/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
Lav mikrofon lyd.
Fra : Doofy16
Vist : 399 gange
100 point
Dato : 04-09-06 16:02

Hej hej! Har søgt på emnet, og da intet kom op måtte jeg jo selv skrive et indlæg som jeg håber i kan hjælpe mig med

Jeg spiller en del spil over nettet, og det er derfor rart at kunne snakke med dem man spiller med/imod. Jeg anskaffede mig derfor en mikrofon. Da jeg havde sat mikrofonen til, og startet programmet op, fandt jeg til min store skuffelse ud af at dem jeg snakkede til knap nok kunne høre mig. Jeg forsøgte på mange måder at skrue op for lyden og lave nogle indstillinger om, men ak, det hjalp skam ikke.

Nå, men så kan de jo været at det er en dårlig mikrofon jeg har (kostede knap 30 kr ), så jeg investere i et smart gaming headset fra logitech, som eftersigende skulle været ret så god. Da jeg fik den og afprøvede den, måtte jeg igen få fornemmelsen af skuffelse ind over mig, da de stadig ikke kunne høre mig. Jeg gik ind til min faders computer for at se om det samme problem opstod der også, men der gik lyden helt fint igennem.

Der tænkte jeg så at det monstro var mit onboard lydkort der var noget i vejen med( Fik også at vide af en ven der har lidt forstand på computeren at dette muligvis kunne være problemet). Så jeg gik ned i byen og købte mig et nyt lydkort(godt nok af mærket Trust, men fik at vide at det var ok). Nu sidder jeg så her og har sat det i min computer, installeret driver, deaktiveret mit onboard lydkort, og de andre kan stadig ikke høre hvad jeg siger.

Man skulle næsten tro at min stemme i virkligheden er meget lav, men det er den altså ikke

Håber i har nogle forslag til hvad det ellers kan være, da jeg er ved at være rimelig træt af at have investeret så mange penge i det..

Mvh Doofy

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 04-09-06 16:46

Anskaf dig et headset.
Microfonen skal helst være tæt på dit taleorgan men ikke sådan at du sidder og puster på den.
Forholdet er altid at din stemme skal opfattes så kraftigt som muligt i forhold til støjen fra dine omgivelser, hvor selv en vintilatorstøj ken være årsag til at undetrykke microfonens formpål.
Det er derfor også bedre at bruge telefoner,
Grunden er den automatiske styrkeregulering som vil indstille mikrofonens optagelse på på den nærmeste lyd/støj kilde som den opfatter.
Mvh OW

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 04-09-06 17:22

Prøv>Start>kontrolpanel>lyd og lydenheder>indspilning af stemme>lydstyrke>gå op i toppen>indstillinger>slå>avancerede indstillinger>til,tjek nu om der er en
indstilling under>mikrofon der hedder avanceret>vis klik på samme og slå
mikrofon forstærkning til,kan også hedde mic boost,der kan være
to af slaksen,sæt ikke flue ben i alternativ mic/mikrofon.
Alt ovenstående vis du ikke har avanceret under din mikrofon indstiling.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 04-09-06 17:28

og sørg for at dit lydkort står i boksen samme sted,du kan også teste din opsætning(test hardware,skal have netadgang)

Kommentar
Fra : Doofy16

Dato : 04-09-06 18:50

OW - Som jeg skrev i teksten har jeg anskaffet mig et headset, hvor mikrofonen er i en tilpas længde fra mit taleorgan.

Manse9933 - Jeg kan huske fra før at jeg købte det nye lydkort, at jeg havde mikrofon forstærkning til, og det hjalp ikke. Det mærkelig er dog at jeg på ingen måde kan slå det til nu, eller i hvert fald komme ind i den menu nu. den er ligesom forsvundet. Det felt hvor der står advancerede indstillinger er bare gråt(der er dog et flueben ud for), men der er bare ikke er felt der hedder "Advanceret" under mikronen.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-09-06 09:17

Okay,det lyder som korupt driver gui,prøv at gå ind i
start>kontrolpanel>system>hardware>enhedshåndtering>
enheder til, lyd video og spil>se om du kan finde dit
lydkort der og om der er nogle gule mærker (!)
Dobbelt klik på samme>egenskaber>og marker hver enkelt
ting klik på + ud for hver enkelt f.eks.lydenheder o.s.v
og se om de er slået til eller om de i det hele taget eksisterer.
Vis der er gule udråbs tegn for dit lydkort>dobbeltklipå samme>driver>opdater driver>sæt mærke i>nej ikke denne gang>næste>sæt mærke i>installer fra en liste o.s.v bla bla>næste>sæt mærke i>søg ikke jeg vælger driveren der skal installerer>næste<der vil komme en boks frem(model)
med driver der passer til dit lydkort(som er på pc'en)
marker driveren>næste>og driveren vil blive geninstalleret.
Er der ikke nogle drivere i boksen,så kan du vælge har
diskette/cd vis du har en diskette eller en cd med driverne,sæt den i drevet og henvis til dette drev(browse)
Du kan og så afinstallere driveren i tilføj og fjern programmer,hent så den sidste nye driver fra dit lydkort's hjemme side og installer den.
lydkort>
grafikort>
budkort>
driver>
afinstallation er det altid en god ide at køre et regcleaner program.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-09-06 09:22

ud for
's

Kommentar
Fra : Doofy16

Dato : 05-09-06 14:06

Øv.. det var desværre heller ikke det..

Der står at de hele er installeret korrekt og virker som det skal..

Kan de have noget med mit motherboard at gøre?( Hæng mig ikke op på det, forstår mig ikke særlig meget på dette punkt..

Mvh Doofy

Annuller spørgsmålet
Fra : Doofy16

Dato : 05-10-06 00:32

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål