/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
"brændeskur"
Fra : bublebee
Vist : 2222 gange
100 point
Dato : 05-09-06 18:49

Vi står og skal lave et overdække til vores brænde.

Hertil skal vi bruge 7 stk lamelhegn på 180*180

Vi skal bruge 4 trapez tagplader på 109*244

Og så skal vi bruge stolper og lægter.

Nogle der ved hvor vi kan finde det billigt? Har indrykket annoncer på guloggratis og har kigget i reklamerne.

Vi bor på Fyn

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-09-06 19:02

Prøv at tjekke priserne hos Jem & Fix, der har vi været heldige med vores materialer, du skal bare også være opmærksom på, om du kan få varerne leveret, det mener jeg ikke man kan hos Jem & Fix, men man kan låne en trailer hos dem

Kommentar
Fra : disken

Dato : 05-09-06 19:26

Køb et par metalhegnspæle og bank den ned, overdæk det med en bille pressening, fra www.hnyborg.dk ? eller andet byggefirma.
Bruger selv en stor presening med ringe, og bruger stålhegnspæle som jeg banker ned, 10/20 stk for en hund, eller deromkring, og det kan holde til den hårde vind, selv i storm, selv om dugen, så laset ud, bagefter, men der holdt.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 05-09-06 19:29

Sorry, linket virkede ikke, men prøv her
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=3994&n=10&KundeID=

Kommentar
Fra : disken

Dato : 05-09-06 19:31

Og presseningen køber du samme sted, de tager JO ingen penge for det.
Og så kan du altid flytte, #dit brændeskur#

Kommentar
Fra : jtlaursen

Dato : 05-09-06 20:04

Hvis vi er ude i alternativer til din løsning, vil jeg da foreslå dig at stable brændet i en pæn firkantet stak og slutte af med at ligge en presenning over toppen, som bliver skruet eller bundet fast på stakken. Derved kan vinden paserer igennen stakken og derved tørre brændet (Hvis det da er vådt).

Hvis det virkelig er et regulært brændeskur du vil have så lav det ordenligt fra starten, lamelhegn holder ikke længe til preeset fra brændet og så er du ligevidt. Hvis det var mig vil jeg bygge det af 4X4 trykimprænerede stolper beklædt med billige forskalningsbrædder. Som tag vil jeg bruge stålplader, men det er mest frodi jeg synes trapetztag er grimt. Hvis du ønsker billige materialer er genbrug nok løsningen, på fyn et sted må der findes et firma der handler med genbrugsmaterialer. Jeg tror ikke der er mange penge at spare på sådan noget som tømmer ved at lave prissammenligninger imellem de gænge byggemarkeder.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 06-09-06 10:59

det er ikke et alternativ vi søger, men at lave noget ordentlig til vvores brænde. det skal kunne stables højt for der er rigtig meget og så stor er vores have heller ikke lige....

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 100 point
Dato : 06-09-06 11:33

Så må du et smut i Jem & Fix, men jeg vil som også nævnt før, fraråde de lamelhegn, de holder
ikke til så tungt brænde, og selv om man stabler det omhyggeligt, så kan stakken give sig, når brændet tørrer - hvis det altså er vådt -

Når vi banker stolper ned i jorden, gør vi det, at vi først banker nogle spyd ned, hvori vi sætter
stolperne, så rådner de ikke

Godkendelse af svar
Fra : bublebee

Dato : 14-09-06 18:48

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-09-06 19:14

Selv tak, og god arbejdslyst, både med skuret og brændet