/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fax i WIN XP PRO
Fra : Smukke_Ole
Vist : 503 gange
500 point
Dato : 06-09-06 09:50

Jeg er lige overgået til IP telefoni, og som følge deraf kan jeg ikke længere bruge mit "gamle" LaSat 56K modem til at faxe med fra med fra f. eks. Word.
Nu er det så heldigt at jeg har en SonyEricsson K750i mobiltelefon med Bluetooth og en bluetooth dongle. Jeg har opsat diverse COM porte o.s.v. og faxprogrammet kan også kommuikere med modemet.
Meeen:
Når jeg forsøger at sende en fax, får jeg fejlmeldingen: Der opstod en fejl under afsendelse af faxen
Hverken mere eller mindre. Ingen yderligere fejlforklarin.
Er der nogen, der har et bud på, hvad der er galt ?

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-09-06 11:03

kan ikke hjælpe dig lige hvad angår mobilopkoblingen - men prøv at kigge her - en meget billig løsning hvis det endelig skal være - og der skal ikke være telefonlinje for at bruge det.

http://www.send2fax.com/

blot et alternativt forslag

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 06-09-06 11:06

-> miritdk

Det var ikke lige det, det drejede sig om, men tak for tip'et

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : transor

Dato : 06-09-06 11:10

Din mobiltelefon og udbyderen skal også tillade/ være instillet til, at behndle fax

Kommentar
Fra : transor

Dato : 06-09-06 11:14

Det burde være muligt at forbinde modemmet til IP telefonen og faxe på den måde.
Jeg ved dog ikke om det går med alle IP telefonadaptere og udbydere.

Jeg har også forsøgsmæssigt ip telefoni hos Telsome . Det virker fint, når jeg får forbindelse, men det sker alt for sjældent.
Derforvil jeg gerne høre om andres erfaring med andre udbydere.
Hvem bruger du, og hvordan er du tilfreds??

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 06-09-06 11:32

-> transor

Både telefon og udbyder er indstillet til fax.

Med hensyn til IP telefoni, så startede jeg i mandags hos Unotel, og der har indtil videre ikke været andre problemer end et enkelt udfald i går morges, men det varede ikke længe.
Ydermere er det sk... let at sætte op: bare kablerne i, og så kører det

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 06-09-06 20:19
Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 06-09-06 22:00

-> pallebhansen

Det var nu et helt, f. eks. Word- dokument, og ikke en SMS, jeg gerne ville sende til en fax

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 06-09-06 23:04

SonyEricsson K750i kan da ikke bruges til afsendelse af fax:
http://dk.pricerunner.com/phones/mobile-phones/343839/details

Bruge Fax i XP
Fax gør det nemt at betjene faxfunktionerne fra computeren. Du kan konfigurere faxindstillinger, sende og modtage faxmeddelelser, spore og overvåge faxaktivitet samt få adgang til arkiverede faxmeddelelser. Når du bruger Fax, kan du vælge at sende og modtage faxmeddelelser på en lokal faxenhed, der er tilsluttet computeren, eller på en fjernfaxenhed, der er tilsluttet faxressourcerne på netværket.

Fax installeres ikke som standard under installation af Windows.

Sådan installeres Fax-komponenten
Åbn Tilføj eller fjern programmer i Kontrolpanel.
Klik på Tilføj/fjern Windows-komponenter.
Marker Fax-tjenester i guiden Windows-komponenter, og følg vejledningen på skærmen.
Bemærk!

Klik på Start, peg på Alle programmer, peg på Tilbehør, peg på Kommunikation, og klik derefter på Faxkonsol, hvis du vil åbne Fax efter installationen.
Klik på Hjælp i Faxkonsol, hvis du vil have yderligere oplysninger.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 06-09-06 23:13

Eller kan den måske alligevel:
http://dk.kelkoo.com/b/a/ps_14269451/100010713.html

Mener der er et modem-testprogram i XP, der afprøver hastigheden mellem "enheder"
Nogle fax, kører med variable modemhastigheder fra 2400 op til 33.600 bps
Der sker jo en udveksling først mellem sender og modtager (Handshake), så de er enige om modemhastigheden.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 08-09-06 10:29

-> pallebhansen

Jeg har opsat FAX i XP, og FAX optræder også som en mulighed når man i f.eks. Word vælger filer, Udskriv.
Der figurerer også et antal BlueTooth modemer under Modemer i Enhedshåndtering, bl. a.
Sony Ericsson 750 Bluetooth Modem
Standard modem over Bluetooth-kæde
Iflg. deres Egenskaber fungerer de begge korrekt, og når man i forbindelse med diagnostisering Undersøger modem, kommunikeres der med modemet, og der vises hvilke funktioner, der understøttes o.s.v.
Det er først, når jeg prøver at faxe, at der iflg. faxprogrammet opstår en fejl, som ikke nærmere defineres.

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 08-09-06 16:37

Hvis din computer ikke har faxfaciliteter, eller hvis du ikke vil optage telefonlinjen, mens du sender en fax, kan du oprette forbindelse til faxtjenester på World Wide Web ved hjælp af guiden Fax.

Hvis computeren understøtter brug af fax, kan du også sende faxer med brug af denne guide.

Klik på Ny i menuen Filer.
Klik på Generelle skabeloner under Ny ud fra skabelon i opgaveruden Nyt dokument.
Klik på fanen Breve og fax.
Dobbeltklik på Guiden Fax.
Følg vejledningen i guiden.
Hvis du ikke kan se guiden i dialogboksen Skabeloner, er du muligvis nødt til at installere den.

Klik på Indstillinger for Internetfax for at oprette forbindelse til faxtjenester på World Wide Web.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 08-09-06 17:39

-> pallebhansen

Hvor er det nu lige, at skal klikke på Ni i menuen Filer ?
Er det i Word ? der fremkommer bare et blankt dokument.
Er det i Faxkonsollen ? der står heller ikke noget om skabeloner.

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 08-09-06 18:58

Ja, i word, trykker du helt oppe hvor der står filer, trækker ned til ny, så åbnes der nogle muligheder.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 09-09-06 10:28

-> pallebhansen

Det sker nu ikke i min Word 2003 SP2.
Der fremkommer bare et "blankt" dokument.

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 09-09-06 12:12

Det er ikke nogen underdrivelse, at påstå at det ikke er lykkedes for ret mange at få fax til at fungere på en computer.
Det kræver jo et faxmodem, som de færreste bredbåndsmodem er.
Selv med et egentlig faxmodem, er det svært, og du bruger mobiltelefon.
Derfor har de fleste valgt at bruge e-mail, eller købe en fax der sluttes til telefonstikket.(eller en all-round printer/scanner/kopimaskine/fax)

Skal det lykkedes, må computeren forstå at den skal sende gennem denne mobil.
Hvis computeren har installeret faxunderstøttelse, kan du også sende faxer direkte fra computeren ved hjælp af guiden Fax i Word. Peg på Send til i menuen Filer, og klik derefter på Modtager via et faxmodem for at åbne guiden Fax. Eller klik på Modtager ved hjælp af internetfaxtjeneste, hvis du har Word 2003.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 09-09-06 17:05

-> pallebhansen

Jeg skrev tidligere:

[B]Jeg har opsat FAX i XP, og FAX optræder også som en mulighed når man i f.eks. Word vælger filer, Udskriv.
Der figurerer også et antal BlueTooth modemer under Modemer i Enhedshåndtering, bl. a.
Sony Ericsson 750 Bluetooth Modem
Standard modem over Bluetooth-kæde
Iflg. deres Egenskaber fungerer de begge korrekt, og når man i forbindelse med diagnostisering Undersøger modem, kommunikeres der med modemet, og der vises hvilke funktioner, der understøttes o.s.v.
Det er først, når jeg prøver at faxe, at der iflg. faxprogrammet opstår en fejl, som ikke nærmere defineres. [/B]

Jeg ville gerne have, at jeg kunne sende min fax via mit Bluetooth modem, og ikke betale nogen amerikanere ca. 5 $ om måneden for at sende en fax et par gange om året.
Derfor mangler jeg en forklaring på fejlmeddelelsen i Fax-programmet

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 09-09-06 18:13

http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=dk&lc=da&ver=4000&template=ps1_1_1_1&zone=ps&lm=ps1_1&pid=10242

Du skal nok have:
Et telefonabonnement, som understøtter dataoverførsel.
Indstillinger i telefonen.
Du skal muligvis også registrere som internetkontobruger hos din tjenesteudbyder eller netoperatør.

Her kan du hente 750_modem_scripts.zip, som jo skal pakkes ud og installeres:
http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=dk&lc=da&ver=4000&template=ps1_1_3_1_1&zone=ps&lm=ps1_1&pid=10242&fid=14034&esi=true
Kan du stadig ikke, så kan du jo sende sonyericsson i danmark spørgsmålet som mail.
VH Palle Hansen

Annuller spørgsmålet
Fra : Smukke_Ole

Dato : 15-10-06 11:39

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål