en seriøs mure/tømre , og det er han vel.
http://www.cvr.dk/Site/Forms/PublicService/DisplayCompany.aspx?cvrnr=27475779

Men det er nu ikke dig Ans, der som 3.part der er den forurettede.

God nat og sov godt !

Eller god week end

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-09-06 14:04

natmaden

Som bruger på kandu kan man oprette spørgsmål og diskutere i smalltalk det man ønsker.
Det er det jeg har benyttet mig af.

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 08-09-06 14:47

Citat
Som bruger på kandu kan man oprette spørgsmål og diskutere i smalltalk det man ønsker.
Det er det jeg har benyttet mig af.

Og jtlaursen

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 08-09-06 14:55

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-09-06 21:20

1.) http://usenet.dk/netikette/gruppe.html

...specielt:

Citat
Typiske misforståelser:

Som regel er navnet for gruppen beskrivende nok, men der er alligevel nogle misforståelser, der går igen:

Reklamer er ikke velkomne i ret mange grupper
Reklamer for hjemmesider hører til i dk.opslag.internet og ikke andre steder. Man kan bede om kommentarer i andre grupper, men ren reklame hører kun til det ene sted.
Ligeledes med reklamer for jobs. Selvom dk.fritid.hus-og-have virker som en passende gruppe at avertere efter en gartner, er dk.opslag.stillinger stedet hvor dette skal gøres.

*IMHO* </MOLOKYLE>

Annuller spørgsmålet
Fra : ans

Dato : 17-09-06 13:59

Jeg vælger at annullere denne tråd.