/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Hvilken slags usb hub?
Fra : smoky_larzzz
Vist : 380 gange
50 point
Dato : 03-09-06 22:32

Hej allesammen! Jeg står også og skal købe en Hub og jeg derfor et spørgsmål: skal jeg købe en 1.1 eller 2.0? Jeg ved ikke om mine usb-indgange er 1.1 eller 2.0. Kommer det an på det? Og hvordan kan jeg finde ud af om mine indgange er 1.1 eller 2.0?
På forhånd tak!

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 60 point
Dato : 03-09-06 22:51

H-klik på denne comp
vælg egenskaber
hardware
enhedshåndtering
+ ud for usb (nederst)
Så kan der stå noget om USB 2

Du bør altid købe USB 2 for den virker også til USB 1
Men skal du have flere ting sat til bør der være en lille strømforsyning til den USB
Strømforsyninger følger ofte med USB hub

Kommentar
Fra : severino

Dato : 03-09-06 22:51

Du skal selvfølgelig købe en USB 2,0 som er bagud kompatibel med 1,1. De findes også som kombineret kortlæser. Og så skal du vælge en med strømforsyning (det er der næsten altid på 2,o) da den så ikke belaster din USB port i din PC, hvis du tilslutter noget der er strømkrævende.

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 03-09-06 22:57

Hej smoky_lar
Du skal købe en 2,0 den kan også køre på en 1,1 port og når du tilslutter en enhed til hubben får du automatisk at vide om det er en 1,1 eller 2,0 port du har, for hvis det er en 1,1 kommer der en besked om at enheden kan køre hurtigere hvis du tilslutter den til en 2,0 port.
mvh
Bjarnebr

Godkendelse af svar
Fra : smoky_larzzz

Dato : 03-09-06 23:04

tak for alle de hurtige svar! det er sgu et super lækkert site det her. man får gode kompetente svar hurtigt.

Kommentar
Fra : e.c