/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
spil: windows95 til XP
Fra : hightowernr1
Vist : 953 gange
50 point
Dato : 05-09-06 16:02

Børnene har flere pc-spil som de har brugt på gl.pc. med windows 95.Vi har nu indstalleret xp, men det understøtter ikke spillene. Kan man installere noget så de virker på xp?

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 05-09-06 16:14

Du kan XP, under spillene gå i egenskaber...

der er noget der hedder kompabilitet, og der kan du ændre det til at XP kører det spil som om det var WIN 95

Held og lykke

Henrik

Kommentar
Fra : hightowernr1

Dato : 05-09-06 16:25

Kan du guide mig lidt..

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 05-09-06 16:45

Nåt du markerer spillet, skal du højreklikke på spillet, det er nok ude i startmenuen, og så går du nederst under egenskaber, og trykker på dem.

Derefter en ny meny hvor der er et faneblad der hedder kompapilitet....

derinde kan du indstille det til win 95....

Kommentar
Fra : hightowernr1

Dato : 05-09-06 17:07

Kan slet ikke installere spillet. skriver at den kræver operativsystemet windows 95. Men den kan kan godt se spillet inde i : denne computer. Og hvis jeg højreklikker der er der ikke noget der hedder kompapilitet

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 05-09-06 17:26

Så ved jeg det nok ikke, men er der noget der hedder egenskaber, det er der du har kan have en chance... men ikke hvis du ikke kan installere det....Det du kan se i denne computer er spillet der sidder i drevet...

Tror jeg må melde pas.....desværre

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 50 point
Dato : 05-09-06 17:38

Prøv engang at se denne tråd

http://www.kandu.dk/Spg73360.aspx

Godkendelse af svar
Fra : hightowernr1

Dato : 05-09-06 17:46

Tak for svaret Nordsted1. Det kan være jeg dropper det, det lyder til at det koster, og tror ikke pc´kan klarer så meget, men det var det svar jeg søgte...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-09-06 18:22

Selv tak, jeg håber for dig at det vil lykkedes