/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Log på netværket som blokeret.
Fra : kiul
Vist : 301 gange
15 point
Dato : 07-09-06 08:26

Hej
Jeg står i den situation at jeg går på en skole, som går meget op det med computere.
Dvs computere bruges til alt. Og misbruges det lukkes ens adgang i op til 14 dage.

Mine spørsmål er således.

1: Kan man logge sig på netværket uden om dos / cmd.?

2: Kan man logge på trådløst netværk uden koden.?

3: Kan man bruge cmd, når denne er begrænset af administratoren.?

Venlig Hilsen Kim

evt ved i hvordan overstående udføres?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-09-06 08:36

Hvis du er koblet fra at komme ud på internettet af administrator, så er der ikke meget at gøre.
Det er nemlig i routeren den begrænsning lægges.
Hvis der er web eller anden kode på så skal du være mere end heldig for at "komme forbi".
Cmd kan kun bruges i netværket hvis du er "logget på" eller dit netkort /MAC-adresse ikke er blokeret.
Så er det bare en rimelig god administrator............................

Kommentar
Fra : peque

Dato : 07-09-06 08:36

Hej Kim!
1. nej
2.nej - man skal have koden - da det jo er sikkerhedsaspektet i det !!!ja - Det kommer lidt an på hvilket system du kører. Da jeg personligt kører Linux, er der dog flere muælogheder for at sniffe sig frem til koden. Dog undrer det mig at de kører med kode. Sidder der administrative maskiner på det netværk?? Så er jeg nemlig ikke sikker på andet at det skal gå gennem en proxy server. DVS man kan logge på netværket, men ens indstillinger er ikke korrekte i internet indstillingerne - og derfor får man ikke forbindelse til netværket. De Fleste steder fungerer det således at man ikke har kode på det trådløse men så haqr man en kode via proxyserveren.

3. Du burde stadig kunne bruge cmd - men da du ikke har administrationsrettigheder, nægter jeg at tro at du får lov til noget konstruktivt!!

Men igen - så meget ved jeg ikke om M$ Windows - så i bund og grund tror jeg det er andre der skal svare på de spørgsmål omkring dos/cmd!

Men generelt omkring det trådløse så er der de 2 muligheder - enten er der kode på - så kan du ikke komme på - ellers går det via en Proxy- får din maskine en IP adresse

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-09-06 08:45

hacking er en dårlig ide,find dig en anden hobby.

Kommentar
Fra : kiul

Dato : 07-09-06 09:55

Manse9933

Det er ikke hackning. Men en alternativ måde at komme til at lave sit skole-arbejde.
:D

Ved ikke så meget om det her netværk.

peque ##

Lærene kan logge sig på som administratorer.
Og i "it-afdelingen" har de nogle admin-computere (tror det er nogle af serverene der køre som det)..

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-09-06 11:40

Tænk lige på at servere / routere også har den funktion at lave en logfil over dem der er logget ind og hvor de bevæger sig på nettet ude som inde.
Så det kunne jo være trist at blive udelukket i endnu længere tid.

Kommentar
Fra : kiul

Dato : 07-09-06 13:37

E.C##

Ja. Men igen kan jeg komme ind, hvordan kan de så udelukke mig længere tid?

Ved det lyder sådan lidt "oprørsk".

Men er der nogen måde at anvende internettet uden der føres log over det?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-09-06 14:26

Nej man kan ikke surfe på internettet uden at det kan ses hvor man har været.
Det er ikke alle som har mulighed for at se hvor man har været - men ses det kan det.
På en skole eller andet lokalnetværk, er det administratoren som kan se hvilken lokal IP-adresse der har været på et websted.

Næ du kan ikke komme ind/ud til nettet, men det var bare hvis du nu var heldig, og gættede koden til serveren, at du så risikerede en længere udelukkelse.

Kommentar
Fra : peque

Dato : 07-09-06 14:37

Jamen i princippet vil jeg absolut ikke råde nogle til nogle ulovligheder - og de gange jeg har gjort HAR det været med TILLADELSE fra indehaveren af netværket. Netop fordi jeg driver et firma mm - og skal ikke risikere noget - uanset hvad.

Men generelt - Uanset hvad - Kan de blokere og finde ud af du har været "dum" på nettet og dermed udelukke dig - så logger de på maskinerne/ netværket - og vil derfor finde dig! OG tja det er i bund og grund hamrende ulovligt uanset hvordan du vender og drejer det - Så du vil ikke få noget ud af det - tværtimod kun en bøde eller i værste tilfælde ransagning af din PC samt fængselsstraf - Så overvej om det er det værd.

Uanset hvad vil du aldrig kunne få en systemadministrator til at smile derefter!
Lektier eller ej - hold dig heller til de regler de stiller til for at benytte deres netværk