/ Forside/ Interesser / Fritid / Malerier / Spørgsmål
10  arne.jako.. 510
Hvem er E. Lippert?
Fra : 285
Vist : 2103 gange
140 point
Dato : 27-12-02 15:13

Jeg er i besiddelse af to A4-store naturbilleder af E. Lippert, men jeg har ikke - selv gennem flere kanaler - kunnet fastslå, hvem vedkommende er/var.
Billederne, der er arvede, stammer formentlig fra 30'erne eller 40'erne, og motiverne virker danske (solnedgang over et ålandskab samt bondehusidyl).

Kommentar
Fra : AsgerH

Dato : 12-07-03 01:02

Der var engang i Holbæk en skoleinspektør, der hed Ejvind Lippert. Hans søn er - vistnok - skuespiller på Det Kongelige Teater.

Men om det er ham ved jeg jo ikke!

Kommentar
Fra : 285

Dato : 12-07-03 08:32

Ikke meget kød på det ben! Måske har du ret, men det kan da vist ikke fastslås med nogen rimelighed ud fra dine oplysninger. Men tak for svaret!

Kommentar
Fra : Arabians

Dato : 15-10-03 23:53

Lippert, Eduard Amandus 1824-1925 Kaufmann u. Philanthrop U23 (21-35) kan det være ham her du mener??
Han er en tysk maler

Kommentar
Fra : 285

Dato : 16-10-03 08:57

Arabians!
Som hjemmesiden, hvorfra du har oplysningen, fortæller, var Eduard købmand og filosof. Punktum!

Kommentar
Fra : Saxo15d

Dato : 28-11-03 02:19

E. Lippert ??
Der er en maler der hedder Vesta Theresia Louise Lippert 1901 - 1984
Vesta Lippert har især malet ekspressive landskaber fra Norge og Limfjordegnene, bla. Bulbjerg og Alsbjerg bakker.
Hun har været på udstillinger fra 1928.
(Mere kan læses i Weilbach Dansk Kunstnerleksikon)
Kan det være V. Lippert? og ikke E. Lippert

Kommentar
Fra : 285

Dato : 28-11-03 08:53

Til saxo15d!
Det er ikke sandsynligt, da billederne har en anden slags motiver. Desuden er E'et helt tydeligt at læse foran Lippert.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 24-08-04 09:56

Der er jo den mulighed, at Vesta Theresia Louise Lippert har malet under seudonym, da det jo ikke var så velset på den tid, at kvinder var kunstmalere.

Ligesom mange kvindelig forfattere har gjort det.

MVH
Hanne

Kommentar
Fra : 285

Dato : 24-08-04 10:04

Det synes ikke at være Vesta's stil i mine billeder, så hun er nok mere end tvivlsom. Jeg er mest tilbøjelig til at tro, at der er tale om en fritidsmaler...

Kommentar
Fra : lippertkim

Dato : 18-02-05 21:38

Det kunne godt være min morfar Evald Lippert Jeg vil gerne se dem ,er det muligt..

Med venlig hilsen Kim Lippert

Kommentar
Fra : 285

Dato : 19-02-05 08:15

Det lyder spændende, Kim! Jeg kan sende fotografier af malerierne førstkommende lørdag pr. email. Bekræft venligst til pk@ishoejby.dk.