/ Forside/ Teknologi / Hardware / Modem / Spørgsmål
10  bredker 320
Netværkskort og modem
Fra : holbaek
Vist : 954 gange
100 point
Dato : 04-09-06 16:07

Hejsa.

Jeg har en gammel pc med netværkskort. win 2000.
Den har fungeret fint med bredbånd men skal nu stå et sted hvor der er ISDN og derigennem Modemforbindelse.
Hvordan tilslutter jeg et modem, når jeg kun har forbindelse gennem mit netværkskort.

Venlig hilsen
Holbaek

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 04-09-06 16:58

Du skal bruge et isdn modem men det kræver at udbyderen også understøtter denne form via telefonforbindelsen.
Egentligt er ISDN en uddøende form, både dyrt og uhensigtmæssigt.
Her her de sidste dage hjulpet en af mine klienter med at indstallere et bredbåndsforbindelse , fra cybercity ovenpå en bestående TDC fastnet forbindelse, så nu kører min klient tdc fastnet hver aboet er gratis da hun tidliger var ansat der, medens hun betaler telefon tid til Tele2 (1010) og bredbånd til Cyber city kr 200 med, og ringer ud via SKype til fastnets og mobils.
Det køre bare der ud af.
Mvh OW

Accepteret svar
Fra : oldwiking

Modtaget 110 point
Dato : 04-09-06 17:01

Nå men hvis du har et ISDN modem så skal dette forbindes med et flad kable til en af PC'ens Comporte, dertil kræves en installations cd.
OW

Kommentar
Fra : holbaek

Dato : 04-09-06 17:35

tak Ow.

Var inde på TDC hjemmeside og fandt dette :

Jensen ISDN PCI kort, er et ISDN-II data modem til montering internt i stationære pc'er. Kortet giver lynhurtig adgang til Internet, og har mulighed for at bundle 2 b-kanaler. Dermed har du mulighed for datahastigheder op til 128 kbit/sek. Kortet monteres nemt og enkelt i et ledigt PCI slot i pc'en, pc'en skrues sammen og RJ45 kablet fra NT-boksen tilsluttes. Windows 95 eller Windows 98 finder selv kortet.
Produktet er egnet til dig, som har flere pc'er i huset, og som gerne vil være på Internet. Kortet er meget enkelt at installere og bruge inkl. Windows 95/98 og NT, Plug & Play

Tror det bliver løsningen

Venlig hilsen Holbaek

Godkendelse af svar
Fra : holbaek

Dato : 25-10-06 18:13

Tak for svaret oldwiking.

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 25-10-06 23:23

ilige måde altid en fornøjelse at kunne give et par tips som kan lede til en løsning
OW