/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Formellinje - excel
Fra : Bjarne_J
Vist : 761 gange
200 point
Dato : 06-09-06 20:31

Hej
Efter at have genindstalleret MS-office optræder der i excel i feltet foran - (til venstre for) formellinjen tegne "Fx" (indsæt funktion). Jeg vil hellere have et "=". Er der en af Jer, der ved hvordan jeg udskifter "Fx" m. = oppe ved formellinjen?
Med venlig hilsen
Bjarne

Kommentar
Fra : Leo.pedersen

Dato : 06-09-06 20:49

Hej

Jeg har også "Fx" det sted, og er rimeligt glad for det.

Når jeg skal skrive en almindelig beregning , så skriver jeg IKKE lighedstegn, men "plus" (evt. minus hvis det er mere relerant) som første tegn, det er lige så godt som lighedstegn, og sidder så det er hurtigt at ramme i den numeriske blok.

Har lige forsøgt at ændre fra Fx til lighedstegn, men fandt heller ikke løsningen.

Venlig hilsen

Leo Lund

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 06-09-06 21:18

Office 2000 pro
Nu har jeg også ledt, og kom til at smide mit Fx ud af værktøjslinien.
Ved højreklik og tilpas finder man den ikke, men på en af pilene oppe på værktøjslinien, kan man vælge en masse værktøjer fra. Der genfandt jeg min Fx
Der har du et valg til bat nulstille værktøjslinien.
Hos mig er der også kun =

Accepteret svar
Fra : pirt03

Modtaget 100 point
Dato : 07-09-06 01:27

Måske kan du bruge dette, som jeg fandt på nettet:

Indlægget starter nederst!

Citat
Carolyn

This, to me, was one of the most inconvenient new feaures initiated with xl2002.

A workaround..........

Tools>Customize>Commands>Insert category.

Scroll down to the "=" sign icon and drag it up to your Toolbar.

When you hit that icon you will get an = sign in the cell and formula bar
without the Function Wizard popping up.

Note at the same time the name box will give you a short list of functions to
choose from.

Gord Dibben MS Excel MVP

On Wed, 23 Aug 2006 14:17:02 -0700, Carolyn <Carolyn@discussions.microsoft.com>
wrote:

>I realize that I can do that, but after using the fx button for such a long
>period of time to enter an "=" sign and then typing my formula after, I am
>just programed to hit the fx button for an automatic insertion of the "="
>sign to the formula bar.
>
>"Hank" wrote:
>
>> maybe you don't need to click FX button, but type = in the cell directly.
>> then FX function box won't show up
>>
>> Hank
>>
>> "Carolyn" wrote:
>>
>> > I've just upgraded to Windows XP and Office 2003 from Windows & Office 2000.
>> > In the older (2000 version) of Excel, when I hit the fx button of the formula
>> > bar it automatically put an "=" sign in the beginning of the formula bar
>> > which I then could type in my formula. With Office 2003 when I hit the fx
>> > button, an "=" sign is put in the box but then the Insert Function box opens
>> > and wants me to select an excel function. I do not necessarily want to use a
>> > function from this box,but may want to just type a formula after the "="
>> > sign. However, if I close or cancel the Function Box, the "=" sign
>> > disappears from the function line. I realize that I can click my cursor in
>> > the function line and type in an "=" sign, however, after using the older
>> > version of excel for so many years, I am just used to clicking the fx button
>> > for automatic insert of the "=" sign. Is there something I need to shut off
>> > so that the Function box does not open automatically prompting me for what
>> > excel function I want?

Kommentar
Fra : Bjarne_J

Dato : 07-09-06 19:32

Hej
Jeres svar løser ikke lige mit ønske - det bedste er at lave en knap m- lighedstegn oppe i værktøjslinjen, som Carolyn får anvist. Og hun giver også meget godt udtryk for mit ønske; nemlig at få en opsætning som jeg er vant til - selvom om andre syntes at lige netop deres opsætning er funktionel for dem, mener jeg at det burde være muligt at lave den efter eget ønske - men det syntes Bill Gates måske ikke, eller også ligger løsningen lige om hjørnet, jeg kigger videre, men tak for svarene
med venlig hilsen
bjarne

Godkendelse af svar
Fra : Bjarne_J

Dato : 08-09-06 12:31

Tak for svaret pirt03.