/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Genstarter konstant! Hjælp!
Fra : absinthe
Vist : 568 gange
20 point
Dato : 06-09-06 14:55

Min computer genstarter konstant. Når jeg starter den kommer der en tekst frem hvor der står følgende:

Der er for nyligt sket en ændring i computerens hardware eller software...etc.

Den beder om hvilken tilstand windows xp skal starte i. Fejlsikret, normal, sidst fungerende osv.

Men lige meget hvilken af disse jeg vælger, så når computeren kun frem til windows xp logoet med loading bjælken nedenunder og der går 5 sek og så genstarter den, og det kan jeg så blive ved med.

Utroligt frustrende!

Det skal dog siges jeg ikke helt er uden skyld i dette (tror jeg). Jeg havde forinden forsøgt at ændre filsystemet fra FAT32 til NTFS. Det gik også meget godt indtil den genstartede et par gange. Indrømmer gerne at dette ikke var særligt klogt gjort da jeg ikke har så meget forstand på det.

Men jeg beder alligevel til at der er nogle her som kan hjælpe mig!

På forhånd tak

Accepteret svar
Fra : anyway

Modtaget 30 point
Dato : 06-09-06 15:01

Ja, det er noget værre noget. Har du prøvet at lave systemgendannelse?

Godkendelse af svar
Fra : absinthe

Dato : 06-09-06 15:03

Tak for svaret anyway.

Nej det har jeg ikke, men det er også fordi jeg ikke ved hvordan! Kan du hjælpe?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-09-06 15:10

har du accepteret et svar uden at finde ud af hvordan det virker ???

Du går ind i start - hjælp og support - finder teksten "fortryd ændringer ved din computer med systemgendannelse" - finder en af de dage før du fik fejl som er markeret med blåt - klikker på det og lader maskinen guide og lave resten.

Jeg tvivler dog på det vil være nok når du har leget med filsystemet på den måde - men det er et forsøg værd.

Velkommen til kandu

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 06-09-06 18:41

Ikke for at være pessimistisk, men det ligner en "ommer" = formattering og geninstallation af Windows.

Jeg håber for dig, at du har lavet backup.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 06-09-06 18:49

Du kan prøve en systemgendannelse, selv om jeg tvivler på det vil virke. Miritdk´s vejledning kan have sine problemer, da du jo ikke kan komme ind i Windows

Prøv i stedet for "fejlsikret med kommandoprompt". Den kan være et stykke tid om at komme frem, så hav lidt tålmodighed.

I prompten skriver du %systemroot%\System32\restore\rstrui.exe og trykker på <enter>

Så får du præsenteret nogle gendannelsespunkter. Brug det nyeste.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 06-09-06 19:14

ja det var da et mærkeligt svar.
Sti_s din må være den rigtige i dette tilfælde.

Normalt går det ellers smertefrit at omkonvertere fra Fat 32 til NTFS men det kan jo smutte.
Hmm. Måske det er derfor der anbefales Backup inden man går igang

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 06-09-06 19:19

Du kan jo sikkert heller ikke nå dette: Gå i start -> kør og skriv shutdown -a
Det ville også være rart at vide om dit system stadig er FAT32, eller det er blevet konverteret til NTFS
Det kan nemt ende med en formatering og dermed tab af evt. data. Hvis du ikke har noget der skal gemmes, kan du lige så godt gøre det først som sidst.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-09-06 19:27

pssst - geniet er på banen men jeg vil da lige gøre opmærksom på at man i fejlsikret tilstand får muligheden for at køre systemgendannelse - det er den første advarsel der dukker op

(ville absolut lytte til stl_s hvis det var mig)

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 06-09-06 19:46

jamen miritdk ved fejlsikret tilstand skal man jo have indlæst windows for at få muligheden for systemgendannelse.

Jeps lyt stil sti_s han ved hvad han har med at gøre.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-09-06 19:57

forsøger lige med lidt kaffe

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 06-09-06 20:21

velbekome

Kommentar
Fra : absinthe

Dato : 07-09-06 10:15

som svar på anyway spørgsmål, så tror jeg at den er konverteret til NTFS. Og det som stl_s foreslog med at starte windows i fejlsikret tilstand med kommandoprompt, er desværre heller ikke løsningen. Den genstarter bare igen.

Begynder at frygte at stl_s har ret mht. en "ommer"!

Skulle der alligevel side en derude, som har en sidste løsning uden at jeg skal miste al min data så skriv endelig.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 07-09-06 16:24

Jeg er sikker på at sti_s har ret ang en ommer.
Det du kan gøre for at redde dine data er at tage harddisken ud og sætte den over i en anden pc som slave og på den måde gemme dine data på en cd eller hvad du nu vælger at gemme på

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 07-09-06 17:09

Det tyder på at partitionstabellen er stået af, når Windows ikke vil boote, og der bliver meldt om hardware ændringer. Der ER en mulighed for at redde den, men det er ikke sådan lige at gøre det:

http://www.helgec.dk/lost%20partition.html

Og dine data kan måske reddes:

http://www.helgec.dk/lost%20data.html

Jeg kan varmt anbefale dig at henvende dig her http://www.it-knowlegde.dk/ Du får yderst kompetent support, ganske gratis.

Du kan også få telefonsupport her http://www.helgec.dk/telefon.html

Håber det det lykkes for dig .

Det bedste jeg kan råde dig til, er at gå her ind og oprette et spørgsmål

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 07-09-06 17:23

Glem den sidste linie

Kommentar
Fra : absinthe

Dato : 07-09-06 18:13

I læser lige nu en besked fra verdens lykkeligste mand! Har fået skidtet til at virke igen. Var så tæt på at formatere og geninstallere, at I tror det er løgn. Men ikke desto mindre så fungere min computer nu igen korrekt.

Takker alle for deres forslag og råd. Men det var i sidste ende via Microsoft egen support side jeg fandt det helt rigtige råd.

Ved hjælp af genoprettelseskonsolen, reparerede Windows selv fejlen! Men havde nok alligevel aldrig tænkt på Windows support hvis ikke det var fordi, det var blevet henvist til i et andet spørgsmål her på Kandu!

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 07-09-06 18:18

Jeg troede ikke på at genoprettelseskonsollen kunne gøre tricket, ud fra din beskrivelse, men sandelig godt det lykkedes . Da ingen af os hjalp dig, kan du med sindsro annullere spørgsmålet.

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 07-09-06 19:40

Flot arbejde og tillykke absinthe.

Annuller spm. Jeg er i al fald den sidste der skulle have haft point.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-09-06 19:43

åhh hvor skønt at høre

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 07-09-06 19:45

Hovedsagen er at lykkedes .

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 07-09-06 20:03

uanset hvordan det er lykkedes og af hvem der har hjulpet, er det super dejligt at det er lykkedes dig at få skidtet til at virke. Skulderklap til dig.