/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Lighter - oplukker
Fra : yourgod
Vist : 5029 gange
50 point
Dato : 06-09-06 21:18

Hej
Jeg kunne godt tænke mig
at mestre denne svære kunst
at åbne en øl med en lighter...
eller andre flasker ;)
Er der nogen som kan det -
og vil forklare det til punkt og prikke
hvordan man gør...
hvis der evt. findes nogle sider på nettet
omkring dette med billeder, kan dette godt bruges
MVH
Yourgod
P.S. Tak

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 60 point
Dato : 06-09-06 21:24

Det drejer sig om at holde ordentligt fast på flasken sådan at lidt af kapslen er UNDER håndniveau, når man så stikker ligtherbunden ned under kapslen sidder den i pres (hvis man altså holder ordentligt fast i flasken). Når man så vipper ligteren opad, popper kapslen nemt af. Det er det samme når man bruger en anden flaske som åbner. Hele tricket består i at holde ORDENTLIGT fast i flasken SAMT at kapslen skal lidt ned under håndniveau (ellers er den ikke under pres). Øv dig så lærer du det nemt. Hilsen Arne.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 06-09-06 21:27

P.S.: Når du vipper lighteren opad skal det selvf. ske meget pludseligt og kraftfuldt. IKKE langsomt og nølende som om man ikke rigtigt tror på det.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 06-09-06 21:27

Vil du ikke hellere se nogle billeder fra skadestuen af dem det ikke gik så godt.
Ved uheldige omstændigheder kan en ligter godt eksplodere, når den bruges til at lukke øl op.
Men det er ikke så tit det sker...............så det bliver nok ikke dig.

Kommentar
Fra : Mokof

Dato : 06-09-06 21:52

Hvis du ikke har en lighter kan du jo ta' et stykke papir og åbne med.

http://www.hverdagogfest.dk/vaertshustricks.asp

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 06-09-06 21:55

Ja, man kan faktisk bruge ALT bare ikke en smelteost. Jeg har selv brugt et par græsstrå!

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 06-09-06 21:58

Læg mærke til billedet! Kapslen er IKKE langt nok nede. En 4-5 mm. længere ned så kommer det nødvendige pres.

Kommentar
Fra : yourgod

Dato : 06-09-06 22:00

hvor skal man anbringe lighteren på hånden?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 06-09-06 22:02

Kig på billedet. Samme sted som papiret ligger. Og så kanten ind under kapslen og VIP.

Kommentar
Fra : Mokof

Dato : 06-09-06 22:23

Nu skal man jo medregne lightertykkelsen, så når jeg lukker op holder jeg den i samme højde som på billedet og så lægger jeg den midt på det øverste led på pegefingeren.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 06-09-06 22:27

Den skal bare så langt ned at man kan mærke presset. Det afhænger jo også af om man bruger en lighter eller bagenden af en ske, kort sagt våbnets tykkelse.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-09-06 22:37

Tjae.... jeg ville nu vippe ligtheren nedad, men du er jo eksperten. ( det er selvfølgelig osse noget med alkohol ) Kunne nu godt tænke mig at se det praktiseret, når du vipper opad.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-09-06 00:05

Hold om flasken med den ene hånd, og læg den flade side af ligtherbunden oven på pegefingeren,
og før hånden op indtil ligtheren støder på kapslen. Vip ligtheren nedad med den anden hånd.
Hvis du har styrke nok i pegefingeren så åbnes flasken. (Det er tæmmelig svært med plastflasker)

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 07-09-06 15:17

Vedr. Klummes kommentar: Da lighteren jo vipper omkring et punkt på pegefingeren, vil den ene ende af lighteren (den under kapslen) jo vippe OPAD og den anden NEDAD. Så deet!!!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-09-06 15:29

Jaaaa lille arne, men det er dig der fysisk skal vippe den anden ende nedad. Så hvis din forklaringspædagogik skal virke og være korrekt, skal du fortælle hvad DU gør og ikke hvad det du gør forårsager........

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-09-06 15:30

Det skulle vi aldrig ha' vist - nu har han nok brændt nallerne.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-09-06 15:32

Men bortset fra det, så skulle jeg mene, at når man først har monteret en kapslet flaske i sin hånd, placeret en ligther som beskrevet, burde man ikke drikke øl, hvis man ikke kan se hvilken vej der skal vippes

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 07-09-06 15:34

Ævle Bævle og ingen konkret viden som sædvanlig. Sådan ER Klamme Klumme.

P.S.: Det er jo rent faktisk mig der rent fysisk vipper lighteren såvel OP som NEDAD, men sålænge spørgeren ikke er i tvivl kan det der Kalmme Væsen jo bare holde sin mund.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-09-06 15:34

Ja og han har heller ikke fået at vide, hvilken ende af lighteren der skal placeres under kapslen..... Gu ved om det er ansvarspådragende????

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-09-06 15:36

Nååååå ikke hidse dig op lille arne. Nap dig en pils, og knap den evt op på din egen måde LOOOL Så får du sgu da ingen øl i dag

Kommentar
Fra : yourgod

Dato : 07-09-06 15:39

hey
jeg har prøvet det uden et godt resultat
fik ikke åbnet den :(
men lighteren sprang dog ikke i luften
tror at jeg vil have en oplukker i nærheden af mig i stedet ;)

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-09-06 15:40

Nejjjj lillearne.... Jeg skal ikke holde min mund. Jeg skal netop ind og udrede dine fejltagelser LOOL, så den stakkels gut ikke skal tørste fordi han vipper opad, og denne lighter dermed skærer sig længere og længere ned i hans stakkels hånd...... bare fordi du ikke kender forskel på op og ned. Er ellers meget elementært. HIHIHIHI

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 07-09-06 16:28

http://stuff.twoday.net/ kig og lær

Skål Arne...........

Øhh Arne, så du de havde fængslet din bon-kammerat?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 07-09-06 16:32

http://stuff.twoday.net/stories/104033/

læg mærke til at lighteren skubbes nedad, med mindre man står på hovedet!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 07-09-06 16:50

PS Arne, overså du at Yourgod havde en dælens masse u-lukkede spørgsmål?

Godkendelse af svar
Fra : yourgod

Dato : 07-09-06 17:23

Tak for svaret arne.jakobsen.

er dog træt af at andre brugere ikke giver oplysninger,
men kun klager over andre pga. en enkelt stavefejl....

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 07-09-06 17:28

Er du syg yourgod? Du fik de billeder du bad om!

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 07-09-06 17:38

Hej yourgod. Godt at jeg kunne hjælpe dig. Er enig med dig i at nogle af de andre kommentatorer KUNNE have været lidt mere seriøse.

Jeg er imidlertid også enig med 3773 i at du jo nok burde kigge på de 17 spørgsmål du har stillet og stadig ikke har lukket. I de 17 tilfælde har andre Kandu'er brugt tid på at hjælpe dig med løsning af dine forskellige problemer. Måske synes du ikke at du har fået lige præcis DET svar du havde håbet, men folk har jo alligevel gjort en indsats. Jeg synes altså at du bør lukke spørgsmålene og ihvertfald som et minimum gå ind og skrive at du IKKE har fået hjælp og derfor ANNULLERER spørgsmålet.

Når man som Kandu'er har involveret sig i et spørgsmål og gjort sit bedste, er det træls hvis man aldrig hører mere fra spørgeren. Selv et "Jeg kan ikke bruge jeres kommentarer" er bedre end intet.

Hilsen AJ

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 07-09-06 17:43

Klamme Klumme ->

Du skriver:
Citat
Ja og han har heller ikke fået at vide, hvilken ende af lighteren der skal placeres under kapslen..... Gu ved om det er ansvarspådragende????

Hvis du havde GIDET at læse mit første svar, ville du kunne læse flg.:

Citat
når man så stikker ligtherbunden ned under kapslen

Så vel har han da SÅ fået at vide, hvilken ende.

Du er en KLAM Klump Narrerøv.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 07-09-06 18:35

Hej igen yourgod -> I forlængelse af min seneste kommentar/svar, vil jeg da lige henvise til mit tip desangående: http://www.kandu.dk/Tip14631.aspx

Bemærk at det fik 4½ stjerne ud af 5 mulige, så der er flere end mig der synes det samme.

P.S. Du hverken ER eller BLIVER nogensinde NOGENS GUD. Så dit nick er noget shit. DYBT SHIT.

OK. Du er ikke ret gammel, men så er det squ også NU du skal til at tænke dig om.

Held og lykke med det.

3773 -> JA han har fået et billede, men den ENESTE der fortæller hvordan; er MIG. Selve artiklen der medfølger billedet skriver jo ikke en skid om HVORDAN, kun AT. Som sædvanlig kommer der masser af svar hentet fra Google men ingen svar fra erfarne folk. Derfor får hverken Klamme eller DU point.

Kommentar
Fra : 7337

Dato : 07-09-06 18:55

Du er og bliver en idiot ArnepunktumJacoksen. Sjovt du ikke fatter at din retorik og dine udgydleser hænger alle og enhver ud af halsen. Din kommentarer og dine tips er overvejende bræk og selvforherligelse. At du begår et enkelt brugbart tip, so what. Har nu ikke gidet og læse det, men fortsæt endelig med selv at nyde det.

Tillykke Yourgod........Du valgte den absolut meste åndsvage svarer. Og nu skal kandu igen igen hærges af denne "jeg er frygtelig dygtig, og ved simpelthen alt".

Faktuelt var dit svar noget fordrukkent sludder Arne, som Klumme ganske rigitgt ser. Og Arne, hvorfor skrive når du kan billeder. Og billeder var netop noget Yourgod efterlyste. Men as usual læser du ikke tingene inden du koger op. Iøvrigt kunne det være interessant om du gik tilbage i din egen historik og fik svaret i nogle af alle de tråde hvor du er blevet fanget i lodrette løgne. Dem er der jo en del af. Men nej, når du bliver hugget med fingrene i småkagekassen, drøner du ud under mors skørter.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-09-06 19:21

LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL Så fik landsbytossen IGEN nasket sig lidt af sine forgudede selvværdspoint til, for et ævlebævle svar, som kun er delvist rigtigt

Men for pokker LOOL Hvordan skulle yourgod kunne gennemskue dette, når han skal bruge en brugermanual m. tegninger for at åbne en ølflaske med andet end en alm. oplukker.

Citat
Når man som Kandu'er har involveret sig i et spørgsmål og gjort sit bedste

ROTF LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL Ja det var osse min tanke, at du her i oplukkerproblematikken viste hvad du formår. Hold kæft det er morsomt

Kommentar
Fra : 7337

Dato : 07-09-06 19:26

http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=92796

wauw......bette Arne. Det var ellers et kvalitetssvar. Hvor svarer du ikke Ans?

Kommentar
Fra : 7337

Dato : 07-09-06 19:29

Jeg glæder mig til fortsættelsen, når vi skal til at høre om åbning af vinflasker.....

LOOOOOOOL

Kommentar
Fra : 7337

Dato : 07-09-06 19:30

Læs hvorfor

Kommentar
Fra : 7337

Dato : 07-09-06 19:32

Der er næsten lige så sjovt som da du løj den anden Arne lige lodret op i fjæset med din stjernegivning til tips......

Du har sgu et alvorligt problem bette Arne. Du både lyver og drikker. Og iflg dit eget pral går du også med piger - selvom det sidste nu nok også er løgn.....

LOOOOOL

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-09-06 19:32

Uha..... Jeg gruer for lillearnes svar, hvis nogen spør' hvordan man tørrer sig i røven LOOOOOOOOL

Hvis man har røv i begge ender, må det osse være svært at svare på

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 07-09-06 19:33

Og netop NU, efter at spørgsmålet ER lukket og behørigt besvaret, kommer de fjolser atter ind og "spiller" kloge. Ih hvor er det da typiskt. Slå op på deres profiler og SE hvad de kan og har kunnet. Så er der ikke længere årsag til at følge deres tåbelige lille snakkevrøvl med hinanden.
Vor Herre bevares.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-09-06 19:45

Citat
http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=92796
HIHIHIHIHI

Hvor blev Arne Münchausen dog af Han sidder og øver sig på at åbne øl med øjenbrynene LOOL Han kan bare ikke vippe dem opad

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-09-06 19:49

Citat
behørigt besvaret
LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL

Ja men sgu da ikke af dig, selv om du naskede dig point til...... som sædvanlig - Så nu er du 50 point mere værd

Kommentar
Fra : 7337

Dato : 07-09-06 19:50

Arne har du fået SÅ meget rødvin, at du stadig ikke fatter at idag er 7337 = 3773?

Du er da tordnende dum!

Hvordan var det nu lige med de stjerner du gav Arne? Hvordan var det nu lige med det fordrukne svar du kom med i ovennævnte tråd, hvor Ans gudskelov kan komme med et ordentlig svar, istedetfor det fordrukne pis du lukker ud. Næh du, du er sgu ikk' for knøw.

Kommentar
Fra : 7337

Dato : 07-09-06 19:52

Var der ikke også noget med at 3773 tordnede ned af listen Arne. Det har du vist heller ikke kommenteret for nyligt.

Kommentar
Fra : 7337

Dato : 07-09-06 19:53

I det hele taget er du tilbage i dit gamle ækle jeg. Nu har du jo prøvet - ganske ufortjent - at vinde månedens dims. Kunne du så ikke finde et andet site at forpeste?