/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
XP proffesional
Fra : olarsen
Vist : 498 gange
100 point
Dato : 04-09-06 18:06

Hej der,

Er det muligt at købe en XP-pro til 'studiepris'? Min datter har købt en PC, som indeholder en XP home edition, som ikke er/kan registreres , hun studerer og kan derfor købe en licens billigt, hvis dette ellers er muligt.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 04-09-06 18:08
Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 04-09-06 18:10
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 04-09-06 18:12
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-09-06 20:04

hvis din datter har købt en ny pc med xp home - så kan og skal den både være og kunne blive registreret igen - har hun ingen papirer ??? Har hun restore cd´er ?? Ligger restore cd programmet måske i selve maskinen og skal brændes ud ???

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 04-09-06 20:26

Det er ikke en ny PC hun har købt miritdk, den er lidt brugt og har en lidt uautoriseret XP, det vil jeg gerne have rettet op på.

vh ole

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-09-06 20:30

ok så er det på det rene - og jo du kan købe en LIDT billigere version stort set alle steder - din datter skal bare kunne bevise hun er studerende

her for eks: http://www.proconsult.dk/katalog/m_soft/s_soft-b/soft-b50/softms-study15.html

prøv at forhøre dig hos forhandlere - og søg på for eks google efter xp studerende

(læg mærke til at nogen opgiver incl og nogen excl momsen)

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 04-09-06 20:33

Du har nok ret Manse9933, ProShop ser ud til at være billigst. Når ProShop så skriver at det er en opgraderings licens så forstår jeg det som en licens til at opgraderer en existerende licens f.eks. W2K til XP-Pro. Men er det en fuld licens til at installere på en 'blank' PC?

mvh ole

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-09-06 17:15

Det er ikke en fuld version men en der kan opdatere fra en ældre fx. 98 eller ME eller lignende

Kommentar
Fra : hardy

Dato : 07-09-06 11:29

hej-
Har selv lige købt en xp pro med studilicens til 728.- hos SHG .data (edbpriser)
også fordi jeg kørte med en ulovlig xp og ville vere lovlydig ?
da jeg installerede den gjore jeg det at den skulle reperer det gamle system , og så installerede den på ny og med ny kode , det gik smerte frit og gemte den gamle opsætning så jeg blev fri for at installere alle programmer igen.
ps jeg skulle ikke bevise at jeg studerer.

MVH Hardy

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 100 point
Dato : 07-09-06 16:22

Det er netop det jeg ville gøre. Bare installere ind oven i den ulovlige og den er lovliggjort

http://www.proshop.dk/ShowProduct.aspx?uid=60015&prodid=35864

her var en vist billigst

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 07-09-06 20:21

Hej alle og tak for indsatsen/hjælpen.

Jeg forsøgte også MS' hjemmeside og fandt her frem til at man kunne købe upgrade licensen til ca. kr. 610,-, men så skal man selv downloade og brænde en CD. Jeg fik ved samme lejlighed oplyst at man kan købe en Office Home pakke til lidt under kr. 1000,- med en licens til 3 brugere, samt retten til at geninstallere, hvis man køber en ny PC .

Og man skal ikkebevise at man studerer

mvh ole

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 07-09-06 20:26

Det er uhyggeligt svært at finde en vinder, jeg sidder lige og voterer, faktisk burde man kunne uddele ekstra point til de bedste svar!

vh ole

Godkendelse af svar
Fra : olarsen

Dato : 07-09-06 21:09

Tak for svaret Fijala.

Ja en skal jo være den heldige, selv om der var andre gode kandidater

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-09-06 18:20

tak for point men det er faktisk ikke dem der er de vigtigste. Det er jo netop at du fik den hjælp du spurgte om og jeg er da glad for at se at vi var mange der kom med hjælp.

Held og lykke med opgraderingen