/ Forside/ Interesser / Dyr / Fugle / Spørgsmål
10  jakjoe 695
Høns - blodmider
Fra : vombatsi
Vist : 6216 gange
100 point
Dato : 07-09-06 21:06

Hej
Jeg har for nylig købt mig en lille ny hønseflok. fire høns og en hane, og jeg har fået noget utøj med som jeg kan læse mig til må være blodmider.
Der sidder en masse småbitte dyr i alt træværket og når jeg kommer ind i hønsehuset hopper de over på mig.
Som jeg kan læse mig til så lever de der og om natten hopper de over på hønsene og suger blod.
Jeg har haft høns i mange år og aldrig været plaget af sådanne kræ før - og nu er så spørgsmålet.
Hvordan slipper jeg af med dem igen?
Jeg håber der er en enkel metode - og at jeg ikke behøver forstyrre hønsene alt for meget

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 07-09-06 21:17

Ja, det drejer jo sig om at have et ekstremt meget desinficerende middel stående i en flaske, og så bruge det så lidt som muligt men så meget som nødvendigt. I gamle dage brugte vi LYSOL (tror jeg det hed). Det var før de moderne spray-flaskers tid, så vi MALEDE det på. Idag findes der mange andre forskellige midler som er langt mere effektive. De kan hældes på de moderne spray-flasker. Det gør det meget nemmere. Fuglene bør man ikke spraye, men samme middel KAN anvendes på dem. Med en tyndere opløsning og noget kærlighed kan man Plet-pensle fuglene med midlet.
Jeg kan desværre ikke huske hvad effektivstoffet hedder, men det ved din dyrlæge. Held og lykke.

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 07-09-06 21:18

Ja det kan du tro der er.
Der hvor du køber foderstoffer kan du købe noget til at pudre høns og redekasser med det er ikke ret dyrt, det er næsten væk med det samme.
jeg har selv haft problemet, men det er overstået
Hilsen Robert

Kommentar
Fra : Mokof

Dato : 07-09-06 21:20

Hønsene pudres med noget permethrinholdigt pudder, redekasser og bure desinficeres.
http://www.netdyredoktor.dk/sw8731.asp

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 20-10-06 04:50

Når du synes at du har fået et godt svar bør du huske at lukke spørgsmålet.