/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Noget med forårsløg
Fra : vaxen
Vist : 934 gange
100 point
Dato : 04-09-06 17:47

Hej

Jeg har forårsløg - masser af forårsløg. Og de skal bruges i aften. Jeg har bare ikke en anelse om, hvordan de skal bruges. Jeg kunne godt tænke mig, at det var i forbindelse med noget sovseværk (uden kornprodukter), men har ikke rigtig kunne finde noget...

De skal være tilberedte - gider ikke at spise dem rå....

Jeg har selvfølgelig kigget på en del madsider, så jeg ønsker enten specifikke, relevante links eller egne superlækre opskrifter....

Hov, jeg må hellere lige sige, at det skal bruges som tilbehør til krydret helstegt kyllingebryst...

Jeg glæder mig

Vaxen

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 04-09-06 17:54

Hvad med at lave en slags forårsløg-kompot?

Ligesom man gør det med rødløg.

Jeg skulle have den opskrift et sted. kikker lige efter.

LøgMoster

Kommentar
Fra : Mokof

Dato : 04-09-06 18:15

Her har du 28 opskriftermed forårsløg, som har fået karakter af brugerne.
http://www.dk-kogebogen.dk/opskrifter/index.php

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 04-09-06 18:30

Jeg glæder mig LøgMoster

Mokof - jeg har pløjet igennem en masse... Det var mere konkret, jeg eftersøgte noget - men tak alligevel.

Vaxen

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 100 point
Dato : 04-09-06 19:21

Forårsløg ligner i smagen en mellemting mellem Porre og Løg, så jeg ville da sige:

Lav en suppe. Find en opskrift på Porre/Kartoffel/Løg-suppe og brug Forårsløgene i stedet for Porrer. Det vil garanteret smage godt. For at sætte lidt KØD på, kan du med fordel riste lidt bacontern sammen med urterne. Det gør sig altid godt. Hvis du har mulighed for at nedfryse, kan du selvf. gemme nogle i nogle måneder. Velbekomme. (Er lidt jalous).

Godkendelse af svar
Fra : vaxen

Dato : 04-09-06 20:10

Yums Arne!! Det bliver lige det jeg gør! Og så en lille slat flødeost i suppen, så bliver det altså super... God ide....

Jeg takker og bukker...

Vaxen

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 04-09-06 20:26

Velbekomme min ven. Den med flødeosten er bestemt en god ide og hvis man ER til det, kan man jo bruge en Hvidløgsost, det vil ikke give en gennemtrængende men en forsigtig hvidløgskrydring. Du kan selvf. også bare snitte lidt frisk Hvidløg i suppen.

M.h.t. Hvidløg er det vigtigt at vide at jo mere hvidløget bliver knust, jo mere markant bliver smagen.
Altså: Et helt fed der bare lige bliver smadret med håndfladen og dumpet i suppen, efterlader ikke den FÆLE hvidløgs-bitterhed og kan nemt fjernes igen bagefter (så kommer ingen til pludseligt at tygge i et helt fed hvidløg). Skæres hvidløget i skiver giver det lidt mere smag og bruger du en presse bliver smagen og bitterheden markant. Jeg har selv 2 hvidløgspressere, men bruger dem ikke længere (de er til foræring). Jeg kan bedre lide selv at styre hvidløgs-smagen ved at vælge grovheden i den tilsatte hvidløg.

Det var et sidespring (Ikke ægteskabelig )

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 04-09-06 20:44

Karoline har en grøntsagssuppe, der skal blendes og porreringe ommes i. Kunne måske bruges?

Jeg leder endnu - tror sqtte, jeg har den...meeen den dukker nok op før eller siden.

LedendeMoster

Kommentar
Fra : Camillasmoster