/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
opsætning af bluetooth?
Fra : Henry89
Vist : 522 gange
100 point
Dato : 05-09-06 12:18

Jeg har lige købt en bærbar computer ( acer, Aspire 3634WLMi )
Der er bluetooth på, og det har jeg også på min telefon!
Nu er spørgsmålet så hvordan jeg får det til at fungere ?
For det virker ikke bare af sig selv.. :/
Håber på der er nogle der evt ved lidt om det.. =)
På forhånd tak :)

Kommentar
Fra : peque

Dato : 05-09-06 12:32

Start med at aktivere BT på din telefon - navngiv med et navn.
Derefter start BT på PC og søg efter nye enheder - den vil nu finde din Telefon, og den vil give dig nogle muligheder ang. authentifikation - der vil jeg vælge angive egen kode og indtast denne - derefter vil telefonen bede om den samme kode og derefter BANG - skulle det gerne virke...

Sådanne har jeg gjort det enkelte gange jeg har gjort dette i windows.
Normalt bruger jeg Linux hvilket gør det meget meget mere kompliceret - Så da du ikke benævner hvilket system der er på din PC - går jeg bare ud fra det er M$

Kommentar
Fra : Henry89

Dato : 05-09-06 13:59

Tak, men når jeg trykker på knappen på computeren, som burde aktivere bluetooth, skriver den bare : No device :S Hvad gør man så lige ?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-09-06 18:02

Det skal vel først installeres en driver dertil. Se om ikke der er en på den driver cd der fulgte med da du købte pcen

Kommentar
Fra : peque

Dato : 05-09-06 18:22

Det klyder akurat som et driver problem - eller har i enkelte tilfælde været ude for det sidder som en knap - KMEn tag din fabrikats CDrom og kig igennem efter drivere til Bluetooth.

Ellers gå til kontrolpanel/system --Faneblad Hardware -tryk på enhedshåndtering.
Der skal så være en ukendt hardware --> højreklik på denne og vælg opdater! Derefter følg den guide der kommer!!!

Men den bedste driver er nu den fra fabrikanten!

Kommentar
Fra : peque

Dato : 05-09-06 18:26

Om ikke andet er dine drivere til maskinen her - men der er vist ikke nogle navngivet Bluetooth driver.. http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/as_3630.html

Så spørgsmålet er om du er sikker på at der er bluetooth indbygget og ikke bare standart ikonet fra Windows ???