/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Størrelse?????
Fra : kylle
Vist : 440 gange
100 point
Dato : 27-12-02 13:26

Hvilken harddisk skal jeg vælge og hvilket mærke?? evt. prisleje!!!

Jeg bruger den hovedsageligt til spil og musik, men dens 40gb er fyldt.
det er en 1800 med 256mb ddr ram.

kender i nogen der sælger noget billigt hardware???

MVH kylle

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 27-12-02 13:33

Det er en smags sag hvilken man vælger, men se denne test for at få et overblik: (hold dig dog til 7200 rpm)

http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/01/01/03/4937769

Den mes populære i øjeblikket er seagate (billig og virkelig god!)
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1374627897

Mvh Rasmus

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 27-12-02 13:36

Disse tests er up-to-date :)

http://www.hardwaretidende.dk/hard/emne/9

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 27-12-02 13:40

Vil lige tilføje at der er et par ting du skal overveje inden køb - hvad vægter du højest:

Hastighed
Støjforhold
Varmeudvikling
mm.

Vigtigt at have med inden du beslutter dig...

Kommentar
Fra : kylle

Dato : 27-12-02 13:47

Da jeg ikke ved ret meget om emnet, vil jeg da foretrække hastighed!!!! er det forkert???

MVH kylle

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 27-12-02 13:58

Samme her, men får nogen betyder støjforholdet mindst lige så meget.
Gå du roligt efter seagaten Den er super - Og hvis du snupper en seagate 80 gb, får samtidig en af de aller billigste GB. priser :)

Mvh Rasmus

Accepteret svar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Modtaget 100 point
Dato : 27-12-02 15:10

Med hensyn til støj så er diske som kører med 5200 o/m betydeligt mere støjsvage end dem der kører med 7200 o/m. Og samtidigt bliver de også langt mindre varme og bruger mindre strøm! Skal maskinen være støjsvag og evt. bruges til multimedieformål er en disk som kører 5200 o/m altså sagen. Er det hastigheden som har prioritet skal du have en som kører 7200 o/m.

Jeg vil tilslutte mig til at http://www.edbpriser.dk er et godt sted at kigge når man vil finde de bedste og billigste produkter.

Maxtor, Seagate, og Western Digital er mærker som jeg kan anbefale. Personligt har jeg MEGET dårlige erfaringer med harddiske fra IBM.

Med venlig hilsen

Søren Nielsen

Kommentar
Fra : kylle

Dato : 28-12-02 10:55

Har i et foreslag til hvilket grafik kort jeg skal købe når "julen`s gæld" er betalt???

MVH kylle

Godkendelse af svar
Fra : kylle

Dato : 28-12-02 17:31

Tak for svaret Soren_Steen_Nielsen. og jeg tænkte ikke lige over det, med de forskellige grupper