/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Kræver oplysninger ifm shoppin
Fra : ivanovic1
Vist : 519 gange
50 point
Dato : 05-09-06 21:11

Hej Alle,

Jeg har bestilt noget tøj fra følgende hjemmeside http://www.tennis-warehouse.com/

Herefter modtog jeg nedenstående besked. Er det normalt at de beder om bl.a. bank informationer, kopi af kredit kortet på begge sider og en kopi af noget legitimation f.eks. kørekort. Se nedenstående for yderligere oplysninger.

Navn,

Security on the Internet:

Our online ordering system is very secure and ensures that no one can
tap into your transmission and use your credit information. However,
this does not stop people from entering false information.

This Authorization form is a procedure to confirm that the order has
been made by the authorized card holder. This is an extra security
measure we require to protect you, the card holder, and Tennis
Warehouse from credit card fraud. We realize that this will take a
little more time but the protection it offers outweighs the
inconvenience.

The form below is issued to all new customers and will not be required
for future orders. (* Previous customers using a shipping address
and/or card number different to the one we have on file will be asked
to complete a new authorization form.)

REQUIRED INFORMATION:
The following information will need to be e-mailed, faxed or sent via
postal mail before an order can be processed:

1. The name, address and telephone number of the bank issuing your
credit card
2. A copy of your credit card (both sides)
3. A copy of your personal identification card or driver's license
4. The signed credit card authorization form below

AUTHORIZATION FORM:
________________________________________________________________________
______________________

Bank Name:
____________________________________________________________________
Address:
________________________________________________________________________
Phone number: _____________________

I,____________________, authorize Tennis Warehouse to charge my credit
card, _____________________, in the amount of $________ for the
purchase of merchandise on Order #__________.

___________________________________
credit card holder's
signature

Kommentar
Fra : mimimig

Dato : 05-09-06 21:23

Nej du oplysninger må du ikke opgive til nogen som helst.
Internethandel kræver en sikker forbindelse hvor du kun skal opgive Navn, kortnummer og udløbsdato alt andet er fup.
Man kan just ikke sige e-mail eller fax er særlig sikker i den forbindelse.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 05-09-06 21:23

Jeg har set den før, men svarede tilbage, at de kunne "rende og hoppe", så ville jeg finde mine varer andetsteds, og så fik jeg varen uden at give disse oplysninger.

Ole P. Bielefeldt

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-09-06 21:43

Jeg handler over hele verden med mit mastercard og
har aldrig oplevet noget lignende hold dig fra den fremgangs måde.
Kode
mimimig, Man kan just ikke sige e-mail eller fax er særlig sikker i den forbindelse

Har ret e-mail/fax kan opsnappes over nettet og med tlf scannere,det er den dårligste sikkerheds politik jeg
nogen sinde har set.
Manse9933

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 06-09-06 09:15

Nej - du må ikke fremsende det de beder om, for så har de fri adgang til dine konti - læs shopping på din regning...

Mvh. Ampere

Kommentar
Fra : transor

Dato : 06-09-06 12:26

du kan opgive bankens navn adresse og telefonnummer. det er jo ingen hemmelighed.
D kanogså opgive dit navn og evt adresse.

alt den slags kan jo i princippet findes i telefonbogen.

Men kopier af creditcard- Aldrig.

Kommentar
Fra : Anotherfemale

Dato : 06-09-06 17:01

Kære Ivanovic
Du må ALDRIG nogensinde opgive sådanne oplysninger på nettet - og slet ikke sende kopier af diverse legimation som de beder om.
Det ville være meget dumt at dig at gøre det.
Venlig hilsen Anotherfemale = Henriette *G*

Kommentar
Fra : sikkerhedsmargin

Dato : 06-09-06 23:45

Nogle steder fungerer en kopi af billed legitimation faktisk, som en sikkerhed for det firma du handler hos.

Jeg køber selv månedligt en service fra et udenlandsk firma og der skulle du kunne dokumentere, at det var dit kreditkort med billedlegitimation.

Det firma har IKKE, skriver IKKE på nogen måde været utroværdig tværtimod.

Der trækkes et fast månedligt beløb og det fungerer uden problemer, så det kan godt lade sig gøre selv om en del herinde har den modsatte opfattelse.