/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Købe HVEDEKORN hvor ???
Fra : import1995
Vist : 4943 gange
100 point
Dato : 07-09-06 11:53

Er der nogen der ved hvor man kan købe hvedekorn, andet end i en specialbutik, da jeg så en lækker opskrift på tv2, og gerne vil lave den !

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-09-06 12:02

mener du måske hvedekerner ??? De kan købes i de fleste velassorterede supermarkeder og altid i bla indvandrerbutikker

Kommentar
Fra : import1995

Dato : 07-09-06 12:09

Opskriften siger hele hvedekorn !!

Kommentar
Fra : transor

Dato : 07-09-06 12:24

Jeg tror det må være hvedekerner der skal bruges, selv om jeg ikke kender opskriften. Kernerne er afskallede.

De burde kunne fås i butikker med et godt udvalg af bageremedier. Prøv også helsekostbutikker.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-09-06 12:34

hmm jeg har da hele hvedekorn stående - men om jeg kan huske hvor jeg har købt det ??? Men helsebutikker og indvandrerbutikker har dem garanteret - det er mere almindeligt at bruge hele hvedekorn i lande sydpå

(hvorfor filan gemmer jeg aldrig poserne ;.) )

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 07-09-06 12:59

http://www.aurion.dk/00018/00031/

her kan du få oplysninger af en virkelig kender udi det spændende med kornsorter.

Kommentar
Fra : import1995

Dato : 07-09-06 13:51

Super indlæg, tak for det, jeg skal bruge dem til en hvedesalat, hvor de skal småsimre sammen med noget hønsefond, så jeg er i tvivl om det er afskallede korn jeg skal bruge, der står bare hele hvedekorn

Kommentar
Fra : chrispigen

Dato : 07-09-06 15:36

Nu kan det godt være jeg spørger dumt... men er det bulgur du skal have?
Bulgur er hele hvedekorn, som er kogt, og derpå soltørret og knust. Bulgur anvendes meget i det tyrkiske køkken og i Mellemøsten. Det anvendes som ris, men har kortere kogetid.
Hmmm???....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-09-06 17:05

jeg så indlægget - det er afskallede hvedekorn du skal bruge - du kan forresten finde opskriften på www.tv2.dk under opskrifter - eller se indlægget igen

http://opskrifter.tv2.dk/article.php?id=4810302

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 07-09-06 18:17

Føtex og kvivkly ekstra plejer at have hvedekorn.

Ellers er det lidt svært at finde de der specialmeltyper.
Jeg er selv på jagt efter følgende, hvis der er nogen, der skulle vide hvor man får det:
Granarymel
sukker melasse (uraffineret sukker)
Malt
Maltekstrakt

JEg har nemlig en lækker bog med masser af spændende opskrifter på brød fra hele verden.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 07-09-06 18:46

DLG http://www.dlg.dk/ og eller KFK http://www.kfk.dk/
Nahhh! Mon ikke der er forslag til købssteder nog
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 07-09-06 18:47

Ups nog... = nok

Annuller spørgsmålet
Fra : import1995

Dato : 21-09-06 14:27

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål