/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
Bluse fnuldrer
Fra : Camilze
Vist : 2343 gange
10 point
Dato : 06-09-06 21:46

HJÆÆÆÆÆLP!!!!

Jeg har været så heldig at få fat i den super skønne cardigan fra H&M i farven camel med de sorte katte på.
Den er lavet af:
- 60% polyamid
- 20% angora
- 20% lammeuld

MEN men men...., den fnuldrer :(
Er der nogen derude der besidder et super godt råd, så den ikke fnuldrer mere? Har hørt, at det skulle hjælpe at smide den i fryseren, men tør ikke rigtig ;)

Håber at der er nogle venlige sjælpe derude der vil hjælpe mig!

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 06-09-06 22:11

jeg har haft en del strik med mohair. det klarede fint en tur(i en plastpose) i fryseren, begynd evt. med et par timer, så du ikke dejser af nnervøsitet.
tag den op og ryst den godt udendørs.
hvis du kan nænne det, findes der i handlen små barbermaskiner, som fungerer udmærket.

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 06-09-06 22:11

jeg har haft en del strik med mohair. det klarede fint en tur(i en plastpose) i fryseren, begynd evt. med et par timer, så du ikke dejser af nnervøsitet.
tag den op og ryst den godt udendørs.
hvis du kan nænne det, findes der i handlen små barbermaskiner, som fungerer udmærket.

Accepteret svar
Fra : aasenissum

Modtaget 20 point
Dato : 06-09-06 22:11

jeg har haft en del strik med mohair. det klarede fint en tur(i en plastpose) i fryseren, begynd evt. med et par timer, så du ikke dejser af nnervøsitet.
tag den op og ryst den godt udendørs.
hvis du kan nænne det, findes der i handlen små barbermaskiner, som fungerer udmærket.

Godkendelse af svar
Fra : Camilze

Dato : 06-09-06 22:14

Tusind tak!

Hvis din bluse overlevede fryseren, tør jeg også godt satse på, at min gør ;) Er dog ikke så modig hvad angår barbermaskinen!

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 07-09-06 07:13

selv tak camilze. jeg skal love for, at jeg ville sikre mig, at du forstod svaret, hele tre gange enslydende svar.
og velkommen her i kanduflokken. kun lige en advarsel: du bliver afhængig.
du nok vil opleve en del indforstået snak og måske komme til at føle dig lidt udenfor, men det varer sikkert ikke så længe, alt efter hvor meget, du har lyst/tid til at deltage.
velkommen