/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
critical system error
Fra : TPJensen
Vist : 641 gange
100 point
Dato : 05-09-06 21:18

Jeg har et lille problem jeg har fået errorsafe og pestcontrol på min pc jeg fik det hele fjernet med spybot. Men der står et lille spørgsmåls tegn ned ved siden af uret der blinker og siger "critical system error" uanset hvordan man klikker på det ventre eller højre åbner den Explorer og går ind på denne hjemme side http://www.virusburst.com/?aff=334 .........................

Hvordan kommer jeg af med det spørgmålstegn og hvad der ellers kunne tænkes at følge med...

Og ja format c: men det ville jeg nu gerne undgå

Accepteret svar
Fra : pirt03

Modtaget 100 point
Dato : 05-09-06 22:32

Der er andre der er irriterede. Prøv at se her. Der er et link til at fjerne errorsafe - måske går den hårdere til dem end spybot...??

http://www.eksperten.dk/spm/729328

Du bør nok også prøve adaware.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 05-09-06 22:37

Hent HijackThis her http://www.spywarefri.dk/downloads1/hijackthis.exe Opret en selvstændig mappe til HijackThis, kald den f,eks HJT. Kør Hijackthis, klik "Do a systemscan and save a logfile". Kopier loggen og sæt den her ind i tråden, så kigger jeg på den. Du må ikke slette noget selv med HijackThis. Jeg skal nok give dig en vejledning til hvad du skal gøre.

Kommentar
Fra : TPJensen

Dato : 05-09-06 22:47

jeg fik det væk ved at kører spybot bagefter adaware derefter var der under tilføj og fjern programmer var der et lille program som hed system alerter tror jeg nok det hed så nu er min pc ok igen. den var ellers helt låst før

Godkendelse af svar
Fra : TPJensen

Dato : 05-09-06 22:49

Tak for svaret pirt03.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 05-09-06 23:01

Du må naturligvis selv om du vil have mig til at tjekke en HijackThis log, men jeg vil på det kraftigste fraråde dig at gå ind på de to første link, som du ser i tråden på Eksperten. De sider er bestemt ikke "stuerene". De scannere jeg (forevernewbie) linker til, er ok.