/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Lave nyhedsmail?
Fra : tbayh
Vist : 1009 gange
310 point
Dato : 05-09-06 12:43

Findes der en let løsning til at lave nyhedsmail?
Jeg har en hjemmeside, men vil gerne sende en nyhedsmail når den bliver opdateret. Nogle forslag?

Kommentar
Fra : disken

Dato : 05-09-06 13:26
Kommentar
Fra : tbayh

Dato : 05-09-06 13:53

Synes ikke der var noget.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 05-09-06 14:04

Citat
Findes der en let løsning til at lave nyhedsmail?
Jeg har en hjemmeside, men vil gerne sende en nyhedsmail når den bliver opdateret. Nogle forslag?

Det kommer jo lidt an på hvad du mener.
Du kan sende mail med OE, til de personer der er regstreret på din hjemmeside.
Ellers er dit spørgsmål lidt tyndt.
Eller vil du sende mails automatisk, hvergang der sker noget nyt, det kunne jo være flere gange dagligt.
Og tvivler på at modtageren, bliver særlig glad over så megen mail.

Kommentar
Fra : tbayh

Dato : 05-09-06 14:18

Har en hjemmeside som opdateres jævnligt. Istedet for at familie og venner skal tjekke den konstant for at se nye tiltag, ville det være lettere at de modtog en mail, når der skete nyt....Det er da ikke så tyndt

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 05-09-06 14:21

Hvem vil du gerne sende til ?

Den simple løsning er at oprette en modtagergruppe i din outlook, som du kan sende fra.
Jeg kan anbefale dig KUN at sende til modtagere, der har accepteret at modtage dine mails.
Du kan evt. lave et tilmeldingsfeldt på din hjemmeside, der samtidig indeholder et frameldingsfelt, hvis der er nogle, der bliver træt af dine udgydelser.
Hvis din hjemmeside er kommerciel SKAL den indeholde den mulighed.

Tip: Husk at sende nyhedsmail BCC

Kommentar
Fra : tbayh

Dato : 05-09-06 14:27

Det er kun til familie og venner. Prøver den med outlook...Hvad er BBC?

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 05-09-06 14:37

BCC = Blind Carbon Copy

Bevirker at modtagerne ikke kan se, hvem mailen er sendt til.

Fremkommer som valg ved at klikke på CC først.

Kommentar
Fra : tbayh

Dato : 05-09-06 14:44

Ok , mange tak

Kommentar
Fra : disken

Dato : 05-09-06 15:24

outlook.
Stod der faktisk i det link jeg gav dig.

Kommentar
Fra : tbayh

Dato : 05-09-06 16:12

I know , men det var lidt uoverskueligt at finde. Skal helst have det ind med skeer
Angående det CC, det fatterjeg ikke rigtigt.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 05-09-06 16:38

Bruger ikke outlook, men skriver du mail adresserne som BCC, kan modtageren ikke se hvem ellers, der har modtaget sammen mail.
Gælder også andre, mail afsendere, så du kan også oprette en gruppe på F.eks Yahoo eller Google
Mener, du skal udvide menu´en i outlook, for se funktionen.
Eller brug en MSN mail, til at sende nyheder.

Accepteret svar
Fra : brokke44

Modtaget 310 point
Dato : 05-09-06 17:21

Du skal åbne din outlook - oppe over emnelinien står der CC (hvis du vil sende til mere end een modtager)(copy).
Klik på CC og der åbner endnu en mulighed, nemlig BCC, som ved brug "skjuler" mailadresserne for modtagere.

Nu skulle du kunne klare dig ???

Kommentar
Fra : disken

Dato : 05-09-06 17:40

Kommentar
Fra : Rothestar

Dato : 05-09-06 22:05

Hvad med at skifte til en færdig pakke CMS E107 f.eks. derfra er det muligt at sende nyheds mails til registrede bruger...det er rimeligt nemt at sætte op og så får du en masse gratis muligheder... se f.eks. http://www.e107.dk som er den danske support gruppe for systemet, eller http://e107.org hvor CMS'en kan downloades fra... der en masse muligheder for kalender hvor bruger får mails med specielle events...mm. gratis foto galleri...

Hilsen
R

Kommentar
Fra : sikkerhedsmargin

Dato : 06-09-06 23:40

Rothestar

Jeg ville ikke anbefale et CMS, hvis man kun har behov for en mailingliste.
CMS har helt klart sine fordele og jeg benytter det også selv, men til en almindelig mailingliste er et script på hjemmesiden eller den løsning der allerede nævnes at foretrække.

Godkendelse af svar
Fra : tbayh

Dato : 09-09-06 10:21

Tak for svaret brokke44.

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 09-09-06 10:57

Selv tak !!!

I mange tilfælde er de simple løsninger de mest funktionelle.