/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Casio Exilim Z50
Fra : BananJoe
Vist : 461 gange
50 point
Dato : 04-09-06 18:15

Hej,

Jeg har et Casio Exilim Z50 kamera, men når jeg forsøger at tænde det sker der bare det, at den siger to biplyde hurtigt efter hinanden, og et sekund senere 3 biplyde hurtigt efter hinanden..

Det betyder altså, at den tænder og slukker med det samme?

Batteriet et fuldt opladt.

Hvad kan der være galt?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 04-09-06 20:34

At batteriet ikke dur.
Det er en af de mest sandsynlige årsager.

Ved ikke hvor gammelt batteriet er, men hvis det er de der indbyggede flade batterier, kan de f.eks. ikke tåle at ligge ret længe uden strøm på, så dør de.
Tilsyneladende er der strøm på, men de kan ikke holde på det, og går død med det samme de belastes.

En anden mulighed er, at der er en fejl i kameraet, og det ka' du ikke selv ordne, da det er i elektronikken, og det kan sikkert ikke betale sig at koste noget særligt på det.
Måske jeg husker galt, men mener sådan et Casio er et ret billigt kamera.

mvh dova

Kommentar
Fra : Mokof

Dato : 04-09-06 22:33

Jeg gav omkring 3000 for 1½ år siden, det synes jeg ikke er i den billige ende. Men selvfølgelig - alt er jo relativt.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 04-09-06 23:40

Nej okay, så er det ikke så billigt som jeg lige regnede med

Jamen, for 1½ år siden, så skal du da klage til forhandleren.
Du har to års reklamationsret fra købsdatoen.

Det er da et forsøg værd.

Og om ikke andet kan du jo få undersøgt hvad der er galt med det, muligvis for et mindre beløb, og så vurdere om du mener det kan betale sig at reparere på det.

mvh dova

Kommentar
Fra : Mokof

Dato : 05-09-06 10:29

Nu var det ikke mit kamera der fejlede noget.

Annuller spørgsmålet
Fra : BananJoe

Dato : 18-10-06 14:08

Jeg fandt selv ud af en løsning på problemet.