/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
"Hacker Smacker" (Cyper City) mod Antipi~
Fra : Jens_Jensen
Vist : 1870 gange
100 point
Dato : 27-12-02 14:12

Er man tilmeldt Hacker Smacker fra Cyper City (ADSL) skjules ens IP-adresse eksternt bag en firewall. ( se evt : http://www.cybercity.dk/privat/tjenester/adsl_tjenester/hacker_smacker/ )

1. Betyder det også at man er godt beskyttet mod at blive knaldet af antipiratgruppen eller politiet, fordi man har downloadet sølle 3 sange og et computerspil, som mange jo gør ???

2. Skjuler firewall på egen pc ens IP-adresse ??

3. Hvor meget skal der egenligt til for at en person bliver knaldet - er 15 "ulovlige" downloads af spil eller musik på en pc nok ??

4. Vil Cyper City anmelde en "Hacker Smacker"-kunde, der har downloadet 15 "ulovlige" spil eller musik på en pc ??

(Jeg er nu en ganske lovlydig borger, men man må jo godt være lidt nysgerrig)

Tak for svar.

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 27-12-02 14:32

Hej Jens Jensen

Interessante spørgsmål...
Det kommer vel an på... Hvis man bagefter -- som mange også gør -- har købt cd'en i en pladebutik når man har hørt musikken "ulovligt" som en slags shareware (listen-before-you-buy)... Så kan APG jo bare komme an!!!
Omvendt tror jeg IKKE man skal købe en Hacker Smacker løsning hvis det er kriminelle intentioner der ligger til grund for ens ADSL-behov. Dermed være sagt: Hacker Smacker er godt til at beskytte sig mod ANDRES ulovligheder.
Jeg tvivler dog på at man kan foretage sig ting bag en sådan firewall som ikke kan spores -- glem ikke at hele internettet er en stor mængde tal og koder, og alle de logs der f.eks. findes på FTP-servere rundt omkring ville kunne afsløre denne form for fusk lige med det samme.

Mit bedste råd:
Lad være med at lave ulovligheder... Hvis man vil gøre dette, er det bedst at flytte til et land der ikke anerkender copyright (f.eks. Thailand), og så foretage sine ulovligheder derfra. Hvorvidt den danske retsplejelov vil kunne yde reel beskyttelse overfor fogedkontorernes "standard"behandlinger (stempelkontor) er uvist -- der er en MEGET STOR TENDENS til at anklagemyndigheder (i dette tilfælde APG) ville få alt for store beføjelser til kontrol.... Derfor er det bedre helt at holde sig væk...

Fortsat god jul til alle i gruppen -- og håber dette svar hjalp, selvom jeg ikke tog den i 1, 2, 3, 4 rækkefølge

Henrik

Accepteret svar
Fra : rkl

Modtaget 110 point
Dato : 27-12-02 14:36

Hej Jens

1) Nej du skal ikke være nervøs - det er de STORE fisk som er risiko zonen.
2) Din egen firewall skjuler ikke din IP
3) Der er ingen regler for, hvor meget pirat-software man må have. Du kan i princippet straffes for alt, men igen se her :)
http://dk.news.yahoo.com/021225/108/2jmb6.html
4) NEJ - de har pligt til at holde mund!

Mvh Rasmus

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 27-12-02 16:41

Hej Jens

APG, kender den IP-adresse som Cybercity benytter. Så det hjælper ikke en "dyt" de får bare en dommerkendelse på at en cybercity kunde er i besidelse af ulovlig software og så skal Cybercity, som de plejer, udlevere din rigtige adresse.

Hacker Smacker er lavet for at beskytte dig som kunde mod andre der vil ind på din pc. Da Hackere ikke kan se "din" rigtige IP-adresse kan de heller ikke så nemt finde dig. Det virker i princippet som en stor router.

2. En almindelig firewall (zonealarm f.eks) skjuler ikke din IP-adresse. Har du derimod en router med NAT, skjuler denne de interne adresser (hvis flere computere) men ikke din "ofentlige adresse" (den som de steder du besøger kan se)

3. 1 stykke ulovligt software er nok til at blive "bøffet", ofte vil det dog nok være en vurdering om APG vil lægge sag an for et stykke musik eller lignende. De vil nok først kaste sig over sager de er sikre på at vinde. Der er dog mange danskere der har fået et giroindbetalingskort her op til jul med beløb fra 100 - 100.000 kr, så ingen kan vide sig sikre.

4. Din ISP (internetudbyder) har tavshedspligt i det omfang du ikke misbruger de betingelser du er kunde under. Det vil sige at du ikke udfører noget ulovligt gennem dit abonement. At downloade ulovligt software/musik mm. er dog ulovligt så deres tavshedspligt ophører. Det vil dog ikke være "smart" af en ISP uopfordret at udlevere sine kunder da det vil rygtes meget hurtigt og da ingen er interesseret i at være ved en ISP der "snuser" i kundernes internettrafik.

Håber det var et suplement

mvh srhansen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-12-02 23:51

"Jens_Jensen" <Jens_Jensen.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:DkYO9.14972$Hl6.1696529@news010.worldonline.dk...
> Er man tilmeldt Hacker Smacker fra Cyper City (ADSL) skjules ens
> IP-adresse eksternt bag en firewall. ( se evt :
>
http://www.cybercity.dk/privat/tjenester/adsl_tjenester/hacker_smacker/
> )
>
> 1. Betyder det også at man er godt beskyttet mod at blive knaldet af
> antipiratgruppen eller politiet, fordi man har downloadet sølle 3
sange
> og et computerspil, som mange jo gør ???
>
> 2. Skjuler firewall på egen pc ens IP-adresse ??
>
> 3. Hvor meget skal der egenligt til for at en person bliver knaldet -
er
> 15 "ulovlige" downloads af spil eller musik på en pc nok ??
>
> 4. Vil Cyper City anmelde en "Hacker Smacker"-kunde, der har
downloadet
> 15 "ulovlige" spil eller musik på en pc ??
>
> (Jeg er nu en ganske lovlydig borger, men man må jo godt være lidt
> nysgerrig)
>
> Tak for svar.
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>
Hvorfor stiller du spørgsmål både på www.kandu.dk og her ??? - får du så
ekstra point ???

Jeg vil ikke svar på noget som www.kandu.dk _automatisk_har ophavsret på
(det står i deres betingelser - hvordan kan de have ophavsret på hvad
jeg skriver ??)

Jeg har ikke læst hele _Kandu_ historien - men ryger det hele automatisk
videre - så skulle de skamme sig !!

Citat fra http://www.kandu.dk/dk/beting.asp

"
Hvis du har i sinde at skrive eller sende noget, som du ikke ønsker hele
verden skal vide, så lad være med at gøre det på kandu.dk. _* Grunden
til dette er, at alt hvad du måtte skrive eller sende tilhører os.*_ Ja
du læste rigtigt, vi kan reproducere det, afsløre, transmittere det,
udgive det, sende det til et andet sted, vi kan endda sende det til din
mor ( når vi altså har fundet hendes adresse). -_*Ikke nok med det, vi
kan bruge enhver ide, koncept, knowhows eller teknologi der måtte komme
fra dig på hvilken som helst måde vi ønsker, og det er inklusiv
udvikling, fabrikation, markedsføring af produkter eller andre ting._*
Der er dog en undtagelse til denne regel: Vi lover, ikke at afsløre
nogle personlige informationer som du har giver os i al fortrolighed
(ved at tilmelde dig som superbruger eller lignende). Dine personlige
informationer er dine, de vil hverken blive afsløret eller solgt.
"
Citat slut

2 gange _* og *_ indsat for at tydeliggøre !!

--
- § - Kim Nielsen - § -

Godkendelse af svar
Fra : Jens_Jensen

Dato : 28-12-02 20:40

Tak for svaret rkl.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-01-03 10:48

"Kim Nielsen" <please@nospam.dk> skrev i en meddelelse news:3e0cd8fb$0$47054$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>_* Grunden
> til dette er, at alt hvad du måtte skrive eller sende tilhører os.*_

Ikke Iflg. dansk lov om ophavsret.

>_*Ikke nok med det, vi kan bruge enhver ide, koncept, knowhows eller teknologi der måtte komme
> fra dig på hvilken som helst måde vi ønsker, og det er inklusiv
> udvikling, fabrikation, markedsføring af produkter eller andre ting
> nogle personlige informationer som du har giver os i al fortrolighed
> (ved at tilmelde dig som superbruger eller lignende). Dine personlige
> informationer er dine, de vil hverken blive afsløret eller solgt.

Mig bekendt er det ikke muligt at lave en sådan fuld påberåbelse af rettigheder til andres offentliggørelser. Bemærk at mediet i
denne sammenhæng ikke er "magasinet KANDU", "hjemmesiden KANDU" eller andet som kan tilskrives en enkelt organisation/virksomhed.
Mediet er USENET.

FUT sat til dk.videnskab.jura, hvorfor svar på dette havner derovre
--
Mvh Ole S

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-01-03 14:14

> Er man tilmeldt Hacker Smacker fra Cyper City (ADSL) skjules ens
> IP-adresse eksternt bag en firewall.
>
> 1. Betyder det også at man er godt beskyttet mod at blive knaldet af
> antipiratgruppen eller politiet, fordi man har downloadet sølle 3 sange
> og et computerspil, som mange jo gør ???

Nej. Politiet kan få udleveret din adresse af CyberCity

> 2. Skjuler firewall på egen pc ens IP-adresse ??

Nej.

> 3. Hvor meget skal der egenligt til for at en person bliver knaldet - er
> 15 "ulovlige" downloads af spil eller musik på en pc nok ??

Hvis nogen har gjort sig den ulejlighed at identificere dig, så bliver du
nok 'knaldet' uanset antal.
Ssv er der et problem med bevisbyrden, hvis de ikke kan finde kopierne af
filerne. Normalt kan man jo ikke se at det man downloader er kopibeskyttet,
så hvis man sletter filerne efter at have begyndt afspilningen og opdaget at
det er en ulovlig kopi, så tror jeg ikke at man har gjort noget strafbart.

> 4. Vil Cyper City anmelde en "Hacker Smacker"-kunde, der har downloadet
> 15 "ulovlige" spil eller musik på en pc ??

CyberCity har ingen grund til at søge efter nogen som downloader ulovlige
filer, så det tvivler jeg på. Men CyberCity vil ssv gemme information nok
til at kunne identificere brugerne bag HackerSmacker og udlevere
informationen til politiet, så CC ikke selv bliver medskyldig i noget.

Niels Dybdahl