/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
redigering af en stor film
Fra : minnam
Vist : 372 gange
100 point
Dato : 06-09-06 21:46

jeg forsøger at redigere en stor videofilm/film på 485035 kb og suppe den ned til fx 1 min til at sætte ind på en hjemmeside. På fx Windows Movie Maker når jeg kun at få 59 % ind af filen så går programmet ned.. i Adobe Premiere kan jeg godt importere filen, men når jeg skal klippe i timelinen så hakker og kører filmen i slowmotion og det er umuligt at redigere i den.. hvad er der galt ?
Jeg har ikke en disse forstand på tingene, men måske har du ??
jeg arbejder på en bærbar computer 1,6 GhZ, 2800+, 512 ram.
er der andre programmer jeg kan bruge eller andre måder at splitte den store MPEG fil op som ligger på min HD, så jeg kan redigere i den... ??

Accepteret svar
Fra : disken

Modtaget 110 point
Dato : 06-09-06 22:12

Du har sikkert for lidt ram, du kan udvide din virtuelle hukommelse i kontrolpanelet - system - avanceret - yde evne - visuelle effekter - avanceret - virtuel hukommelse - skift -
sæt den til 2000x2000 og klik DEFINER.
Det kan også hjælpe at rydde op på din Pc, og defragmentere dit drev.

Ellers kan jeg anbefale denne side.
http://www.abmedia.dk/video/dvdguide.htm

Kommentar
Fra : disken

Dato : 06-09-06 22:17

Du kan også klikke på DEL - ALT - DELETE
Mener du kan ændre på prioteringen af dine programmer, så du får mere kraft på MovieMaker.

Eller luk alle unødvendige programmer der bruger krafter, se også i start - alle programmer - start
om der er noget der kører.

Kommentar
Fra : minnam

Dato : 06-09-06 22:22

ok..
tak. vil prøve dine forslag.. vender tilbage..

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 06-09-06 23:42

Har du set at man i WMM kan oprette klip når man importerer. Måske kan du derved få hele filen ind.

Klip oprettes ved at sætte hak i "opret klip" under import.

Læs meget mere under hjælp i WMM

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-09-06 00:14

Hvis du har win 2000 eller XP så skal filsystemet være NTFS for at kunne håndtere meget store filer.
H-klik på denne comp> vælg administrer > diskhåndtering
I højre side kan du se hvilket filsystem du har ud for (C:) Partition...................
Det hedder Fat32 eller NTFS

Kommentar
Fra : disken

Dato : 07-09-06 09:17

Citat
i Adobe Premiere kan jeg godt importere filen, men når jeg skal klippe i timelinen så hakker og kører filmen i slowmotion og det er umuligt at redigere i den

Kan kun være manglende kræfter/ RAM
Du kan se dit forbrug af hukommelse - ram hvis du trykker CTRL - ALT - DELETE

En anden ting, kunne være, at du har den til at gå i standby, så den ikke bliver færdig.
Har du set under strømstyring.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 07-09-06 09:23

Du kan også prøve at se i din Logbog, der oprettes altid en fejllog, ved sådanne hændelser.
START - HØJREKLIK PÅ DENNE KOMPUTER - ADMINISTRER - LOGBOG
Er der fejl, dobbelklikker du på fejlen, og der kommer en lille forklaring.
Hvis der ikke gør, kan du sende den til MS, og håbe på, at kender fejlen.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-09-06 09:25

Ja disken - det så jeg ikke
Så er mit bud også mere ram.

Kommentar
Fra : minnam

Dato : 07-09-06 09:54

hej alle

tænker også det er rammene.. jeg vil lige checke forslaget om at
oprette klip når jeg importerer. er det muligt har jeg nok fået løst
mit problem midlertidigt.

vender tilbage..

Godkendelse af svar
Fra : minnam

Dato : 11-09-06 12:30

Tak for svaret disken.

må være rammene plus lidt oprydning osv.

Jeg var usikker på nogle af de andre forslag
om at ændre i partion osv.

Jeg løste dog midlertid opgaven selv ved at
bruge adobe premiere som godt kunne hente
filen ind men umuligt at redigere i på en gang.
jeg klippede filmen møjsommeligt i små 2 min. udgaver og
så kunne jeg fint hente stykkerne ind bid for
bid og klippe og redigere til en noget mindre
fil. Tog dog kanon lang tid..

til Pirt03

ja man kan oprette klip i WMM men når jeg importerer
kan jeg ikke vælge hvilken del af filmen jeg vil have ind.
så den går ned når den når til en vist sted i importeringen.

og tak til alle for hjælp

Kommentar
Fra : disken

Dato : 12-09-06 11:56

Ikke sådant, når man har lidt Power.

Ellers kunne du bruge et af disse, næste gang, men de bruger desværre og en hel del kræfter.
Men ikke så meget, det skulle betyde det helt store.
http://www.google.dk/search?hl=da&q=free+screen+recorder&btnG=S%C3%B8g&meta=

Citat
Du har sikkert for lidt ram, du kan udvide din virtuelle hukommelse i kontrolpanelet - system - avanceret - yde evne - visuelle effekter - avanceret - virtuel hukommelse - skift -
sæt den til 2000x2000 og klik DEFINER.

Det kan du rolig gå igang med, det eneste der sker, er at du får mere Vituel Ram, på selve maskinen.

Samme sted, kan du se om du har sat din maskine til at yde mest, for programmer, eller Cache,
sæt den til at yde bedst ved programmer.

Kommentar
Fra : minnam

Dato : 20-09-06 18:26

ok har sat den til 2000 x 2000 som foreslået.

vil kigge på den der screen recorder du har foreslået.

og tak for svarene.