/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
medion fra aldi
Fra : bpedersen
Vist : 865 gange
100 point
Dato : 05-09-06 17:04

Hej.
Hvad mener i om det tilbud som aldi har i morgen.
Hvad tror i batteri tiden er på sådan en bærbar?
Er den god?

Onfo om Pc:
Processor:
Intel® Centrino® mobilteknologi med
Intel® Pentium® M Processor 735A
(1.7 GHz, 2MB L2 Cache)

Styresystem:
Original Windows® XP Home Edition SP2
(OEM Version)

Display:
15,4" ekstra stor widescreen-skærm i biografformat

Hukommelse:
Hurtig arbejdshukommelse på 512 MB DDR2-SDRAM

Kæmpestor lagerkapacitet:
80 GB harddisk

Fremragende grafik:
Intel® Graphics Media Accelerator 900 baseret på PCI-Express-teknologi med indtil 128 MB delt hukommelse

Super multistandard-brænder:*
8x multistandard DVD-/CD-brænder med DVD RAM og understøttelse af Dual Layer. Skriver dobbeltsidede DVD'er (8,54 GB) og enkeltsidede DVD'er (4,7 GB).

Alle vigtige formater:
• DVD-RAM
• DVD+R
• DVD-R
• DVD+RW
• DVD-RW
• DVD+R DL
• DVD-R DL
• CD-R
• CD-RW

Ren mobilitet:
Trådløs netværksadgang Intel® PRO/WIRELESS 2200
802.11b/g Mbit/s**

Optimal lyd:
6-Kanal Audio Out (Analog + S/P-DIF)
Giver en digital hjemmebiografoplevelse med optimal lyd***

Internet / DSL-parat:
Indbygget Fast Ethernet 10/100 MBit/s.
V.90 modem inkl. modemtilslutningskabel

Kommentar
Fra : disken

Dato : 05-09-06 17:20

Sikkert en meget god maskine, men for lidt RAM.
Pre installeret XP, giver som regel altid problemer, hvis du ikke kender til at lave en ordenlig backup
Og så skriver du ikke prisen, ?

Men det, der afholder mig fra disse tilbud, er kundeservice.
Hvor får man service henne. Og hvor lang tid, tager det.

Eller kan du sikkert få en billig bærbar, andre steder end ???
Og med hurtigere service, end ovennævnte sted.

Men det er kun min mening.

Kommentar
Fra : bpedersen

Dato : 05-09-06 17:25

der er 36 månders garnti.
Hvad de det som Pc'en indeholder er det ikke fint til kontor/internet

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 05-09-06 17:43

Ser ud til at være et godt tilbud, og så vidt jeg kan se er det ikke en preindstalleret windows, så det skulle være OK.
Medions kundeservice er OK i Danmark.

//bentjuul

Kommentar
Fra : disken

Dato : 05-09-06 17:46

Lyder rimeligt, men kender ikke prisen.
Og som sådan, ville jeg sikkert godt købe den, men prisen kender jeg ikke.
Og kan derfor ikke kommentere derfra.
Men helt igennem en god maskine, men for lidt RAM.

Citat
Ser ud til at være et godt tilbud, og så vidt jeg kan se er det ikke en preindstalleret windows, så det skulle være OK.
Medions kundeservice er OK i Danmark.
??? men hvad er prisen.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 05-09-06 17:56

Angående RAM, skal du ikke bruge den til de helt TUNGE opgaver, eller programmer, der skal arbejde sammen, er det helt OK.
Kan også løses, på andre måder, men det ÆDER på dit batteri / RAM, når den skal arbejde.
Har haft maskiner med betydeligt midre RAM/CPU, som kan kører XP og programmer, bedre end en stationer pc./ Med samme egenskaber.
Hvad batteriet angår, er der nyt hver dag !!!, så det kommer lidt an på, hvad der sidder i den, og som sagt, hvad du skal bruge den til.
Og husk på, at det sikkert er udgåede modeller de sælger.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 05-09-06 17:58

Ja nu er det jo ikke mig der har spørgsmålet, men jeg forholdt mig til spørgerens spørgsmål og til det brug brugte jeg http://www.aldi.dk hvor man bl.a. kan se at den koster 4999 kr.

//bentjuul

Kommentar
Fra : disken

Dato : 05-09-06 18:06

Her ville jeg nok stå af. Da jeg ikke har for erfaringer med Discuont.
Og til prisen, ville jeg mene, du kunne få en bedre, andre steder.
Om der skulle være 36 mnd´rs garanti, betyder intet, hvis du ikke kan få den serviceret.

Men det der tiltaler mig er, at der åbentbart, følger en XP cd med.
Hvilket, der helt sikkert ikke gør andre steder.
Og derfor er der mange, der senere får en masse problemer.

Her vil stoppe, men god handel.
Håber du får hvad du køber.

Kommentar
Fra : Merrild89

Dato : 05-09-06 18:28

hej min mening er lidt blandet... det er en ok maskine til pengene, men stadig alt for lidt ram hvis du skal bruge den til mere end kontor arbejde.....

ps min fætter har købt en i aldi (dog ikke denne her) og han har ALDRIG haft problemer med den!!! sååee ingen alarm herfra

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 05-09-06 18:46

Jeg har lige fundet ud af at den er preindstalleret, men der følger recovery CD med så det er OK, men havde været bedre med en rigtig Windows indstallations version.

//bentjuul

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 50 point
Dato : 05-09-06 20:13

Medion fra Aldi er efter min erfaring rigtig god kvalitet til pengene . Service er direkte ved det firma der gør det for Medion. Den virker har fungeret ok.

Kender 3 inclusive mig selv, der har haft Medion bærbare i flere år uden problemer. Batterierne er mindst lige så gode som de bedste i andre fabrikater.

Kommentar
Fra : akaup

Dato : 05-09-06 21:33

Kan også varmt anbefale en Medion Laptop - prisen taget i betragtning, men hav følgende i tankerne inden køb:
Kan du leve med en lidt større/mere klodset bærbar - den er tung - men med gode specs.
Virker lidt plasticagtig - men kvaliteten er stadig ok.

Ellers tror jeg at det er et rigtigt godt køb til den pris!

Mvh. Akaup. (Der har erfaring fra køb af 2 forskellige Medion/Aldi laptops - aldrig haft problemer!)
Tror i øvrigt at batteritiden er ok (Centrino-processor) - men batteriet vejer sikkert godt til!

Kommentar
Fra : severino

Dato : 05-09-06 22:01

Tilbudet er godt nok, og koster 4,999 kr., og så kan man altid udvide hukommelsen.
Jeg har selv købt 2 bærebare hos ALDI, samt 3 scannere og en del andet periferiudstyr samt digitalkamera.
Jeg har altid været godt tilfreds med deres vare. Og så er det nok ikke helt uden grund at der er andre butikker som også forhandler mærket MEDION.
Et af de store pludser er at ALDI er billigere end de andre forhandlere af samme mærke.

Så hvis du mener at den dækker dit behov, så KØB DEN!

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 06-09-06 10:27

Jeg vil give Severino helt ret. Medion fra Aldi er absolut et godt køb til prisen, og man får meget for pengene.
Selv har jeg 2 Medion Notebooks: en med 17" skærm og en med 12" skærm. To af mine veninder har også købt Medion - alle for ca. 1 år siden, og ingen af os har haft nogle problemer overhovedet.

En enkelt gang har jeg haft et spørgsmål til support - jeg kom hurtigt igennem og fik et kompetent svar.

Vil du have en god maskine med meget tilbehør, så kast dig roligt ud i det.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-09-06 01:38

Hej bpedersen, fik du købt din Medion bærbare, jeg sidder og øver mig på en magen til den sidste i den lokale Aldi, ellers skynd dig, den er alle pengene værd og den virker bare, der er alt hvad jeg behøver og mere til, den er superhurtig, sammenlignet med den gamle PC, 6 år gammel, jeg har ikke helt vænnet mig til den indbyggede "mus" med genveje og lys, jeg vil købt en rigtig mus ved lejlighed, alt det software som følger med er flere hundrede kroner værd og gør computeren rigtig billig

Godkendelse af svar
Fra : bpedersen

Dato : 21-09-06 21:22

Tak for svaret transor.