/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Yamaha FS-1 startproblemer.
Fra : vestergade36
Vist : 496 gange
100 point
Dato : 06-09-06 10:17

Vi har problemer med at få startet sønnens Yamaha. Den lovlig indsugning og ny kaburator. Der er ny pakning incl flydende ved indsugningen. Der er altid luft øverst i benzinslangen. Når vi er heldige starter den efter 10 forsøg. Hvis det ikke lykkes skrues tændrøret (som er nyt) ud og lidt benzin hældes direkte i cylinderen. På med tændrøret og den starter derefter fint.
Hvad kan vi gøre mere ?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 06-09-06 15:30

Ja, modellen har tendens til luft i benzinslangen, speciel hvis der er filter eller slangen er for lang, men man kan jo trække slangen af oppe ved benzintanken, og lade benzinen "glide" ned samtidig med at luften jo så kommer op.
Når du nu trækker slangen af, så se også om filteret oppe i benzinhanen er stoppet, ved at se om der kan komme en god stråle ud af benzinhanen.
Du skal jo starte med chokker, ved at trække den helt op, til der kommer et klik, og lad være med at give gas, da chokkeren så falder ned igen.
Hvis ovenstående ikke hjælper, må det skyldes en stoppet dyse. Se også efter tallet på dysen om den er stor nok.
Du skal ikke give flydende pakning ved indsugningen, i hvertfald ikke på karburatoren/studsen, men du mener vel mellem indsugningspladen og krumtaphuset:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=744924384&n=1706571898&pn=1706573452
Er det en 10 mm karburator, som denne:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=744924384&n=1706571897&pn=1706573372
De fleste har sat 16mm karburator på, selv om det er ulovlig.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : vestergade36

Dato : 07-09-06 07:31

Indsugningspladen og kaburatoren som linkene henviser til er netop dem som er monteret. Kaburatoren har vi haft skildt ad og blæst igennem med trykluft. Der er fin stråle på benzinhanen når slangen tages af. Kan det have nogen betydnihng at knallerten står på skråt støtteben ?
Vi prøver i første omgang at skifte benzinslange og filter. Hvad dysestørrelse skal man køre med.
Vi har godt nok også en 16mm kaburator men også en meget emsig landbetjent, og endnu er sønnen lidt bange for ham..

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 07-09-06 17:44

Benzinslangen kan måske bare kortes op.
Nogle benzinfiltre har pil i benzinens retning, eller prøv uden filter.
Alle data kan du se i thansens gratis katalog for Yamaha knallert.
Det er dyse 110-115 den bruger, men jeg ville vælge 120 fordi den måske er lidt slidt i motoren.
Slidtage eller utætheder, gør at den har sværere ved at starte, men også utæt membran, som desværre ikke er alt for gode på FS1. Men man kan selv udskære dem:
http://www.shop.motoline-racing.com/product_info.php?cPath=45_22_57_144&products_id=236&language=dk&sessionid=6de7c1d27fe040b77ca8b342801fdd51
At den står på sidestøttefod, kan få den til at drukne, men det er åbenbar ikke problemet, når den starter med en "snaps"
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : lk78

Dato : 26-10-06 22:44

det kan også skyldes en defekt eller slidt membran. den skal sørge for at benzinen bliver presset op i cylinderen når stemplet kører tilbage hvis den er utæt bliver benzinen ikke presset ordenligt op til tændrøret.
hvad med kompresion jeres cylinder/stempel kunne jo være slidt.
mvh morten