/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
ingen forb. - Router og bærbar
Fra : Breunski
Vist : 1970 gange
100 point
Dato : 04-09-06 15:52

Jeg har netop fået en trådløs router med switch. Jeg kan bare ikke komme på nettet med den bærbare. Der er trådløst netkort i den bærbare, men der er ingen forbindelse. Jeg har prøvet at installere diverse ting, der fulgte med routeren.

Jeg har fundet ud af at mit netkort er 802.11g og routeren 802.11.b. Er dette årsagen til problemet? jeg kender intettil trådløs internet forbindels.

Routeren er en Zitech WirelessBuilder WLB2011AIP - 11 mps wireless broadband router.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 04-09-06 17:03

Du skal ind og sætte den op i menuen. Den kommer du normalt ind i ved at taste ip adressen ind i adresselinien i Explorer. måske sådan her http://192.168.1.1 eller sådan noget lignende. Ipadressen vil du kunne finde i manualen til routeren. Der skal du så ind og opsætte det trådløse netværk og husk nu kryptering for at alle andre også kan bruge dit netværk.

Accepteret svar
Fra : amandaKanDu

Modtaget 100 point
Dato : 04-09-06 20:41

du skriver at du har installeret diverse, men har du tændt for netværket på din pc???
Nogle pc'er tænder man for det trådløse via Fn+F2 tasten, andre bærbare har deres egen knap på tastaturet. Når dit trådløse netværk er tændt på pc'en vises et lille lysende ikon - ligner nærmest en tyfon.
Under alle omstændigheder kan du finde oplysningerne i din manual under trådløs, wireless eller lign.

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 04-09-06 20:42

du skriver at du har installeret diverse, men har du tændt for netværket på din pc???
Nogle pc'er tænder man for det trådløse via Fn+F2 tasten, andre bærbare har deres egen knap på tastaturet. Når dit trådløse netværk er tændt på pc'en vises et lille lysende ikon - ligner nærmest en tyfon.
Under alle omstændigheder kan du finde oplysningerne i din manual under trådløs, wireless eller lign.

Kommentar
Fra : Breunski

Dato : 04-09-06 21:33

Du havde ret amandaKanDu, der var ikke tændt på knappen på den bærbare. Så nu finder det trådløse netværk, men nu kan jeg ikke komme på nettet, hverken trådløst eller over kabel.

Jeg har haft både min stationære og bærbare tilsluttet via kabel uden problemer, men nu kan jeg ikke komme på nettet. Så jeg er nødt til at bruge den gamle router.

Jeg har prøvet at trykke reset på routeren, men begge PC'er siger, at der er lav eller ingen kontakt til internettet.

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 04-09-06 21:54

Når du har resettet routeren, skal du starte helt forfra igen. Sæt derfor netkablet på routeren og din pc og start forfra med de vejledninger du har.
PØJ-PØj

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 04-09-06 21:58

Du skriver. eg har fundet ud af at mit netkort er 802.11g og routeren 802.11.b. Er dette årsagen til problemet? jeg kender intettil trådløs internet forbindels.
selvom din pc har g og routeren kun b, skulle det ikke betyde noget da senere standarder er bagudkompatible. De næste standarder kommer til at hedde n, men du vil stadig kunne koble en router med n standard på en pc med g.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 04-09-06 23:04

Hvilken udbyder benytter du?

Husk at den nye router skal registreres hos udbyderen med sin MAC adresse, før du får tildelt en IP adresse.
Hvis du bare kan komme igennem den nye router og ud på nettet; bare med den ene maskine via kabel, så er der hul. Så vil det kun være spørgsmål om, at den bærebare kan komme på via den trådløse del.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 04-09-06 23:07

PRØV AT VÆLGE REPARER VED DIN FORBINDELSE

Kommentar
Fra : severino

Dato : 04-09-06 23:07

Hvad angår b og g, så skal de køre auto, så de selv finder den hastighed som begge enheder kan kommunikere sammen. For b kan ikke køre g, men en g kan sætte foden på bremsen så den kan køre b.

Godkendelse af svar
Fra : Breunski

Dato : 30-11-06 22:36

Tak for svaret amandaKanDu.