/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
Åbn link i nyt vindue
Fra : steenolsen
Vist : 512 gange
100 point
Dato : 04-09-06 15:02

Hej,

Er det muligt på nogen måde at sætte specielle linkegenskaber til et div område, på samme måde, som når man bruger base i HTML
<BASE target="_blank">

Jeg har et forum, hvor der efter x antal indlæg indsættes engang Adsense reklamer, og de åbner alle i samme vindue, og smider dermed brugeren væk fra mit site. Omvendt er jeg heller ikke interesseret i at bruge ovenstående generelt på siden, for så åbner alle links jo i et nyt vindue...

Det behøver ikke at være et <div></div> men så bare noget andet.
Kan det lade sig gøre?
Mvh
Steen

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 04-09-06 15:12

Jeg linker således så der åbnes et nyt browservindue
Kode
<a href="http://www.nyside.dk" target="_blank">ny side</a>

//bentjuul

Kommentar
Fra : steenolsen

Dato : 05-09-06 14:45

Jo den kender jeg godt, men det er til et forum, hvor det i princippet foregår som her på Kandu. Det vil sige, at der kommer input fra brugerne, og så skal et http://...... automatisk omskrives til et link (sker allerede) men det SKAL åbne i et nyt vindue. Det er altså ikke noget som jeg selv er herre over.