/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Langsom i opstart.
Fra : fredag
Vist : 506 gange
100 point
Dato : 05-09-06 11:56

Hej, hvad er der sket med min pc. Når jeg starter den og arbejde i et program, læse mine mails eller gå på internettet, så går der omkring 5 min før programmerne starter op. Lige meget hvilket jeg starter med. Men så snart programmet er startet, kan jeg også åbne andre programmer uden ventetid.

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 05-09-06 12:05

Lyder som en trojaner prøv at køre et renseprogram

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 05-09-06 12:42

Hvilket skal jeg bruge ?

Kommentar
Fra : Merrild89

Dato : 05-09-06 12:59

har samme problem med min bærbar, men det var fordi jeg havde for mange proogrammer til at starte op når man logger på, så lad være med at have så mange ting til at starte op i starten, og scan med norman, :D det hjalp ved mig!!!

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-09-06 13:04

Du kan prøve at starte med at gå ned til denne
mappe>
C:\WINDOWS\Prefetch

Tøm så mappen (slet ikke mappen,tøm den)

marker>Prefetch mappen i venstre side>gå op
i rediger>marker alt,gå til(i toppen)Filer>slet.
Denne cache vil blive opbygget igen(gør at opstart og programmer starter hurtigere)
vis der er korupte filer i denne mappe så kan
det problem opstå.
Genstart pc'en et par gange:

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-09-06 13:06

som du beskriver.

Kommentar
Fra : Merrild89

Dato : 05-09-06 13:08

:D hehe man skal da manuelt gøre det igen bagefter:D skal man ikke??

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-09-06 13:09

Hent så dette program>
RegSupreme 1.4

http://www.macecraft.com/downloads/
og kør en regclean/regdatabase oprydning.
er fuld funktions dygtigt i 30 dage.
Spørg.

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-09-06 13:11

Merrild89 >hvad mener du?<Dato : 05-09-06 13:08

Kommentar
Fra : Merrild89

Dato : 05-09-06 13:12

når du sletter dem inde i den mappe, skal man så ikke gå ned og manuelt vælge nogle af dem igen hvis de skal starte op igen?? eller er det ikke den mappe de referere til ?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-09-06 13:18

nej den bliver opbygget igen automatisk,når du starter op,og når du begynder at bruge dine programmer,efterhånden som du bruger dine programmer så bliver der lagt en referanse ned i mappen som gør at læse hovedet på din disk ikke skal søge over hele disken
for at starte dine programmer/opstart(en genvejs cache)
det er de mest brugte programmer der ender i cachen(ca 128 stk)

Kommentar
Fra : Merrild89

Dato : 05-09-06 13:20

okay :D så var det ikke lige det jeg tænkte på hehe,
har du styr på prosessor?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-09-06 13:20

genopstart er først opbygget efter et par genstarter/boot's
Dine programmer først når du har startet dem en gang.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-09-06 13:22

mener du jobliste/tjenester?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-09-06 13:23

eller cpu?

Kommentar
Fra : Merrild89

Dato : 05-09-06 13:24

nej, det er fordi jeg har en prosessor der er på 1.7 Ghz, men den kører kun 600 Mhz??!!? add mig lige hvis du kan hjælpe maiiself@hotmail.com

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-09-06 13:30

Har du været inde i bios og indstille den til 1,7??
kan indstilles med din fronsidbus (fdb-buss speed))der kan f.eks. stå 10xdin fsb

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-09-06 13:34

f.eks. 13x133=1729

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-09-06 13:36

alt efter din buss sped (fsb)eller(HTT)kommer an på din cpu/chipset o.s.v

Kommentar
Fra : Merrild89

Dato : 05-09-06 13:37

jeg kan ikke ændre i min bios?! ved ikke hvorfor?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-09-06 13:39

kan du ikke komme ind i bios???,den er vel ikke låst med et password.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-09-06 13:43

tast gentagne gange på f2 eller f10 eller delete>mest almindeligt,lige efter det første bib under opstart eller begynd at taste før bibet og under.

Kommentar
Fra : j.l.

Dato : 13-09-06 14:44

hej, prøv lige at trykke start - kør- i boksen skriver du msconfig, vælg start og se hvor mange pogrammer der starter i opstart fjern fluebenet i alle pogrammer som ikke skal starte sammen med windows, hvis du fjerner et flueben for meget sker der ikke noget ved det bare gå tilbage og sætte flueben igen.

Kommentar
Fra : frederikshavn

Dato : 14-09-06 08:30

Her er et lille tip,til at forbedere din boot time væsenligt:
start-kør-skriv regedit.og tryk ok
find følgende nøgle:[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory Management\PrefetchParameters]

EnablePrefetcher,double klik på nøglen,og ænder den til 0 virker hos mig,men prøv dig ellers fem med 1,2,3,det skulle optimere din boot time meget

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 14-09-06 09:01

Hej og tak for alle jeres indlæg på dette spørgsmål. Har været inde på www.alert.dk og kørt hans forslag igennem og nu fungerer maskinen igen.

Annuller spørgsmålet
Fra : fredag

Dato : 07-11-06 10:47

www.alert.dk hjalp.